Baby's eerste prikjes

Mijn dochter krijgt vandaag haar eerste vaccinatie. Ik weet dat elke baby er anders op reageerd, maar toch benieuwd naar ervaringen. Hoe was jullie baby daarna en hoelang?

*ze is 3 maanden, ik heb zelf de 22 weken prik gehad dus haar 2 maandeb prik sloeg ze over

Hoi mijn 2 kleine kinderen van bijna 2 jaar oud en 1 jaar oud zijn nog nooit ziek of hangerig geworden door de prik.

Ik kreeg bij mijn 1e baby de tip om een deel van de borstvoeding dat je in de 1e week produceert in te vriezen en dit als voeding na de prikjes te geven. Is de meest waardevolle melk en de kleine had geen last van de prikjes achteraf of dat ze zich hangerig of koortserig voelde.

Onze oudste had bij die prik nergens last van. 5 sec gehuild toen de prik werd gezet.
De BMR prik had ze wel last na een week. Ook in combi met de 6e ziekte.

Met het prikken zelf niks, alleen zeer kort huilen.
Hoe relaxter jij bent, hoe relaxter je kind

Onze oudste was alleen heel moe en hangerig.
Onze 2e was er egt wel ziek van. 
En de oudste huilde alleen met de 2 prikjes. Nooit als die er 1 kreeg
2e was altijd ff 5 minuten en daarna klaar

Ik nam een flesje voeding mee, en ze zetten de prik tijdens een voeding. Helemaal super ging dat. Even kort huilen 2 sec en direct weer verder drinken.

mijn dochter kreegt rond dezelfde leeftijd haar eerste prikjes. Ze had er wel last en was huilerig en slaperig, ze kreeg die middag/avond wat verhoging en de plekjes op haar beentjes deden zeer. Zodra ze verhoging kreeg gaven wij een zetpil en 's nachts nogmaals (toen de eerste was uitgewerkt). Dag erna was ze alweer de oude, dus achteraf viel het wel mee. 

Terug
Bovenaan