Babynaam

MevrouwML

New member
Hii allemaal,
Ik zit met een soort dilemma, mijn zusje heeft een dochtertje genaamd Roos.. wij vinden de naam Rosa/Roza echt heel erg mooi, maar wil niet dat mijn zusje zich hier over vervelend voelt omdat de naam heel erg afgeleid is van Roos natuurlijk..
ik zelf neig nu meer naar de mening dat wij de naam moeten nemen die wij zelf t allermooist vinden, maar vind t ook nog wel heel lastig eigenlijk..
wat zouden jullie in deze situatie doen?
Liefs ?
 
Of Rosa/Roza als 2e naam? Het lijkt mij persoonlijk een beetje gek als beide nichtjes bijna dezelfde naam hebben. Bespreek het sws met haar. Neem je daarna de beslissing
 
Ik heet rosa en word vaak roos genoemd dus dan roep je roos en luisteren ze alle 2 je kan ook rosie noemen
 
Ik zou het persoonlijk niet doen bij iemand die zo dicht bij je staat. Jullie kindjes zullen waarschijnlijk veel bij elkaar zijn dus lijkt me voor hun ook niet leuk als ze nagenoeg dezelfde naam hebben.
 
Persoonlijk zou ik het echt niet doen. Lijkt echt te veel op elkaar.
Je kan het aan je zus vragen, maar je brengt haar misschien ook in een lastige positie.
Gewoon even een geval van verder zoeken lijkt mij. Er zijn zoveel namen, er zit er echt wel een bij die je ook heel mooi vindt.
Dit lijkt me geen situatie om "egoïstisch" te zijn door te zeggen dat je de naam moet kunnen geven die je wil ongeacht wat..Het is je zus, geen buurvrouw of vage vriendin. Laat dit geen issue in de familie worden, dat is voor niemand leuk en al helemaal niet voor jou als je in je kraamweek zit en dit het gespreksonderwerp wordt ipv je mooie kindje.
Als 2e naam lijkt het me geen probleem, misschien is je zus wel vereerd, maar niet als roepnaam.
 
Nee, dat zou ik echt nooit doen. Ik zou het persoonlijk zelf ook niet leuk vinden als mijn schoonzus of broer een naam kiest die bijna gelijk is aan onze dochter. Aangezien we ze ook wel regelmatig zien, gaat dat ook best wel verwarrend worden. 
Ik had in mijn klas vroeger een Roos en een Rosa. En die heetten in de praktijk beiden Roos.
 
Wij hebben dat ook in de familie, maar dat komt omdat ze vernoemd zijn naar opa. De broer van mijn moeder heeft altijd gezegd dat hij zijn eerste zoon naar zijn vader zou vernoemen. Mijn ouders hebben alle kinderen ook vernoemd en zodoende dragen mijn broer en neef dezelfde voornaam. Om het onderscheid te kunnen maken noemde we ze grote en kleine omdat mijn broer 7 jaar jonger is dan onze neef.

Op zich is dit nooit een probleem geweest maar dat kwam vooral omdat het volgens vernoeming ging. Omdat je de naam mooi vindt maar er verder misschien geen betekenis achter zit zou ik het toch niet zo snel doen.
 
Terug
Bovenaan