Babykriebbels??

Hallo dames!
Ben heeeel lang niet op het forum geweest. Druk druk met mijn 3 kindertjes. Om even te regaren op het topic.Ik kan me voorstellen dat het weer kriebelt,dat had ik ook ,vooral na m'n eerste en toen onze oudste 7 mnd was raakte ik in verwachting van de 2de. Mensen reageerde meestal met de woorden,zo snel alweer. Ik kon me daar vaak aan ergeren,maar als ik nu naar Noah kijk van 8 mnd,denk ik,boh dat was ook snel! En de voordelen van een klein leeftijdsverschil...?...ik kan ze niet 123 opnoemen. Dat het voor de kinderen leuk is,tja... die van mij maken vooral heeeel veeel ruzie! maar ze kunnen ook weer niet zonder elkaar. Ikzelf heb een zusje van 2 jaar jonger en een broertje van 10 jaar jonger.Ik heb een betere band met m'n broertje als met m'n zusje en het enige nadeel van het grote leeftijdsverschil vindt ik,dat we niet volledig samen zijn opgegroeid,doordat ik en m'n zusje op een gegeven moment uit huis gingen,bleef hij alleen achter en daar heeft hij erg aan moeten wennen en ik ook,vondt het verschrikkelijk om m'n kleine broertje achter te moeten laten. Nu met Noah zie ik vooral de voordelen van een groter leeftijdsverschil. Je kunt de aandacht veel beter verdelen en het is vooral voor jezelf ook een stuk rustiger. Mijn 2 oudste schelen zich 16,5 mnd ,maar mijn middelste heeft amper 1 op 1 de aandacht gehad en daar heb ik me vaak schuldig om gevoeld. Nee,als ik heel eerlijk moet zijn vindt ik er weinig voordelen aan voor jezelf dan,want het is vooral heel druk en veel werk.Ik was in die tijd ook echt aan huis gekluisterd,want als de 1 sliep dan was de ander wakker. Misschien dat het voor hun later fijn is,maar als je 2 karakters hebt die botsen,dan heb je niet veel aan een klein leeftijdsverschil. Dus dames geniet lekker van jullie kleintjes en wil niet alles te snel,dat is mijn advies ; )

Hier soms kriebels, maar voorlopig komt er nog geen tweede. Ik geniet super van onze dochter en vind het heerlijk om nu (nog) maar 1 kindje te hebben.
Misschien volgend jaar zomer weer eens proberen,. Dan zit er, als het weer lukt om zwanger te worden, ruim 2 en een half jaar tussen de kids. Lijkt me een prima leeftijdsverschil. En als ik wel eerder zwanger word, vind ik het ook prima. Maar hopelijk vinden we eerst een groter huis en heeft mijn man een vast contract. Zou ook fijn zijn!

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en las allerlei verhalen over kriebels voor meer kinderen. Zelf ben ik mama van 3 kinderen. 4 jaar, 2 jaar en 8 maanden.
Bij mij kriebelde het ook altijd wel snel maar vond wel dat het vorige kindje minstens 1 jaar moest zijn. En dat is gelukt. Ik moet zeggen met 2 jaar tussen de kinderen is het heeeeel druk maar ook gezellig. De kinderen hebben wel wat aan elkaar.
De kleinste is niet een van de makkelijkste kwa eten en doorslapen snachts doen we nog steeds niet pfffff.
Ben pas gestopt met de BV omdat ze eerst niets anders wilde. Ben nu dus wel erg gaar en hoop dat het alleen maar makkelijker gaat worden. Maar 3 kids is voor mij de limit hoor. Ik werk 2 dagen ook nog onregelmatig en het huishouden doen we nog zelf. manlief heeft een drukken baan en kan laat thuis zijn. Dus genoeg werk hier. Maar ik zou het niet anders over doen. Ik ben tevrden zo en geniet van me kids. Al zou ik zo graag weer een keer willen doorslapen.

hoi,

ik ben moeder van 3 kids. Maar wel ver uit elkaar. Me oudste is een meid van bijna 11, de middelste is 5,5 en de jongste is nu ruim 7 maanden. Ik wilde zelf ook altijd groot gezin. Na het krijgen van mijn 1e duurde het erg lang voor ik weer zwanger was. Na het krijgen van de 2e hebben we het wel geprobeerd maar lukte het weer niet. Was dus weer aan de pil gegaan en onverhoopt wa sik na bijna 5 jaar ineens zwanger van de 3e, dus zoals je ziet je weet maar nooit. Als jij dat gevoel hebt moet je ernaar luisteren denk ik dan. Het is druk tuurlijk, maar waar er 2 kids kunnen eten , eten er ook heus wel 3 hoor. Zelf zit ik nu ff zonder werk, maar wil ook gewoon weer werken hoor 3 dagen per week, dan is het huishouden idd gewoon bij te houden, zonder dat je jezelf voorbij loopt.
Nou succes met je gevoelens, praat ook eens met je partner wat hij ervan denkt en bij voelt.

groetjes Daniëlle (mama van Scotty)

Terug
Bovenaan