Babynaam

MevrouwML

New member
Hii allemaal,
Ik zit met een soort dilemma, mijn zusje heeft een dochtertje genaamd Roos.. wij vinden de naam Rosa/Roza echt heel erg mooi, maar wil niet dat mijn zusje zich hier over vervelend voelt omdat de naam heel erg afgeleid is van Roos natuurlijk..
ik zelf neig nu meer naar de mening dat wij de naam moeten nemen die wij zelf t allermooist vinden, maar vind t ook nog wel heel lastig eigenlijk..
wat zouden jullie in deze situatie doen?
Liefs ?
 
Nee, ik zou dat ook echt niet doen. Het dochtertje van je zus staat dusdanig dichtbij dat het wel gepast is om daar rekening mee te houden.
 
Wij hadden een soortgelijk dillemma. Uiteindelijk die naam als tweede naam gegeven en een mooie roepnaam erbij gezocht.
 
Ik zou het ook niet doen, de kinderen zullen altijd directe nichtjes zijn en dan is Rosa/Roos wel heeeeel erg hetzelfde. Ik zou het niet zo leuk vinden als mijn zus haar dochter vrijwel dezelfde naam geeft als mijn dochter.

Maak je er Rosalin of Rosa-Lynn, Roza-Linde ofzo van, vind ik het al wat beter. Of Rosa/Roza als 2e naam.
Maar Rosa en Roos kan echt niet samen in 1 familie, hoe leuk je de naam ook vindt.
 
Terug
Bovenaan