Babyfoon

Hoi allemaal,

Ik wil graag een babyfoon aanschaffen. Heb een wensenlijstje, maar ik vroeg me af waar jullie goede of slechte ervaringen mee hebben. Ik wil graag een babyfoon met een groot bereik, want dat is handig voor in de tuin of op vakantie. Het liefst ook eentje die laat zien of hij wel of niet ontvangst heeft, zodat ik niet hoef te raden of Esther stil is of dat de verbinding is verbroken. En ééntje met terugspreek functie zou helemaal geweldig zijn.
En bestaan er ook babyfoons waarmee je niet ook alle andere babyfoons in de wijde omgeving ontvangt? Weten jullie een goede babyfoon?

Groetjes,

Eveline

Hoi Eveline,

wij hebben de alecto dbx-88, een superding. Het heeft een digitaal ontvangst en zelfs de radar en marifoon storen niet op onze babyfoon. Verder is het bereik tot voor op ons schip, wat toch 100 meter lang is! Onze woning heeft ijzeren wanden, anders is het bereik tot 300 meter. Hij heeft een terugspreekfunctie en hij is heel duidelijk. Hij geeft dmv een lichtje aan of hij ontvangst heeft en hij heeft ook een geluidmelder, zodat je ook aan de lichtjes kan zien of er geluid op de kamer is, terwijl je het geluid uit hebt staan.

Daarnaast is hij voorzien van nog een paar functies die mi totaal overbodig zijn, zoals een thermometer op de babyunit met een alarm op de ouderunit als het te warm of te koud is op de kinderkamer en 5 slaapliedjes die je vanaf afstand aan of uit kunt zetten. Er zit zelfs een nachtlampje op wat je met de ouderunit weer uit kunt zetten!

De ouderunit is draagbaar en je kan ook batterijen in de babyunit stoppen als je bv kampeert ofzo. Ik vind hem ideaal (al hadden van mij die slaapliedjes niet gehoefen).

Als hij bij ons aan boord werkt zonder op de apparatuur te storen en zonder dat de apparatuur op dat ding stoort, dan werkt hij aan de wal ook zonder storing van andere babyfoons.

Het enige nadeel is de prijs €119,-, maar de goedkopere modellen hebben een analoog ontvangst en dan hoor je ook de marifoon of andere babyfoons eerder erdoor en een vergelijkbaar model van Philips was nog duurder en zelfs minder goed uit de test gekomen, begreep ik van de verkoper.

Groetjes Ilona

ha Evelien,

Ik heb een babyfoon van philips. Werkt perfect! Er zit een terugpraat functie op, aan de lampjes kun je ook zien hoe hard ze brult hihihi, hoe meer lampjes er branden hoe harder ze brult. Er zit volume knop op, dus das handig. Je hoort geen baby's uit de buurt, en je hebt volgens mij een bereik van 300m. Ook zit er een functie waarmee je de gevoeligheid bepaald, dus wil je elk zuchtje van Esther horen of wil  je ze pas horen als ze huilt.  Ook best handig! Hij kost 99 euro.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes!

groetjes Sonja

hoi eveline
ik heb de babyfoon van prenatal.dat is dezelfde als van philips(geel) en dalecto(ofzoiets)die is blauw en die van ons is dus groen.er zitten 5 melodien op,terugspreekfunctie,temperatuurmeter.alles is van beneden te bedienen,zelfs de verlichting.ook de gevoeligheid kun je instellen.als ik hem op zn gevoeligst zet slaat hij zelfs aan als er een auto door de straat rijd.hij geeft ook alarm als het te warm of te koud is op de kamer.dat is alleen wel irritant,want de eerste week moest de kachel omhoog als boas in badje ging,en dat ding maar piepen;TE WARM!TE WARM!dat word wat van de zomer.
de babyfoon heeft ook kraakhelder bereik 2 blokken verder.ik loop wel eens even gauw naar de buren,in het laatste huis van 1 blok verderop en hij doet het perfect.hij kostte 119 euro.zonder temperatuurmeter kost ie 99 euro.
groetjes kari

o ja, doormiddel van het woordje "link" in het scherm kun je zien dat hij werkt. Groen is verbonden met baby unit en is ie rood dan staat hij waarschijnlijk uit.

quote: kari reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-03-2007 15:39:35'));

hoi eveline
ik heb de babyfoon van prenatal.dat is dezelfde als van philips(geel) en dalecto(ofzoiets)die is blauw en die van ons is dus groen.er zitten 5 melodien op,terugspreekfunctie,temperatuurmeter.alles is van beneden te bedienen,zelfs de verlichting.ook de gevoeligheid kun je instellen.als ik hem op zn gevoeligst zet slaat hij zelfs aan als er een auto door de straat rijd.hij geeft ook alarm als het te warm of te koud is op de kamer.dat is alleen wel irritant,want de eerste week moest de kachel omhoog als boas in badje ging,en dat ding maar piepen;TE WARM!TE WARM!dat word wat van de zomer.
de babyfoon heeft ook kraakhelder bereik 2 blokken verder.ik loop wel eens even gauw naar de buren,in het laatste huis van 1 blok verderop en hij doet het perfect.hij kostte 119 euro.zonder temperatuurmeter kost ie 99 euro.
groetjes kari

Kari, als het ongeveer dezelfde is als de alecto, dan kan je het bereik van je temperatuurmeter instellen tot max. 30 graden. Dan piept dat ding niet zo vlug meer. Ik heb hem ook al omhoog gezet omdat het in Laura haar kamertje midden in de nacht opeens te warm werd en ik wakker werd van het alarm (zonder babyfoon naast het bed, kan dat kind haar kamer afbreken zonder dat ik eriets van hoor).

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan