Babyhapjes maken

Me dochtertje van 6 mnd heeft nog wat moeite met ander voedsel dan melk te eten maar ik stoom ze in de pan en blender ze met zo'n Bullet blender. Doe ze dan in ijsblolzakjes.Voor recepten kocht ik het boekje 500 lekkere recepten voor baby tot peuter. Staan leuke recepten in. Heb ook wel kant en klare potjes maar die zijn meer voor de wenning dan echt eten.

Ik gebruik de staafmixer en blender. Blender is ook maar een goedkoop eenvoudig ding, maar kan er prima mee door. Fruit doe ik ook veelal raspen, of gewoon prakken met de vork.

Ik heb afgelopen week een middagje in de keuken gestaan voor mijn zoontje van 8 maanden. Allemaal verschillende groenten gekookt, aardappelen rijst en macaroni gekookt en gehakt vis en kip gebakken.ik maak het nu vaak klein met de staafmixer of gewoon een stamper. Ook ik gebruik het kookvocht als het nodig is.heb nu allemaal bakjes met verschillende dingen in de vriezer en heb daar voor twee weken genoeg aan. Meestal doe ik de koolhydraten met het vlees in een bakje en de groenten apart, zodat ik allemaal verschillende combinaties kan maken! Voor de fruithapjes gebruik ik veel diepvriesfruit. Blijft lang goed en hoef je alleen nog kleiner te maken.

Ik heb bij de blokker een stoommandje gehaald is ideaal. Groente en fruit klein snijden en 15 min vol vermogen  in de magnetron. Daarna in blender of met staafmixer. Ijsblokjes vorm en invriezen maar. Voor paar euro heb je zo'n stoombakje.Ik maak trouwens alleen nog maar hapjes voor 4 maanden. Ik weet niet of dit ook praktisch is voor 6 maanden hapjes

Terug
Bovenaan