Babykamer.

Hoi,

ook ik vind paars meer voor meiden, zou ook eerder gaan voor de kleuren die je man zei. Hehe, moeilijk is dat he. Wat leuks vinden wat voor beiden kan.
Succes met de keuze maken. Hihi, en eventueel je man overhalen.

Liefs

Wij hadden bij de eerste een neutrale babykamer, en toen onze tweede kwam kreeg de oudste een eigen kamer. Zo ging dat bij de derde ook, en nu is alweer de babykamer klaar voor de baby. 8 jaar oud, maar ik ben nog steeds weg van de kleuren en de meubeltjes.
Gaan jullie echt voor elke nieuwe baby een nieuwe babykamer maken? Ook met nieuwe meubeltjes?

Eva blijft gewoon op haar eigen kamertje slapen en die slaapt ook nog in haar ledikant. Alleen de commode verhuist naar de babykamer we hebben alleen een nieuw wiegje aangeschaft.   Maar goed Eva is ook nog maar 1,5 dus dat vind ik nog te jong voor een peuter/kleuterkamer.

Liefs Linda,

We zijn druk bezig met de babykamer. Puntjes op de i zetten, en dan kunnen de meubeltjes erin. We weten niet of het een jongen of meisje gaat worden, toch is de babykamer aquablauw geworden. Ben er helemaal blij mee :D

Licht paars vind ik zelf niet zo, maar een donkere paars (1 wand en dan de rest gebroken wit bijv.) kan heel mooi wezen. Zowel voor jongen als meisje!! Maar paars en paars zit heel veel verschil in. Roodpaars dreigt sneller naar het roze, maar blauwpaars geeft vaak een wat chiquere uitstraling en kan mooi zijn voor zowel jongen als meisje!!
Wat ook een idee is om natuurtinten te gebruiken, net wat je man zei. Bijv. 1 wand wat donkerder bruin en de rest gebroken wit. En in de accessoires (gordijnen, schilderijlijstjes...) paars gebruiken. Maar ook dan zou ik meer naar die blauwpaars neigen dan naar roodpaars. Lichtgeel vind ik zelf een beetje uit de tijd...

Succes met het kleuren uitzoeken!!

Liefs Rixt

Hallo!

Ik vind paars prima kunnen, ook voor een jongen! Wij wisten de vorige ronde ook niet wat het ging worden. Hebben dus geprobeerd het neutraal te houden. Zie foto>>>

Het hangt er ook net vanaf waar het mee gecombineerd wordt. Wij hadden toen een heel leuk gestreept behangetje bij de Hornbach gekocht. In de kleuren: lila, lichtblauw, donkerblauw, lichtgroen,  lichtgeel en wit. Die hadden we op 2 muren geplakt en op de andere 2 muren een effen (nou ja, met een kleine spikkel erin) lila behang. Qua accessoires veel in Limegroen gedaan (behalve dan de paarse klamboe). Het was echt een heel mooi kamertje.

Inmiddels zijn we verhuist en moeten we dus weer opnieuw met de babykamer aan de gang. Helaas is dat behang niet meer in het assortiment, anders hadden we het waarschijnlijk weer gebruikt of in ieder geval iets uit diezelfde serie. We komen er tot nu toe nog niet uit wat het zal worden. Hebben al heel veel winkels gehad, maar het is zo moeilijk!!! Willen eigenlijk niet een gele babykamer. Hadden in ons oude huis zowel de woonkamer als onze slaapkamer geel, dus zijn daar wel een beetje op uitgekeken. Weet iemand nog een hele leuke behangwinkel die ook in het noorden zit???

Heel veel succes met het overtuigen van je man! Als ik jou was zou ik het in ieder geval combineren met limegroen of lichtblauw (niet alle muren hoeven dezelfde kleur te hebben tenslotte!!!). Misschien dat je je man daarmee weet te overtuigen. Laat hem anders onze foto even zien. Is wel niet heel scherp, maar dan kan ie in ieder geval zien dat het gecombineerd met andere kleuren niet perse voor een meisje hoeft te zijn.

Groetjes Jojanneke

Terug
Bovenaan