Babyhapjes maken

<p>Hoi hoi,</p><p>Mijn zoon is bijna 4 maanden en ik merk dat hij toe is aan zijn eerste groente/fruit hapjes. Nu wil ik deze het liefst zelf gaan maken, maar ik ben nu aan het twijfelen hoe ik dit aanpak. Ik zie online van die stomer/blender apparaten en dit lijkt mij heel handig. Maar is dit echt nodig? Hoe maken jullie de hapjes voor jullie kleintjes? En hoeveel tijd kost dit?</p><p>Ik heb overigens wel een gewone blender, maar ik denk niet dat die goed genoeg is om het eten klein te krijgen (goedkoop ding en al tig jaar oud).</p><p>Ik hoor graag jullie ervaringen met de apparaten en of jullie het anders doen!</p>

Ik gebruikte ook een staafmixer. Heb een soort kookboek van mijn broertje gekregen van de Albertheijn het heet opperdepop er staan allemaal leuke tips in. Leuke hapjes voor als ze 4 -6 mnd en maaltijden voor grotere kinderen. Ik kook er nog steeds wel eens uit. Dochter is nu 3jaar 

Ik gebruikte eerst een staafmixer, maarben toch overgestapt naar de stoom/blender en ik vind het een uitkomst. Het is sneller en makkelijker klaar te maken en je ziet dat alle sappen bewaard blijven, wat dus heel gezond en handig is voor het blenderen. Ik zou hem echt aanraden

Ik ging alles koken en liet genoeg kookvocht over en dan alles pureren met een staafmixer. Duurde niet lang en is ook niet moeilijk. 

Koken in een pan of stomen in een vergiet boven een pan waarin ik dan andere groenten kook. En dan pureren in de blender met wat kookvocht. Invriezen in ijsblokbakjes en als het hard is doe ik het over in afgesloten bakjes met label met wat het is en de datum.    

Hoi, Ik heb het kookboek van Annabel Karmel. Hier staan leuke recepten in, die al snel verder gaan dan broccoli en bloemkool hapjes. Veel recepten zijn ook goed voor je eigen maaltijd te gebruiken!Groetjes

Terug
Bovenaan