Babykamer al klaar?

He hoi

Ja de titel zegt al genoeg!!!
Hoever staat het met de babykamers?
Schiet het al op of moet er nog een hoop aan gebeuren.

Hier gaat het allemaal gestaag.
De babykamer is gereed, want die blijft zoals voorheen.
Mijn dochtertje gaat naar de andere kamer en het schiet al op.
Laminaat nog leggen, plintjes ervoor.
En dan de kamer aankleden met de gordijnen enz.

We kopen voor de baby een nieuw ledikantje, zodat Maud haar eigen bedje mee kan nemen naar haar nieuwe kamer.

Ik heb de planning dat Maud de eerste week van februari naar haar nieuwe kamer gaat, zodat ze goed kan wennen voor de baby komt.

Nou ben benieuwd hoe jullie ervoor staan, kom maar op!!!hahahah

Groetjes Naomi

Nouh... eh... hier gaat het ook maar gestaag zou wel willen dat het sneller ging. De dozen met meubels staan nu al 5 weken in de huiskamer!! aargh...

Nogal oud huis en alles is scheef en averechts! de stand van zaken is nu zo:
nog wat latjes langs het hoge deel van het plafond... nog 1x de deurposten verven... het rolgordijn ophangen en dan de meubels in elkaar zetten, schoonmaken. Eind januari nog een nieuw raam erin.
Gordijnen zijn besteld komen half februari pas binnen.
Dus opzich... schiet het wel op. Wel al bijna alles gewassen! Ga zo de spullen van de wieg wassen en dan het strijken ugh!

Maar begreep dat er een hoop zijn die nog niet klaar zijn dus....
Daarnaast heb ik een excuus als morgen de kraamverzorgster komt... we zijn nog niet zo lang geleden verhuisd hahaha!

Succes iedereeen!
Macka

Hoi,

Nou dan schiet het bij ons toch wel aardig op..
Donderdag zijn de meubels geleverd en zaterdag heeft manlief deze in elkaar gezet.

Als ze op de goeie plek staan, dan ga ik het een beetje schoonmaken en dan kunnen de kleertjes (moet ik nog wassen) erin.

Gordijnen hangen ook  al.. dus eigenlijk is het al klaar..

De bekleding van de wieg heb ik ook al gewassen, moet ik nu alleen nog strijken en dan bekleden..
Zal eens wat foto's gaan maken en dan hierop zetten, is misschien wel leuk.

ps..voor in de wieg doen jullie ook een zeiltje half om het matras heen, niet aan het hoofdkant dan. of alleen een molton en dan een lakentje???

Leeuwtje

Officieel mag het niet meer geloof ik een bedzeiltje maar ik doe het wel hoor gewoon onderin tot halverwege de rug ofzo. Anders is je matras steeds doorweekt. En ik heb zo'n vermoeden dat (hoewel ik aardig ervaring heb met luiers omdoen ) ik het best nog wel eens een  keertje fout doe... dan kan je ook meteen een nieuw matras kopen!
Dus ja dat doe ik ook leeuwtje

Hi,

Ons kamertje is zo goed als klaar, kleertjes heb ik dit weekend gewassen evenals alle beddegoed enzo. Moet nog een zoompje in de gordijntjes maken en schilderijtje ophangen, maar  het is dus zo goed als klaar...

Het wiegje (is miniledikantje) moet nog wel beetje gerepareerd, het staat op onze slaapkamer, maar er is een steuntje/beugeltje waar de bedbodem op leunt kwijt, dus daar moeten we iets voor verzinnen... Het is zo'n schattig bedje, precies hetzelfde als het ledikantje, maar dan ienimini...

lfs Mick
34 weken

Hier is de babykamer ook zo goed als klaar.. Eigenlijk al een hele poos! Op tijd mee begonnen omdat ik zelf graag schilder etc en dus de bui al zag hangen qua bekkenklachten. Dus kon maar vast af zijn hahaha..

We hebben dan ook de babykamer van ons zoontje verkocht en  van dat geld weer  een heel nieuw en héél ander kamertje gekocht!

De muren uiteraard in een andere kleur geverft en één muur krijgt aanstaande zaterdag nog behang. Het enige dat dan nog gedaan moet worden is leuke kleine hebbedingetjes kopen om het geheel aan te kleden en leuk beddengoed voor het ledikantje.

Het is zó ongelooflijk mooi geworden!!!! hihihi..

Ook ik heb dit keer zo'n leuk klein modern  babywiegje voor de eerste weken/maanden voor op onze slaapkamer. Leek me nu wel handig ivm borstvoeding s'nachts (hoef ik mn bed niet uit) en wat gezelliger in de kraamweek als je toch boven op bed blijft hihi..

Dus als zaterdag het behang er op zit dan gaan we nog even "leuk" shoppen..

Esmé mv Kay en ???

(32.1 wk zwanger)

De status van de kamer van..... (nog steeds niet de naam vast gesteld);

Houtwerk geschilderd
Kamer geheel gestuct

Nog doen;

Vloer schoonmaken (stucwerk zooi is nog niet helemaal weg)
Plafond witten
Muren schilderen
Vensterbank kopen en op maat maken
Gordijnrails ophangen en gordijnen op maat maken
Verwarming weer ophangen
Meubeltjes halen bij ikea
Wieg laten brengen door moeder en vriend
Waskussen en hoezen kopen en dekentje voor wieg (roze staat zo stom bij een meisje)
Accessoires halen en ophangen (misschien een muurschildering) maar ziet er naar uit dat het een vliegtuigkamer wordt
En dan alles wassen en inruimen

(pfffff nog een hoop he....) maar ja zaterdag gaan we schilderen, schoonvader doet vensterbank op maat maken en verder zien we wel hoe t loopt.

groetjes Maris

Hier zijn we bijna klaar met het "kamertje". Het is niet echt een kamertje, want de kleine ligt op onze kamer, maar wel aan zijn eigen kant van de kamer en we hebben het wel helemaal geschilderd en mooie gordijntjes opgehangen enzo. De eerste maanden blijft dan zo en als de kleine straks een halfjaar is gaan we van onze gigantische slaapkamer 2 kamers maken. Dan hoeft er dus alleen een muur tussen, de rest is al klaar

Maar goed, het bedje staat, opgemaakt en wel al klaar. Hier ook met zeiltje trouwens, die kraamzorg kan me wat...   Kleertjes zijn gewassen, gestreken en netjes opgeruimd, de klamboe hangt boven het ledikantje, nu alleen de naam van de baby nog op de muur schilderen en dan zijn we helemaal klaar. Maar dat doen we, als het goed is, aankomend weekend.  

Verder staat het kraampakket al klaar voor gebruik in de slaapkamer te wachten en het bed staat al op klossen, maar dat is omdat ik erg last van mijn bekken heb en zo'n hoog bed dan makkelijker instapt.

Ik heb trouwens ook de box al in de kamer staan, dan kunnen onze jongste en de kat er vast aan wennen dat ze er af moeten blijven. Gaat nog niet zo goed, haha...

Terug
Bovenaan