Babynaam jongen: Hoe spreek je Nolen uit?

Rijmt op molen :) Ik zou voor Nolen gaan dan en inderdaad niet voor Nolan. Met de laatste heb je meer kans dat het verkeerd uitgesproken wordt. 
Het zal wel vaak even uitleg behoeven dus als je het belangrijk vindt dat het gelijk duidelijk is, zou ik niet voor deze naam gaan. 

Zou niet moeilijk doen over hoe mensen de naam uitspreken. Mensen weten van elke naam iets anders te maken dan er staat!
Ik weet niet wat de door jullie gewenste uitspraak is, maar als ik het zou zien staan zou ik denken Noolun met de klemtoon op "Noo".

Wat denken jullie van de naam Novan? Was hier ook een optie & heeft een mooie betekenis. Ik denk dat daar minder verwarring over komt en lijkt er toch op

[quote quote=10361147]Wat denken jullie van de naam Novan? Was hier ook een optie & heeft een mooie betekenis. Ik denk dat daar minder verwarring over komt en lijkt er toch op[/quote]
Ik vind Nolen juist heel duidelijk (zoals Polen, molen etc). Novan kun je uitspreken als Noovan of Noovuhn

Als Noolun, al zie ik dat gewoon als de Nederlandse uitspraak en niet per definitie Engels. Ik denk zelf dat je in het Engels een stomme w achter de o hoort. Wil je de klemtoon op de e zetten, zal je toch met een accent grave moeten werken lijkt mij. 

Terug
Bovenaan