Babyfoon

Wij hebben een dect babyfoon van Philips, op minst gevoelige stand. Dit betekent dat-ie alleen aanslaat bij flink hoesten of huilen. Ik hoef idd niet ieder zuchtje en kuchje te horen, want dan wordt je echt gek!
Toen hij pasgeboren was, sliep hij bij ons op de kamer, maar na 2 weken trok ik het echt niet meer. Pfff, wat een lawaai maakt zo'n klein ukje. Piepen, kuchen, kreunen, zuchten, ik deed geen oog dicht!

Persoonlijk ben ik nooit bang geweest voor stoppen met ademen e.d. Een gezonde baby houdt echt niet zomaar op met ademen, dat is zoooooooooo zeldzaam. Bovendien kun je het toch niet 24 uur per dag in de gaten houden. Ik moet er dus zelf niet aan denken om zo'n sensormatje e.d. te hebben, of camera...

Mijn man was ook een stuk minder 'gerust' dan ik, hij ging gewoon regelmatig even kijken en dat hielp voor hem goed.

Maar je moet doen waar jullie je prettig bij voelen, je moet met een gerust gevoel kunnen slapen, want je krijgt toch al te weinig slaap dat eerste jaar...

Groetjes, Karin
27+2 wkn van 2e  

hoi,

ik vind een dect babyfoon het handigst omdat je dan niet andere kinderen van de buurt er op kunt horen ik heb nu 2 kinderen en als je hem op de overloop zet kun je van beide kinderen alles horen

ik hebook een angelcare maar dat was omdat mijn jongste alleen opde buik wilde slapen en niet anders ook toen hij nog heel kein was anders zou ik hem niet gekocht hebben

succes ermee loes

hoi weekee,
Ik wil ook een gewone babyfoon.
Zonder toeters en bellen.
Die ga ik niet standaard beneden zetten, maar voor het geval als je in de tuin zit of bij de buren.....
Jullie komen er vast wel uit samen.
groetjes jacqueline

Zo'n matje is geen babyfoon hoor. Dat is een ander soort produkt wat je eventueel naast een babyfoon gebruikt. Wij hebben na alle testen te  hebben gelezen (oa consumentenbond de Alecto 88 gekocht. Fijne dect babyfoon waar geen andere kindjes uit de buurt door te horen zijn. Het bereik is erg goed.  

Echter....onze dochter is  erg ziek geweest en opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ze blauw aanliep. Vanaf die tijd waren wij onrustig. Om die reden hebben ook wij net als Alice de Luvion babyfoon met beeld aangeschaft. Dit geeft ons enorm veel rust. Totaal geen onrust hoor en we springen helemaaaal niet op van de bank als er iets beweegt of te horen is. Het geeft gewoon een prettig gevoel. Ook omdat onze dochter nogal eens krijst in haar slaap. Dat doet ze dan vrij lang en dan denken wij dat we erheen moeten. Stonden we bij haar binnen....werd ze wakker. Nu kijken we even op het scherm of het een slaapgil is en gaan we niet naar binnen. IDEAAL! Wij zijn er erg rustig onder!!  

Als je vriend nu al denkt aan zo'n matje dan is de Luvion een mooie tussenoplossing.

gr.Ing

Dames, bedankt voor al jullie reacties. Helaas bevestigd het voor mij alleen maar meer dat alleen een babyfoon toch echt handiger is.

We zullen dit weekend nog eens goed nadenken.

Terug
Bovenaan