babykamer?

Hoi allemaal,
Ik ben vandaag precies 20 weken zwanger! Morgen de 20 weken echo en als alles goed is dan willen we beginnen aan de babykamer!
Wie heeft er al een babykamer? Is het te vroeg (of juist te laat!) om nu te beginnen met de babykamer? Ik heb geen flauw idee, dit is onze eerste.
Ik weet al wel goed wat ik wil en we kopen geen meubeltjes met levertijd dus we kunnen het altijd nog eventjes uitstellen!
Ondertussen heb ik al een hoop kleertjes e.d. gekregen dus het is wel leuk om dat echt al te kunnen opbergen in de babykamer.

Wij hebben een grote commode en vroegen ons af of het noodzakelijk is om ook een kledingkast te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes en succes met klussen :)
Lieke

heej
wij hebben van het weekend onze babykamer opgehaalt!! donderdag zijn we begonnen met schilderen.. En nu is de babykamer af!! Ja en alles staat, tis zoo mooi geworden
en ja natuurlijk moeten we het nog aankleden!!
Maar de kleding kast heb ik op mn zoontjes kamer gezet voor al zn speelgoed!
Want zelf vond ik kleding kast niet zo erg makkelijk .. aangezien we nu inbouw kasten hebben gebruik ik die dan wel,maar dan voor dekbedovertrekjes enzo!
Maar je bent zeker niet te laat met de babykamer, bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook by de 20weken.. k ben dus nu erg snel met kopen,maarja ik kan het ook niet laten haha!!
In iedergeval veel succes!!

liefs,
Manuela

Ik ben ook 20 weken. Wij zijn bezig om ons kantoorkamer naar de zolder te verhuizen om ruimte te maken voor de  babykamer, en dat is geen kleine klus...Wij hebben (te) veel bewaard en dat moet tegelijk gesorteerd worden. Wij hopen  in de kommende 2 weekeinden die kamer  leeg te kunnen halen en dan moeten wij iemand inhuren voor behangn en schilderen,  iets  bedenken als vervanging voor de gordijnen en dan pas met de inrichting beginnen. Ik  ben al jaren verliefd op een baby/kinderbed die wat prijzig is  (www.hippetantes.nl bed 'Kili') en die is dus besteld. Wij ga die bed combineren met  en kommode en kast van Ikea die  in de stijl past maar vor een veel zachtere prijs!. Bed komt in mei of juni en de rest halen wij als de kamer helemaal klaar is.  Vind het ook  niet makkelijk om een mooie EN handige kommode te vinden in de babywinkels.

Mor 74

Hoi,

Ik ben nu 18 weken en bij ons is de babykamer ook al af. Al een week of 5 .
Het is voor ons de tweede en we hadden alles dus al!. En omdat we moesten schuiven hebben we alles maar gelijk gedaan!. Wij zijn nl naar zolder verhuisd(pastte onze kledingkast niet), Charlotte kreeg een groot bed(wilde niet meer graag in ledikantje slapen) dus tja..... Hebben we eerst het kantoortje leeggeruimd, een likje verf over de muur en klaar waren we. Oude kledingkast van Charlotte eringezet en dr commode, wieg erbij(stond op zolder alleenmaar in de weg) en klaar was de  babykamer!
Charlotte heeft nu onze kledingkast op dr kamer en wij hebben op zolder een alternatief.
Dus alles is nu weer klaar. Ik heb twee weken geleden de klertjes uitgezocht en gewassen. heb echt belachelijk veel hahaha....

Ik weet nog dat we bij Charlotte de kamer pas afhadden met een week of 35! De kamer die we besteld hadden was erg laat. We hadden m besteld met 15 weken en zou een lvertijd hebben van 10 weken. Nou dat werden er dus 20 aangezien er iets fout was gegaan met de levering! Was dus kantje boord. Denkn dat ik daarom nu de babykamer snel klaar wilde hebben.

gr Linda

Oe leuk he??

Ik ben nu 16,5 week en wij doen elke week iets. De muren zijn geverfd, we hebben een wiegetje gekocht op marktplaats, er is al een gedeelte van de uitzet gekocht en volgende week komt er nieuwe vloerbedekking. Kleine beetjes dus steeds.
Dan moeten er nog nieuwe gordijntjes komen en als dat hangt gaan we de ledikant en de commode kopen en dan.............een kwestie van stylen en me zitten verkneukelen in dat kamertje, wachten op................

Groetjes Rimke

Ons kamertje is besteld en we hebben gevraagd of deze de eerste week van juni geleverd kon worden. Mijn idee was dat we dan nog genoeg tijd hebben om het in elkaar te zetten voordat de baby komt en als het eerder zou komen moet het toch nog in het ziekenhuis blijven. Anders staan de meubels alleen maar stof te vangen. Toch kijk ik af en toe naar de kamer die de babykamer gaat worden en heb in gedachten de inrichting al klaar. Eigenlijk kan ik niet wachten om de kleertjes uit de koffer te halen waar ze nu ingepropt zitten en leuk te ordenen in een mooie kast.
Volgende week hebben we een weekje vrij en wilden we gaan schilderen maar op de echo leek het een meisje te zijn maar dat was niet zeker. Durf nog geen roze verf te gaan halen. Eerst zo snel mogelijk nog een pretecho om het zeker te weten en dan gaan we echt klussen.
Marian

De babykamer is in principe klaar. Daar ligt ons zoontje nu nog in. Aan zijn nieuwe kamer gaan we dit weekend beginnen. Aangezien we nog moeten breken, een muurtje moeten maken met gipsplaten e.d. zijn we daar nog even niet klaar mee. Maar ik wil ons zoontje in juni naar zijn nieuwe kamer hebben, en dat gaat zeker lukken. We hebben geen nieuwe meubeltjes nodig, dus dat is ook geen probleem.

Toen ik zwanger was van ons zoontje hadden we het kamertje af toen ik 30 weken was. Ik vond dat ruim op tijd.

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan