Babyproducten??

Hey
Hier ben ik weer even, met een vraagje of eigenlijk meer nieuwsgierig wat jullie doen..

Ik geef Sep smorgens nog steeds een fles pap doen meerderen dat nog?
Als ik vrij ben wil ik nog wel eens uit een schaaltje pap laten eten maar dat geeft nog wel wat geklieder (misschien maak ik hem te dun..), heb ook die hoolahoops n peutermuesli geprobeerd maaar Sep heeft echt t liefste gewoon pap zonder poespas zeg maar haha.

Net zaten we in bad en bedacht me goh ik gebruk nog steeds zwitsal voor zn haren en de wascreme om hem te wassen en natusan badschuim (die ik zelf trouwens ook lekker vind). Doen jullie dit ook nog??

En dan nog een vraag, Sep heeft sinds week een ' ik wil niet meer slapen' fase, smiddags niet maar snachts dus ook niet, moord en brand schreeuwt ie, negeren werkt niet want hij blijft huilen en brullen, streng terug leggen en alleen truste zeggen helpt niet, eruit halen en even knuffelen helpt 3 seconden tot ie weer ligt, ik weiger om hem snachts bij ons in bed te leggen want dan gaat ie loltrappen, en ik ben snachts niet lollig! Vannacht na 3 uur aan een stuk brullen en doen viel ie eindelijk in slaap...(en hij heeft t gisterenavond gerekt tot 10 uur savonds om in slaap te vallen)  Ben best beetje  moe dus...   Ervaring??

xxx Bianca

Hier krijgt Kay ook nog steeds de papfles smorgens hoor!

Hij vind het heerlijk, effe relax wakker worden haha, dus waarom niet..

Daarbij vind mama het ook erg gemakkelijk en is dus eigenlijk gewoon een luie doos! whahahaha!!

Het zou een ander verhaal zijn als meneer pas om 10:00 uur uit z'n bed kwam gerolt haha..

De rest van de dag krijgt hij gewoon alles op een bordje etc.

Qua producten gebruik ik wel peuter shampoo die niet prikt, babyshampoo is naar mijn gevoel nu weer te zacht. Maar die mening heb ik puur door die volle kop haar van Kay.

Wassen doe ik dus ook met peuterproducten. Het enige waar ik zwitsal nog voor gebruik is de verzorgende olie/creme  om hem in te smeren na het douche/bad.

Het maakt volgens mij niet zo heel veel  meer uit nu, zolang je de volwassen producten maar flink aanlengt met water en je kindje geen overgevoelige huis heeft.

En dat slapen?..Je zegt het zelf al.. een fase, periode.. Het zal vanzelf wel weer een keer goed gaan. Tot die tijd vragen of je collega's je rolluiken (oogdeksels) willen ophouden tijdens je werk.

Ik denk dat je het al prima aanpakt, maar zorg er wel voor dat je het steeds op dezelfde manier blijft doen. Wijk niet af want dan is het alleen maar blijven proberen totdat mama een oplossing heeft die hem wel aan staat. Dus zoiets als  laten huilen, en als je gaat kijken niks zeggen (hooguit "lekker slapen"   en aai over bol oid), hem goed leggen, wat drinken aanbieden en weer gaan is voldoende... en dat blijven herhalen zo nodig.

Deuren dicht en de babyphone zachter zetten, denk aan jezelf!

Wie weet heeft de kwijlkoning wel last van z'n kiesjes?

Succes!

Esmé

Hoi hoi!!
Kwa producten heb ik de Baby lijn van de meylene! Ik zweer erbij en het rijkt heerlijk!!

Aangezien Lili nog heel wijnig en dun haar heeft kan dit ook prima!

Pap krijgt ze al vanaf 9 maanden niet meer ! Drinken doet ze ook vanaf 9 maanden uit een beker! Geen flesjes voor Lili...

Groetjes Lonneke Mv Lili jell en ...

De spelling gaat lekker dames!! haha

De papfles hebben we hier ook nog. Wij ontbijten zelf ook graag op bed (gezellig met zn drietjes in het grote   bed), en dat gaat het makkelijkst met een fles voor Kian erbij. Als hij pap uit een bord eet dan voer ik 'm. En die Hoepaloops en Peutermuesli zijn hier ook geen groot succes. Gewone brinta.. jammie! O ja, havermout vind ie ook heerlijk!

En van de babyprodukten gebruik ik nog graag zwitsal, omdat dat zo lekker ruikt. Dus da's meer voor mezelf, haha. Anders zou ik denk ik al wel wat peuterspulletjes kopen denk ik.

Slapen gaat hier prima, dus daar geen tips over.

Hier ook al heel lang geen flessen meer, maar gewone beker.
Ook geen pap, maar een boterham in de ochtend.
Op een gegeven moment was ze daar aan toe en wilde geen pap meer eten, maar brood.

Ik gerbuik nog steeds Zwitsal shampoo en soms zeep.
Verder Balneum in bad, ze heeft een droge huid en wat exceem plekjes daar vind ik Balneum erg goed voor. Dus hier nog babyproducten wat dat betreft.

Wat slapen betreft: herkenbaar!! Hier ook een fase gehad en het gaat beter.
We bleven hetzelfde ritueel doen bij het naar bed gaan en weken daar niet van af.
Ze probeerde wel te rekken, steeds water vragen, dan moest de deken over haar heen dan er weer af. Dan moest ik haar op haar rug leggen en dan weer op haar buik. Ik blijf dan kort en na veel gezeur en gerek, kap ik het af. Zeg duidelijk dat ik naar beneden ga en dat ze moet slapen en dat ik niet meer kom. Meestal is het dan huilen en houdt ze dat ook lang vol. Na 10 min. (als ze nog huilt) ga ik naar haar toe, geef haar water, stop haar in en ga weg. Zonder ookgcontact te maken of te praten. En dan gaat ze slapen, want beseft dat ik toch niet meer zo snel kom.
Wat bij onze dochter ook helpt is vertellen wat we gaan doen als ze klaar is met slapen. Bijv. morgen, als je klaar bent met slapen dan gaan mama en Rebecca verven, of samen naar buiten, of op visite bij die of die. Dat geeft haar rust, ze weet wat er vervolgens gaat gebeuren. Maar zeg ik er duidelijk bij: eerst slapen.

Terug
Bovenaan