Babykleding.. wat doe je er mee?

<p style="text-align: left;">Hoi!</p><p>Ik ben inmiddels alweer 6 maanden mama van een zoon Olle. Hij groeit echt als kool en ben voor mijn gevoel constant bezig met het kopen van nieuwe babykleding. De kleding in zijn kastje rouleert echt mega snel. Sommige dingen heeft hij nauwelijks aangehad. Ik vroeg mijzelf af wat jullie doen met kleding die niet meer past? Aan het goede doel? Bewaren voor een volgende? Weg geven aan familie/vrienden? Verkopen? <br /><br /></p><p>Ik zie op instagram steeds vaker accounts voorbij komen waarin ouders het kastje van hun kindje verkopen. Dit zijn vaak leuke nette kleren die makkelijk een tweede ronde mee kunnen. Hebben jullie zo’n account? Misschien kunnen we wat leuke accounts uitwisselen? Ik zie vaak leuke voorbij komen en nog eens milieubewust ook! </p>

Ik bewaar het tot we zeker weten dar er niet nog een kindje komt. Verder leen ik met name de kleine maatjes uit aan vriendinnen. En anders gewoon weggeven aan vriendinnen/goed doel etc. En idd, iedere maand zo’n beetje een nieuwe garderobe. Na 6 maanden gaat het wel langzamer hoor ?

Ik verkoop het op marktplaats of geef het aan een goed doel (kringloop of kledingbank oid).
Ik bewaar alleen een enkel kledingstuk voor een eventueel volgende baby. Over een paar jaar is de kleding van nu uit de mode en vind ik het weer net zo leuk om iets nieuws te kopen. 

Bewaren voor de volgende en als mijn gezin compleet is naar het goede doel. Mijn kinderen hebben als baby kleding aangehad die ik ook als baby heb aangehad omdat er toen meer van badstof gemaakt werd dus lekker warm voor de winter 

Ik heb bij de eerste alles bewaard, dus de 2e heeft veel van de eerste aangehad (en nu met 3,5 trouwens nog steeds). Daarna alles wat nog goed was eerst doorgegeven aan vrienden/ familie en bij het kinderdagverblijf afgegeven voor reservekleding (al wilde ze pas niets meer hebben omdat ze al genoeg hadden). Wat over is gebleven en/ of niet meer goed was is naar de kledingcontainer gegaan.

Ik verkoop veel op Marktplaats. Verwacht niet dat je de hoofdprijs er voor krijgt. Maar als ik iemand voor een paar euro er blij mee kan maken vind ik het best. 
Alles wat ik niet verkoop gaat naar stichting babyspullen. Gooi het alsjeblieft niet in de gewone kledingbak. Zij zorgen er namelijk voor dat baby's en kinderen die in arme gezinnen opgroeien hier minder last van hebben. Door het hele land staan speciale containers hiervoor. 

De kinderkleding van mijn kinderen gaat straks ook naar stichting babyspullen als ik weer zwanger ben en het geslacht weet dan ga ik het gelijk doneren ik heb zowel jongens als meisjes kleding 

Ik heb alles bewaard voor de tweede. Maar ik moet zeggen, nu de tweede er is vind ik sommige dingen toch niet zo mooi meer. Dus een paar dingetjes heb ik alsnog weggedaan (in een kledingbak) en ook wat dingetjes nieuw gekocht.

Terug
Bovenaan