Babykamer Afrika

Hoi mama’s en mama’s to be. Ik ben momenteel 10 weken zwanger en geniet vol op.

In de recente uitgave van het magazine van ouders van nu “zwanger”, stond een Afrikaanse kinderkamer. Vanaf het moment dat ik deze heb gezien ben ik verliefd en willen mijn man en ik de babykamer ook zo gaan inrichten. Wij wonen in Venlo maar kunnen tot nu toe nog niet voldoende spullen vinden die bij onze wens aansluiten..

De meubels hebben we al (commode gaan we geel verven, wiegje zwart). We zijn vooral op zoek naar bijv. een aankleedkussen in de Afrikaanse stijl (stof), leuke dingen voor aan de muur (een grote Afrikaanse schaal, dierenhoofden van knuffels, zebra achtige dozen om spullen in te bewaren), een boxkleef van Afrikaans stof... etc... Ook veel op de bekende babysites gekeken al maar nog niets gevonden.

Wie kan me helpen en weet waar (behalve in zuid afrika zelf ;-)) ik zulke dingen kan krijgen? Ben al in de Wereldwinkel geweest maar daar hadden ze vrij weinig. Mag ook een winkel zijn maar ook een webshop. Alvast van harte bedankt!!

Groetjes Anke

Ps: ik kan geen foto toevoegen van hoe we het willen maar als je op google zoekt naar “gele commode ouders van nu” zie je als 2e een bericht van Pinterest en dat plaatje is wat ik bedoel!

Ik denk dat dingen met een Afrikaanse print waarschijnlijk door iemand zelf gemaakt zijn. Dus loop een stoffen winkel binnen en kijk daar. Als je niemand kent die kan naaien dan kunnen zij misschien wel een sloop voor je maken.

Leuk was die he! Ik ben veertien en wil ook iets soortgelijks maar dan meer thema geel en olifanten.
Ik heb wat dingetjes van Limango gehaald..
Misschien kan je ergens een Facebook oproep doen?
Verder weet ik het ook even niet. Denk wel dat Xenos het een en ander heeft. 

Tsja het is geen directe winkel maar misschien een idee om wat braderieën/rommelmarkten af te struinen. Daar vind je wel vaker wat “exotische” spulletjes.

Verder in het kader van webshops misschien op Etsy.nl wel aangezien mensen van over de hele wereld spullen kunnen maken en verkopen daar.

Je hebt muurstickers allerlei soorten ook met dieren van de Afrikaanse savanne. Kijk eens op www.etsy.com
Misschien leuk om een Djembe in het hoekje van de kamer te zetten’ of een Afrikaanse dromenvanger of een Afrikaans masker aan de muur hangen.
Wat ook leuk is’ in een hoekje allemaal Afrikaanse kussens leggen met verschillende patronen en formaten.

https://www.etsy.com/nl/listing/540942678/wandmodellen-gevulde-dierlijke-hoofd?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=afrikaanse%20babyspullen&ref=sr_gallery_13

voorbeeld ?? Nog veel meer leuke spullen

Hoi allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties! Ben meteen op Etsy gaan kijken, wat veel spullen (ook veel dure spullen haha). 
Xenos is ook een goed idee inderdaad, en een stoffenwinkel ook! Ik ga rondkijken.
Tips zijn nog altijd welkom :)

Ik heb nog wel een super schattig boxpakje met jungledieren 56 mocht je interesse hebben (ongedragen) zat voor nood altijd in het maxicosi vak jammer genoeg nooit nodig gehad hihi

Terug
Bovenaan