Baby's die lezen? Wat vinden jullie?

Kinderen gaan vanzelf met letters spelen rond hun vierde jaar.... dan is een kind er geestelijk ook aan toe om te leren lezen. Merk je dat je kind er eerder aan toe is dan kun je altijd eerder beginnen, maar kijk uit dat je je kind geen verkeerde manier van lezen aanleert want dat kan veel problemen opleveren op de basisschool. ik ben leerkracht dus ik weet daar alles van.... Voor hun 4e levensjaar hoeven kinderen echt daar niet mee bezig te zijn.... laat ze lekker spelen en ontdekken daar heeft een kind meer dan genoeg aan!

juist ben met iedereen eens laat je kind lekker kind wezen en op eigen tempo leren wanneer zij willen ze geven van zelf aan wanneer ze aan toe zijn, zelfde als met zindelijk worden me schoonma vind dat ik me dochter nu al moet leren plassen op ene potje nou ze is anderhalf dacht het niet nichtje van me man was al zindelijk met 10 maanden, nou sorry hoor baby's moeten gewoon baby kunnen blijven ze geven vanzelf aan wanneer en wat ze waar ana toe zijn.

sorry voor dit tekstje ik hoor niet op dit forum ( was zwanger) maar wilde even dit kwijt

groetjes mama van sharon

ben het ook met iedereen eens. Ik zie het al voor me ligt (want zitten kunnen ze nog niet) je baby lekker in het ledikantje een boekje te lezen haha. Laat een kind gewoon lekker kind wezen en alles op zijn eigen tempo doen. Ik ben niet zo van dat gedril dat een kindje van alles zou moeten kunnen. Ieder kind is uniek en je merkt inderdaad zelf snel genoeg waar een kind aan toe is.

Hi Suzanne, ik heb er spots van op tv gezien en het lijkt idd geweldig. Logisch dat een ouder zijn kind een voorsprong wil geven. Ik geloof dat je het lezen vroeg aan kan leren. Ze laten ook mooi zien hoe de hersenen zich ontwikkelen als ze klein zijn en hoe deze groei afneemt wanneer het kind ouder wordt. Wat ze er neit bij vertellen is dat het lezen niet zo'n grote groei nodig heeft. Ik ben persoonlijk bang dat wanneer een kind zich op het gebied van lezen gaat ontwikkelen, het misschien andere heel belangrijke ontwikkelingen niet goed doormaakt. Het allerbelangrijkste is dat een kind zich op deze leeftijd leert hechten. Dat kan later echt problemen opleveren als dit niet geleerd is, lezen kan altijd nog als het kind 'al' 6 jaar is.

Hoi Suzanne,

Het lijkt mij een geweldig product! Ik heb de site eens goed bekeken maar lijkt me heerlijk om dit samen met ej kind te doen....Niet zo zeer om je kind te leren praten (tenslotte geeft het kind zelf wel aan of hij/ zij het wel wilt en hoe snel) maar meer om de tijd die met je kind bezig bent...en dat hij/zij iets leert dat is mooi mee genomen. En dat helemaal op het tempo van het kind. tenslotte geven zij wel aan wat ze niet en wel willen.
Ik zal het product zeker aanschaffen! Bedankt voor de tip ;-)

nou wat je tijd met je kind door brengt is alleen dan voor de tv hangen? je kind kan nog geen eens zitten.

Is het nou zo leuk als je kind zo vroeg al kan praten enzo en lezen? zo als eerder gezegt wordt loopt het op school best wel voor dan mag het een klas overslaan en dan zit die niet meer biij zijn eigen leeftijds genoten. op jonge leeftijd is 1 jaar verschil van leeftijd heel groot verschil.

dus weet waar je aan begint.

groetjes mama van sharon

Terug
Bovenaan