Babykleertjes maten ?

Hahaha nou zoals iedereen al zegt, het scheelt nogal per merk...
T ene kindje is ook groter dan de ander. Ons zoontje is nogal groot en zit met 17mnd in broeken maat 86 en shirts 92/98... Hij heeft een lange rug.. Past namelijk ook bijna niet meer in mn kinderwagen want dan zit hij met zn haar tegen de zonnekap

Zou ook niet tever vooruit kopen. Die maten zijn gemiddelden en sommige kinderen groeien sneller of langzamer. Ons dochtertje was met de geboorte al lang en ze heeft maat 62 maar heel kort aan gehad. Nu is ze 22 maanden en gaat nu over naar maat 98. Verschilt ook nog weer per merk. Het eerste jaar kocht ik eigenlijk weer nieuwe kleertjes als ze naar de volgende maat ging. Dus als ze naar maat 62 ging, had ik 68 al in de kast liggen en ging ik alvast maat 74 kopen enz. 

Oke dankje, fijn dat iedereen toch het zelfde zegt, niet zo ver vooruit kopen dus ? Het ging idd om een zomersetje, dacht past mooi van juni-september komende zomer, vond het zo cute.. maar als het straks pas vam september tm februari past is het wel een beetje een miskoop.. En setjes van twee verschillende merken is dus ook niet handig. Jammer maar dan toch nog even geduld en tzt kopen ☺️

Mijn zoontje is nu net 1, hij past nog maat 74 (soms), meestal 80 (waarin staat 9-12 mnd). Van shirts heb ik ook maat 86, dat staat nog best leuk enigszins oversized. Maar broeken maat 86, waar dus in staat 12-18 mnd, zijn echt nog te groot voor hem. Maat 80 broekjes zitten vaak ook nog redelijk ruim, terwijl hij volgens de labeltjes dus wel daar al goed in zou moeten zitten.
Overigens geldt dat niet voor rompers (daarmee zit ie in 86-92, ook omdat ik het totaal oncomfortabel eruit vind zien als dat ding kneiterstrak om die luier zit). En er zijn maatjes die hij voor mijn gevoel maar heel kort gehad heeft (68 bijv, paste snel 74 en lang 62 zegmaar).
Weet niet of je hier wat aan hebt, maar wellicht..
Ik had die neiging ook, om tijdens mijn zwangerschap al te denken "dit is leuk voor als ie groter is". Kan eigenlijk alleen maar zeggen dat je beter kunt wachten :p. Volgend jaar zijn er evenveel leuke dingen en dan heb je een kindje met een gezichtje erbij en ik kan uit ervaring spreken dat het dan nóg leuker is dingen te kopen ;)!

Ik kocht bij mijn eerste dochter ook veel vooruit (bijv zomerkleertjes in maat 74 romd de 6 maanden) en ze liep altijd in veel te grote kleren. Zag er niet uit.
Dit doe ik nu dus echt niet meer. Het verschilt sowieso heel erg per merk hoe het valt (dat weet je op een gegeven moment wel een beetje) maar mijn ervaring is (met best gemiddelde kinderen) dat die leeftijden die er in staan totaal niet kloppen. Maat 80 droeg de oudste met 1,5 jaar nog en nu met 2,5 jaar zit ze in 92. Mijn jongste is nog een stuk kleiner (maar ook iets onder het gemiddelde qua groei).
Ik zou dus adviseren lekker te wachten met kleertjes inslaan. Hoe leuk het ook is ?

Hihi ja ik ben helemaal overtuigd ? Dit setje was van Babyface, geen idee waarom daar in staat dat maat 80 van 12-18 maanden is, misschien juist omdat ze weten dat ze groter uitvallen?
Terugsturen kan niet meer dus dan maar hopen dat het tzt gewoon past op het juiste moment. En voor de rest wacht ik idd maar tot hij de maat straks (bijna) heeft ?

Ik zou niet te ver vooruit kopen. Ik heb dat zelf niet gedaan maar wel kleding cadeau gekregen. Een heel leuk spijkerpakje met korte pijpjes waar hij in de winter in paste en een dik wollen vest wat hij qua maat nu zou passen. Heel zonde. In het begin groeide hij heel snel,.. (zat meteen in 56) maar hij heeft voor mijn gevoel echt maanden in maat 62 en 68 gezeten. Nu maat 74 maar hier lijkt hij wel weer vlotter 'doorheen' te gaan. Gekke kids ;)

Terug
Bovenaan