Babykleertjes zonder wasverzachter ????????

Hoi meiden,

Ik zit net even te lezen op een ander forum.
Lees ik dat je de babykleertjes niet mag wassen met wasverzachter ivm de parfum...
Ik heb ze net allemaal schoon en heerlijk ruikend naar Robijn in de kast gehangen.

Weten jullie hier meer van?

Liefs, Vilies

Het gaat idd om het parfum, die kleintjes hebben nog zo'n gevoelig huidje...
Daarom gebruik ik de eerste tijd  idd geen wasverzachter, in plaats daarvan gebruik ik azijn: dat maakt de kleertjes zacht, zorgt voor een frisse geur en helpt ook nog eens de kleuren te behouden.

Liefs Nika

Haai,

yep het klopt allemaal wel.
Bovendien schijnt wasverzachter achter te blijven in de kleding en als baby's hier dan weer op sabbelen krijgen ze het binnen of zo iets.
Heb zelf alles met fijnwasmiddel gewassen.
Lekker zacht en ruikt heerlijk!
Robijn heeft ook heerlijke geurzakjes voor in de kast.
Werken ook erg goed.
Maar ik ben zelf meer van de puur natuurlijke dingen, dus zo min mogelijk parfum etc.

Nu we het over kleertjes hebben; een baby van 8 pond, wat voor maat heeft die? 56 nog wel?????

Groetjes

hoi

Nou ben ik zelf ook heel gevoeilig voor te sterk parfum,dus ik was ook alles al met wasverzachter/wasmiddel voor de gevoelige huid/of sensitive,en heb de babykleren hier ook gewoon mee gewassen,bij de 1e ook gedaan en die heb nergens last van gehad.dus het is maar wat je zelf wilt. gr wendy 37,4wk

quote: Gabrielle26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-11-2007 14:41:41'));

Nu we het over kleertjes hebben; een baby van 8 pond, wat voor maat heeft die? 56 nog wel?????

Mijn zoontje was ook (bijna) 8pond bij de geboorte en heeft de eerste week nog in maat 50 gepast, daarna al heel snel in 56. Dus 8pond is nog niet zo heel groot hoor...

Liefs Nika

Hoi Vilies,

Is inderdaad zo dat ze het aanraden de eerste paar weken tot maanden geen wasverzachter te gebruiken ivm het gevoelige huidje van de baby.

Maar aangezien je alles al gewassen hebt....

Misschien kun je de rompertjes anders nog een keer wassen en dan zonder wasverzachter en de doeken waarmee je je kindje gaat afdrogen als hij/zij uit bad komt.
Die komen direct in aanraking met de huid.
Dan kun je de rest gewoon uitproberen.....

Balen, als net alles lekker schoon, geurend en gestreken in de kast ligt!!

Liefs Renata.

Hoi hoi...

ik was ook altijd met wasverzachter en gerbuik geurbuiltjes voor in de kast. Gaat alles ook lekker van ruiken.
Bij mijn eerste had ik verder geen problemen hoor dat ik dat had gebruikt

Gr Korrine

Terug
Bovenaan