Baby's eerste prikjes

Mijn zoontje was echt heel erg overstuur door de prikjes, de eerste prik niet, toen had hij nog niet door wat er gebeurde, maar dan prikken ze nog een keer en bij de tweede heeft hij echt zitten krijsen. Vervolgens was het een uur of twee dat hij zich normaal voelde, en daarna heeft hij twee dagen flinke koorts gehad en duidelijk niet zichzelf. Dat vond ik erg lastig, want je doet het natuurlijk om je kind te beschermen (ik heb zelf als kind kinkhoest gehad, en ben daar 6 weken hartstikke ziek van geweest) maar je kan op zo'n moment zo weinig doen voor je kleintje behalve troosten en proberen de pijn/koorts te verlichten. Hij heeft elke keer zo gereageerd op de prikjes, bij de BMR kwam er meteen een reactie en een week later nog een keer (kennelijk is die week later dan een reactie op de BMR prik en de dag zelf een reactie op de andere prik die ze tegelijk krijgen). Ik heb er na die eerste keer altijd voor gezorgd dat ik de dag na de prik ook vrij had om er voor hem te zijn. (En die eerste keer noodgedwongen ook natuurlijk, want zo kon hij natuurlijk niet naar de opvang.)

Terug
Bovenaan