babykleertjes!!

Hoi meiden!

Aangezien jullie al 'ervaren moeders' zijn heb ik een vraagje. Ik ben net 11 weken zwanger en heb deze week de echo gezien! Ongelooflijk. Nu wou ik symbolisch het eerste babypakje kopen, maar ik stond in de winkel en vroeg me af wat voor maat een baby heeft de alleerste periode, bij geboorte. Ik stond met maat 50 in de hand en dat vond ik zo klein. Het verschil vast per baby maar wat is zo n beetje normaal. Ik wil het graag pakje ophangen zodat ik als ik t zie lekker kan wegdromen hihi. Bedankt voor reactie en veel plezier met jullie lieve babietjes.
 
Hoi Roos, gefeliciteerd met de zwangerschap.... je kan inderdaad beter maatje 56 kopen. Staat op dit forum wel ergens een lijstje met wat je allemaal nodig hebt om de eerste dagen/weken door te komen. Is wel handig om daar even naar te kijken :) ik wens je een fijne en een voorspoedige zwangerschap, en als je nog meer te vragen hebt dan zien we je wel op het forum.... groetjes Krista
 
Hoi Roos,

Ik zou ook maatje 50 kopen. Ik heb er heel lang meegedaan omdat mijn dochtertje erg klein was. Mijn vriendin heeft net een zoontje en die heeft maar een paar weekjes maatje 50 aangehad. Al koop je maar 1 pakje in maatje 50 en de rest wat groter, is misschien een idee?

Groetjes en geniet van je zwangerschap!

 
Hoi,
Mijn oudste dochter was 6,5 pond bij de geboorte en heeft maat 56 de eerste vier weken gedragen. De tweede, een jongen, was 8,5 pond en moest direct maat 62 hebben. Gelukkig had ik die ook alvast klaargehangen in de kast. Een klein traantje kwam bij mij naar boven toen ik je stukje las. Ik weet nog hoe ik vertederd naar die eerste kleertjes keek. Maar we hebben besloten na twee kinderen te stoppen, dus helaas....
 
Ik weet niet of het aan mij ligt maar ik heb in de winkels altijd alleen maar maatje 50/56 gezien. Ik kom maatje 56 nooit als aparte maat tegen. En Roos, ik zou als ik jou was gewoon een maatje 50 kopen. De meeste baby's hebben nog steeds maatje 50 bij de geboorte. Sommige baby's slaan deze maat inderdaad over, het gemiddelde is nog steeds maatje 50. Het is zo jammer als je alles wat groter koopt en je baby kan al die leuke kleertjes voorlopig nog niet aan.
 
hoi laatse anoniem, ik heb een baby gekregen van bijna 54 cm.... past echt niet hoor in een maatje 50!!! ik koop het liever iets te groot dan als het er niet meer in past... is toch zonde?
 
Terug
Bovenaan