babykleding

Hallo aanstaande moeders! Ik heb even een vraagje; misschien een stomme vraag, maar vind het toch lastig... Ik ben in januari uitgerekend en natuurlijk al lekker kleding voor onze kleine aan het kopen. Maar vind het lastig wat je precies moet kopen voor in de winter. Heb nu een paar van die t-shirts met lange mouwen zeg maar en polo-shirt met lange mouwen. Heb ook wel een soort vestje gekocht. Maar moet ik meer echte 'truien' kopen voor in de winter of is zo'n soort polo-shirt met lange mouwen (en daaronder een rompertje natuurlijk) voldoende voor binnen? Die dikke 'truien' voor baby's zien er niet zo leuk en praktisch uit, maar misschien is het voor in de winter wel noodzakelijk? Overigens heb ik voor buiten wel een extra vestje en winterjasje gekocht...wie heeft hier ervaring mee?
 
Hoi,

Ik heb hier geen ervaring mee krijg me babytje ook in januari.
Ik heb ook gewoon van alles en nog wat gekocht met name wat vestjes moet voldoende zijn toch?
Misschien even vragen aan de vk?

Liefs Chantal
 
Die dikke truien zijn idd niet handig bij die kleintjes. Een shirt met lange mouwen en een vestje is warm zat. Denk aan wat je zelf aan hebt en dan 1 ding extra (dat vestje dus). In de winter heb je de verwarming ook aan en anders is een dekentje ook fijn. Voor buiten trek je ze een lekker warm jasje aan en in de wagen liggen ze toch onder een deken en in de maxicosi in de voetenzat of met een dekentje. Je merkt t snel genoeg hoor of ze t koud hebben maar je moet ze ook niet te warm aankleden, ze moeten hun warmte ook wel kwijt kunnen.

Succes.

xx
 
mijn eerste dochter werd geboren in november, ik had voor haar pakjes gekocht bij de Hema. Een broekje met de voetjes eraan vast en een wikkel shirtje wat lekker makkelijk is en niet over het hoofdje hoeft. Je kan dan zelf kiezen voor rompers met lange mouwen en eventueel nog warme sokjes over het broekje heen.
Ook had ik haar altijd in een lekker dekentje mocht ze het dan warm hebben dan kan het dekentje weer af...

Het gaat allemaal vanzelf als je kindje er is geloof me maar...


 
Die truitjes met eventueel een vestje of een romper met lange mouwen er onder is meer als genoeg. Je kleine zal nog voornamelijk binnen zijn en veel slapen (onder een deken!) dus zal het niet snel te koud hebben. Dikke truien zijn inderdaad hartstikke onhandig voor kleine baby's... alleen al om ze aan te krijgen...
 
Ik ben ook uitgerekend in januari en heb al mijn kleertjes al in huis. Ik heb een aantal van die 1-delige pakken (met voetjes), broekjes met voetjes, truitjes met lange mouwen, rompertjes met lange mouwen en ook wat vestjes. Ik denk zelf dat dit echt wel genoeg is, binnen staat dan toch de verwarming aan dus zal het lekker warm zijn. Voor naar buiten heb ik een draagdoek, dan ligt hij dus heel dicht tegen mij en ook nog met die doek om hem heen en natuurlijk een kinderwagen waar je natuurlijk zowiezo ook een dekentje in legt over de baby heen.

Ik denk dus niet dat je extra dikke truitjes moet gaan kopen, het mag en kan natuurlijk wel, maar het hoeft niet ;-)

Liefs
 
Mijn eerste zoontje is van januari, en wij hebben hem eigenlijk altijd een romper met lange mouw, en daar overheen een shirt met lange mouw aangedaan. Alles 100 % katoen. Wij hebben heeeeel veeeeel gebruik gemaakt van een wrapper. Ik had die van lief! En die zijn echt ideaal. Lekker warm, en als hij het te warm had, dat ding open of weg.

Let wel op met broekjes of pakjes met voetjes, dat ze niet altijd goed passen. Mijn zoontje had lange benen, en ik had dus zo'n pakje mee naar het ziekenhuis. Dat arme kind heeft de hele nacht met zijn benen opgetrokken moeten liggen, omdat het eigenlijk helemaal niet goed paste! Haha. Het ziekenhuis personeel lag steeds in een deuk!
Die doe ik dus niet meer nu!
 
Mij werd altijd gezegd (en daar hou ik me nog steeds aan, mijn kinderen zijn gelukkig (ff afkloppen) nauwelijks ziek) dat je ze moet aankleden zoals je jezelf aankleed.
Aan de nek kan je voelen of ze het eventueel koud hebben of warm (koude handen of voeten zijn niet heel erg, dat zijn nou eenmaal de uiteinden van je lichaam en die worden gewoon sneller koud); voel je met je vingers en het voelt koud aan dan hebben ze het waarschijnlijk ook koud en een lekker vestje of dekentje is dan geen overbodige luxe, voelt het klam/warm/bezweet dan hebben ze het duidelijk te warm en kan je beter wat kleding verwijderen.
Voor binnen is een rompertje en een shirt in ieder geval wel voldoende, helemaal als je de verwarming aan hebt. En buiten dan extra een lekker dik vest, eventueel een dekentje... Ligt er maar aan hoe koud het is en hoe de kleine erop reageert (die van mij wilden het liefst zo min mogelijk aan, ze konden zichzelf erg goed warm houden... nog steeds trouwens)
 
Terug
Bovenaan