Babykleertjes maten ?

<p>Omdat ik het leuk vind om soms alvast iets te kopen ik deze wachtweken Maar de eerste maatjes al heb had ik een leuk setje gekocht voor als de baby ca een half jaar is (misschien een beginnersfout om dat te doen? ?) Maat volgens de tabellen aangehouden (80 dus van 9-13 maanden) maar net (labels er al af natuurlijk) zag ik dat in de kleertjes zelf stond van 12-18 maanden. Wijken sommige merken zo enorm af? En ik snap dat het om gemiddelden gaat maar dacht dat die bij kinderen wel redelijk klopte ?</p>

Er zit heel veel verschil in! Hema en Name-it vallen bijvoorbeeld groot. Koko Noko juist weer klein. Noppies en Feetje vallen op maat. BESS is heel wisselend. Zo kan ik nog wel een poos doorgaan.
Onze dochter is nu 6 maanden en zit nog net in 68

over het algemeen kloppen de maten inderdaad. er kan echter een maatje verschil in zitten. ook merk ik persoonlijk verschil per merk. ik zelf koop niet ver vooruit, omdat het ook vaak afhankelijk is van het weer wat je ze aantrekt. onze dochter van 2j heeft nu bijvoorbeeld voor haar boven lichaam 92 maar in rokjes en broekjes pas 86. dus vooral met setjes kopen zou dit zonde zijn. voor de baby heb ik nu dus tot 68 gekocht en de rest zien we dan wel weer.

over het algemeen kloppen de maten inderdaad. er kan echter een maatje verschil in zitten. ook merk ik persoonlijk verschil per merk. ik zelf koop niet ver vooruit, omdat het ook vaak afhankelijk is van het weer wat je ze aantrekt. onze dochter van 2j heeft nu bijvoorbeeld voor haar boven lichaam 92 maar in rokjes en broekjes pas 86. dus vooral met setjes kopen zou dit zonde zijn. voor de baby heb ik nu dus tot 68 gekocht en de rest zien we dan wel weer.

Mijn dochter is nu bijna 14 maanden en zit in maat 80.. maar hier zat ze bij 11 maanden ook al ongeveer in . Heb zelfs het idee dat het ook nog wel even zal passen. 
Soms heeft ze al iets van 86 aan en soms ook nog 74. broekjes vooral. Valt me op dat broekjes vaak erg lang zijn.  
Dus er is geen peil op te trekken haha.  

Ik zou zeker niet te ver vooruit kopen! Onze zoon is een grote kerel van 13 maanden, hij is helemaal niet dik, maar lang en breed (net als zijn pappa, die is 2m en in mijn familie zijn de mannen ook groot). Hij zit nu al in maat 86/92. Deels komt dit door wasbare luiers (daarom broekjes maat 92) maar van sommige merken draagt hij ook bovenkleding maat 92. 86 zou 1,5-2 jaar zijn en 92 zou 2-3 jaar zijn. Dit gaat voor ons dus niet op. Ik koop kleding als het nodig is, voordeel daarvan is dat het dan vaak al in de sale is, dus ook nog eens een stuk goedkoper 

Oh niet zo ver vooruit kopen hoor!, zo zonde als ze het uiteindelijk nooit aan gehad hebben. Mijn dochter is 1 en zit nog in maat 68 en begint nu dingen van maat 74 te passen. Ze is wat smal maar niet perse klein. Kwa merk verschilt het inderdaad ook echt heel veel. Hema heeft ze nooit mooi aangekund altijd te groot en te wijd. Koko noko en z8 past ze wel heel mooi. 

Niet te ver vooruit kopen, en niet te veel! Je weet ten eerste nooit hoe het weer dan zal zijn tegen die tijd. En al helemaal niet welke maat je kleine wanneer draagt!
ik ben zelf klein (1.62m) maar heb een reus van een dochter. Komt al dr hele leven boven de groeicurve uit, al is ze met 50cm geboren, en draagt ondertussen vaak maat 92. Ze was 2 weken geleden met 14 mnd al 85cm namelijk op het cb haha. Alles wat ik niet had verwacht gezien mijn genen. 

Terug
Bovenaan