babyhapje met welke maand?

De darmpjes van je baby zijn dan nog niet goed gerijpt. Dus als je ze iets anders geeft als bv (of fv) kunnen ze daar erg last van krijgen (krampjes) of ze kunnen allergies reageren. Zou dat dus zeker niet doen! Beter wachten tot 6 maanden, hebben wij ook gedaan.
Groetjes,
Masja
 
Mijn zoontje is nu 3,5 maand en ik geef zo nu en dan een paar lepels van een fruithapje, vindt hij heerlijk. Op de potjes staat dat je vanaf 4 maanden mag geven. Het is mogelijk dat ze krampjes krijgen of allergieà «n, maar vraag je ouders maar eens wanneer jij vaste voeding kreeg. Reken er maar op dat dit veel eerder was dan 4 maanden.
Ik heb de afgelopen 3,5 maand wel geleerd dat je naar je eigen gevoel moet luisteren, dat is het beste voor jouw kindje en jezelf.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten van Tjitske
 
als hij aanleg heeft op allergie wel ja. Ik zou het zeker niet doen pas vanaf 4 maanden, of als je wel allergies en astma in de familie hebt tot 6 maanden wachten.
 
Ze kan er buikkrampjes van krijgen doordat je het zo snel geeft, de darmpjes zijn pas net gewend aan melk. Mijn advies, het is nog erg jong en om je kindje op die leeftijd al pijn te bezorgen doordat je graag fruit wilt geven, vind ik een beetje zielig voor je kindje.
 
Ik denk dat 2 maanden wel vroeg is. Ik ben met 4 maanden begonnen. Je hoort ook wel mensen die met3 en halve maand zijn begonnen, ik zou zeker nog ander halve maand wachten.

groetjes Chantal
 
Ik vind het niet eens zo`n stomme vraag. Inderdaad, het is wel wat vroeg, en ja, ze kunnen er krampjes van krijgen. Maar je kan je kindje gerust een hapje laten proeven hoor. Ik zou inderdaad niet beginnen met elke dag iets te geven of zo, maar als je gewoon wil zien hoe hij reageert, ga je gang.
 
Terug
Bovenaan