babyhapje met welke maand?

Pas beginnen vanaf 6 maanden. Eerst groenten later pas fruit dan weet je zeker dat je geen problemen met groenten krijgt (in groenten zit veel meer in dan in fruit).
 
Een kindje heeft het pas nodig vanaf 6 maanden.
Dus waarom zou je het risico lopen?
Omdat jij het leuk vind om het te geven??!!
Doe wat het beste is voor je kindje.
 
ik zou nog even wachten met de hapjes, mijn zoon is bijna 6 maanden maar krijgt nog geen enkel hapje omdat hij een koemelkallergie heeft. wees vooral voorzichtig want die darmpjes kunnen het nog niet aan op die leeftijd..
en het is gewoon hartstikke zielig als je kindje er last van heeft..
gewoon wachten tot 4 maanden en het mag ook best later hoor..het is geen moeten..

groetjes bianca
 
waarom denk je dat ze zeggen pas vanaf 4 tot 6 mnd?! om te pesten?! mensen moeten eens meer aan de gezondheid van het kind en wat het nodig heeft denken en niet wat ''leuk'' is...
 
Je kindje gaat het vanzelf ook aangeven hoor. Bij ons ging mijn zoontje steeds smakken en keek hij het eten uit je mond als je zelf aan het eten was. Je merkte ook dat hij de borst opeens minder interessant vond omdat hij daar de hele dag al tegen aan keek. Hij wilde gewoon wat anders. Heb toen nar het telefonisch spreekuur gebeld van het cb en die zeiden dat ik voorzichtig mocht beginnen met een potje voor 4 maanden. Ook al was hij al ruim 5 maanden, de potjes voor 4 maanden zijn beter. ( fijner )
Je merkt het vanzelf wel. 2 maanden vind ik wel een beetje te vroeg hoor. Je kindje heeft het toch ook niet nodig?
 
We zijn gisteren bij het consultatieburo geweest met onze dochter van 4,5 maand en hebben het ook over fruit-/groentehapje gehad. Een kindje heeft het pas vanaf 6 maanden nodig. Zij adviseerde ons om er nu voorzichtig mee te beginnen (1-2 eetlepels), zodat ons dochtertje vast aan het eten ervan kan wennen. Zo kan ze als ze 6 maanden is gemakkelijker aan het 'vaste' voer en is ze gewend aan het eten van een lepeltje. Dus het eerste potje bananenpuree is gekocht en dit weekend gaan we onze eerste poging starten.
 
Terug
Bovenaan