Babykleren wassen

Ik heb de kleertjes in maart gewassen, begin mei uitgerekend. Wou alles mooi op tijd klaar hebben. En wat rook het steeds heerlijk als ik de kast open deed haha!
Gewoon wasmiddel gebruikt, geen wasverzachter. Inmiddels is onze dochter 3 maanden, gebruik nu wel wasverzachter en dat gaat goed.

Mijn zoontje heeft wat eczeem dus voor de zekerheid gebruik ik Neutral. Geen wasverzachter. Ik ga wassen zodat alles net voor 37 weken schoon is.

groetjes

Ik heb mijn oude knuffels van de zolder van mijn ouders inderdaad gewassen. En ben van plan om dat ook te doen als de kleine er is om de zoveel tijd. Maar meer omdat ze vast 100x op de grond vallen en ondergekwijld worden. Kleertjes ga ik ook in week 36 wassen met babyreus. Zonder wasverzachter. We hebben daarnaast een speciaal babykleertjeswasprogramma (mooi scrabbelwoord) duurt langer maar zal er niet voor niets op zitten. 

Ik zit nu in week 33 en ben gewoon rustig aan begonnen met wassen..
omdat je veel al niet in de droger kunt doen heb ik wel even de tijd nodig.
ik was met robijntje Zwitsal heb bij de handdoeken en hydrofiele doeken en lakentjes wel was verzachten gedaan zodat het echt wat minder hard is 
verder strijk is alles dus en dan bedoel ik echt alles staat gewoon netjes..
ik was alles nu op een kort programma meeste op 30 grade 30 minuutjes.. alles is nieuw en dus niet vies doe het echt voor de geur..
ik doe het lekker op m'n gemak zodat als het nog mooi weer word deze maand ik dan lekker kan ontspannen 

Hoihoi,
Ik had volgens mij rond de 30 weken al veel gewassen. Vond het leuk om het allemal al te wassen en in de kast te hangen/leggen. Daarna heb ik robijn zwitsal zakjes in de kast gehangen. Ik heb toen van persil de sensitive gebruikt en gebruik deze nu nog. Alleen al omdat ik het zo lekker vind ruiken haha. Sindsdien gebruik ik voor mijn eigen kleren ook geen wasverzachter meer. Tip: biotex in poedervorm de groene pak werkt super om poepvlekken etc. Ernee uit te krijgen. Ook heb je gewoon vloeibaar, maar sinds hun de verpakking van vloeibaar hebben veranderd, vind ik de poeder weer beter. Moet je dan wel even 2 uur in een bak laten weken. Maar het is bij mij er eigenlijk 9 van de 10 x altijd uitgegaan.

Vraagje.. Hoe hebben jullie dit gedaan?
Wij willen het geslacht niet weten. Pas bij de bevalling! 
Hoe koop je dan je kleertjes etc? Dan mort het natuurlijk allemaal unisex kleurtjes zijn. 

Hoop dat jullie mij even kunnen helpen. 
Liefs, Korry

Ik heb zelf een ecologisch babywasmiddel aangeschaft. Ik gebruikte altijd al Ecover, Seepje of Marcel's Green soap (véél beter voor het milieu!), maar daar zit nog wel parfum in. De neus en geurpapillen van pasgeborenen zijn heel gevoelig, dus ik zou zeker geen Zwitsal geurbuidels e.d. gebruiken (nog buiten het feit dat die dingen vol chemicaliën zitten). Ruikt misschien lekker voor jou, maar veel te overwelmend voor zo'n teer babyneusje! En ook zeker geen wasverzachter gebruiken. Voor de wasbare luiers heb ik ook een speciale, neutrale en ecologische groene zeep aangeschaft om deze in te weken. Ik ben nu 30 weken en over 2 weken komt de commode in de babykamer te staan. Dan gaan alle babykleertjes etc. ook meteen in de was!

Terug
Bovenaan