Babykamer is erg koud in de winter,iemand tips om bedje op te maken?

Hey allemaal,

Heb hier weer even een vraagje...
Bij ons is er dus geen centrale verwarming he en wij hebben in de living een kachel...
Nu op de kamers is er dus geen verwarming,is altijd zo geweest en wij missen dit ook niet...
Ik heb als baby ook in de koude winters in die koude kamers geslapen maar hoe doe ik het nu met mijn babytje binnenkort?...
Het kan hier echt wel heel erg koud worden hoor,als je soms ademt dat er damp uit je mond komt :) dus echt wel koud...
Voor mezelf heb ik een elektrish deken en als het dan zo koud is zet ik dit op oftwel zo een elektrish vuurtje zo he,als ik ga slapen gaan deze wel af...
Maar nu voor de baby binnenkort weet ik dus totaal niet hoe ik het moet doen hoor...
Heb wel dikke slaapzakken gekocht maar moet er dan nog iets over van dekentje?
Of moet ik men elektrish vuurtje snachts laten opstaan?
Wat voor dekentje zou ik nemen?
Kom er echt niet uit he,ben altijd bang dat ze te koud zal hebben...
Met bv een slaapzak en dan een dekentje zo een fleece zou dit genoeg zijn of moet ik er nog dikker opleggen,kan iemand mij helpen want ben bang dat ik haar anders te warm of te koud ga aankleden hoor.
Lies orchideke
 
Vervelend dat je geen verwarming boven hebt. Kijk voor jezelf mis je dat niet gauw, maar voor zo een kindje.............

Natuurlijk is er wel wat op te verzinnen. Ik heb nog geen ervaring met kinderen maar ik bedacht zo: sowieso een kruik, als je het kindje oppakt kun je in de plaats een kruik leggen zodat het lekker warm blijft. en als je kindje gaat slapen natuulijk ook.

Het beste: zo heb ik mij laten vertellen is een lamswollen dekentje, als het goed is krijg je die bij de V&D (maar zeker ook wel ergens bij de babyzaken)

Verder zijn er nog van die elektrische kachels in de verkoop (kleine mobiele) die zou je misschien kunnen gebruiken (zou ik wel effe checken bij consultatiebureau of verloskundige of zo).

Volgens mij moeten de kindjes het ook niet te warm hebben i.v.m. wiegedood.

Nou meid, hoop dat je er wat aan hebt.

liefs
talke
 
Hey bedankt voor je reactie...
Ja denk dat ik mss het beste men elecktrish vuurtje laat opstaan,maar dan wel op de laagste stand he,want als het in de winter eens opstaat staat het op tien en kan het echt wel warm worden hoor dus mss als ik het op 1 zet dat het wel gaat,ga het in ieder geval eens uitproberen als het wat kouder word en voor de baby er is,kan ik eens nagaan hoeveel graden het hier dan ongeveer is he...
Moet volgende week naar het ziekenhuis want daar is een info avond van kind en gezin,mss dat ik het daar ook nog eens kan vragen he..
Allesinds bedankt met je reactie he
Liefs orchideke

32 w 1d
 
Hoi,
Je gebruikt de eerste dagen meestal toch een kruik, omdat je baby moeite kan hebben om op temperatuur te blijven.
Verder kan je dit gewoon bij je kraamverzorgster neerleggen hoor; die kan voelen hoe koud het is en je precies vertellen wat er nodig is.
Ik denk dat het beter wat kouder kan zijn dan te warm. Geloof me te herinneren dat het niet warmer mag zijn dan 18 graden.
Succes
Sil
 
Ik zou zelf toch echt geen elektrische deken in het babybedje doen hoor! Of bedoelde je dat niet met je laatste reactie?

Kruiken zijn vlgs mij de beste oplossing in combinatie met een slaapzak, deken en mutsje. Je baby moet ook wel de warmte kwijt kunnen hoor! Zo snel als ze afkoelen, zo snel warmen ze ook op!!
En elke verschoning even meten hoe warm je kindje is.

Veel succes, groetjes Renata.
 
Hey,

Nee nee dat bedoelde ik niet hoor :)
Ik bedoel zo een kacheltje op elecktriciteit,niet voor in het bedje he,weet niet echt hoe julie dit in nederland noemen...
Ik zet dit soms in de winter op op mijn kamer en ja is zowat als de verwarming maar dan op elecktriciteit he,en ja je het dan verschillende standen en als het dan een bepaalde temperatuur heeft dan springt dat af en als het voelt dat het trug kouder word dan springt het weer aan,en ja je hebt dan verschillende standen zo he...
Maar ik hoor hier dat 18graden het beste zou zijn dus kan ik  al eens proberen voor dat ze er is als ik het op de laagste stand zet hoe het word he...
Ga  volgende week op de info avond ook eens vragen...
Bedankt voor jullie reacties he..
Liefs orchideke
 
Hoi, ik ben in december bevallen en ook wij hadden een koud kamertje waar mijn dochter in sliep. Ik heb behalve de kruiken niet veel extra's gedaan, behalve dat onze kraamhulp ons aanraadde onze dochter in een flanellen luier te wikkelen. Een beetje inbakeren, maar dan gewoon als lekker warm pakje en tevens een beetje rust, geen loshangende lichaamsdelen...
Het flanel hield haar lekker warm, verder had ze gewoon een pyjamaatje of boxpakje aan en een dekentje en lakentje over. Ze heeft het nooit koud gehad. Na een paar weken zijn we overgestapt op slaapzakjes, omdat ze zich steeds loswurmde uit de flanellen doek.

Ze heeft het er prima op gedaan.
 
toen mijn zoontje geboren werd, woonde ik ook in een huis zonder centrale verwarming.
Ik had kruiken en inderdaad een elektrisch kacheltje, wat ik alleen voor het slapen gaan aanzette. Dit was voldoende!
 
Terug
Bovenaan