Babyslaapgids

Hoi,

Vervelend hè, als ze niet door willen slapen. Ik weet helemaal hoe je je voelt. Zo gebroken! En om zelf vroeg te gaan slapen, dat werkte voor mij ook niet. Voor zijn laatste fles werd ik dan toch wakker en kon dan vervolgens weer niet slapen. Dus dat haalde ook weinig uit.

Stef is gaan "rommelen" met zijn flessen vanaf dat hij bijna 4 maanden was. En sliep in die periode ook weer slechter 's nachts. Hij is in 3 weken tijd overgegaan naar 4 flessen, waarvan hij de laatste in eerste instantie 's avonds om 21.30 uur kreeg en sinds 1.5 week om 19.30 uur. Sinds hij die fles om 19.30 uur leeg drinkt slaapt hij nagenoeg de hele nacht door. De afgelopen 2 dagen hebben we hem zelfs wakker moeten maken om 7.15 u voor zijn fles 's ochtends, omdat wij moesten werken en anders in de knoop zouden komen.

Ik hoop dat het bij Mika ook een korte fase is en dat hij snel weer door gaat slapen. Ik heb trouwens wel van meer gelezen hoor, dat de kindjes rond de 4 maanden weer slechter slapen, het is ook een kenmerk van het sprongetje waar ze in deze tijd doorheen gaan. Ik weet nog van onze oudste dat ik dit sprongetje het zwaarst vond. bij de anders sprongetjes sliep hij 's nachts gewoon goed door. Hopelijk doet Stef dat ook.

Groetjes,
Susan

En ik wil ook nog even inhaken op het bericht van L81.

Wat ontzettend fijn voor jou dat jij hebt kunnen stoppen met werken. Maar dat kan niet iedereen. Mijn man heeft namelijk niet zo'n geweldig salaris, van zijn salaris alleen kunnen we echt niet rondkomen. Dus werk ik ook. En ik weet dat ik mijn kinderen ook een goede basis mee geef.

En er is een heel groot verschil in je kindje in een ritme proberen te dwingen, of om te proberen om je kindje in de goede richting te sturen. Stef slaapt nu, net als Tijs toen die zo oud was, overdag nauwelijks. Hij sliep van 's avonds 20.00 u tot 's ochtends 8.00 u dan een fles, vervolgens terug naar bed en dan werd hij rond 10.00 uur wakker om de rest van de dag nog 1 uur te slapen en verder niet. Aan het eind van de dag was hij super chagerijnig omdat hij zo ontzettend moe was, maar slapen ho maar. Tijs ben ik toen 's ochtends om 9.00 uur gaan wakker maken en dat werkte. Hij werd vrolijk wakker en sliep overdag ook weer een uurtje of 4 (van 11.30 u tot 14.00 a 14.30 u en van 16.30 tot 17.30u) en de nachten bleven goed gaan.  
Stef doet nu ongeveer hetzelfde, dus die ga ik nu ook om 9.00 uur wakker maken en hopelijk gaat hij daardoor ook weer beter slapen overdag, wat voor iedereen een stuk prettiger is.  Ik  hoop in elk geval dat het bij hem ook zal werken, maar dat is nog even afwachten.

Groetjes,
Susan  

Wauw, wat een discussie. Ik wil graag even iets meer achtergrondinfo geven over onze situatie.
De keuze voor mij om 32 uur te blijven werken is namelijk ontstaan omdat ik in 32 uur evenveel kan verdienen als waar m'n man 80 uur voor zou moeten werken (=ongeschoold). Daarnaast heeft mijn man altijd veel last van zijn gezondheid (diabetes en sinds 2 1/2 jaar ook hyperventilatie, depressief, paniekaanvallen). Voor hem is het dus ook altijd lastig geweest om een baan te behouden; na een maand of 7 a 8 was hij lichamelijk helemaal op en moest zich voor langere tijd ziekmelden. Met als gevolg dat z'n half jaar of jaarcontract weer niet verlengt werd. Ýn de tijden dat hij wel 70 a 80 uur werkte was hij in het weekend helemaal kapot en lag het halve weekend op bed. Kortom, om nog een beetje gezinsleven over te houden hebben we dus 2 1/2 jaar geleden besloten dat ik zou blijven werken en dat mijn man grotendeels voor de kid(s) zou zorgen. In diezelfde tijd is hij weer in de ziektewet geraakt en sindsdien nog niet in staat geweest om weer wat werk te zoeken. Mijn inkomen gaat helemaal op aan vaste lasten, van zijn uitkering leven we nu.

Daarnaast slaapt mijn man zo vast dat het ook geen optie is om hem de nachtvoeding te laten geven. Het zou mij minimaal 15 minuten kosten om hem uit bed te krijgen ('s morgens sta ik ook een kwartier eerder op om hem wakker te maken voordat ik naar m'n werk ga). Dan ben ik dus al klaarwakker en kan net zo goed zelf die voeding geven.

Maaaaarrrrr, mijn droom is altijd geweest om fulltime te moederen! Ik zou er dus veel voor over hebben om dat te kunnen. Nu we een 2e kindje hebben ben ik er eigenlijk ook best gefrustreerd over dat dat niet kan. Maar behalve die loterij winnen zie ik dus nog geen andere mogelijkheid. Dus geloof me, ik zou dolgraag willen dat het anders was! Dan is er namelijk ook veel meer rust om te proberen Mika in een andere richting te krijgen.

Nou ja, ik hoop dat t inderdaad maar weer een fase is. Wie weet doet ie het ineens wel! Ondertussen voeren we de bijvoeding wat op...

Hey Jacoline,
Vervelend joh.. dat hij nog een keer snachts komt. Terwijl hij eerder wel doorsliep. Ik neem aan dat je ook al een keer geprobeerd hebt hem te laten huilen?
Ik las ook dat je man diabeet is. Mijn man heeft ook diabetes, type 1. Is hij goed ingesteld?
Jammer dat het nu niet zo goed gaat met je man.
Sterkte ermee.
Gr. Marina

@Marina; hij is nu sinds 2 mnd weer aan de pomp en dus zo goed als goed ingesteld. Maar omdat hij een hele dikke huid heeft en allergisch reageerde op alle metalen in z'n lichaam zijn eerdere pomp-experimenten jaren geleden mislukt. Nu zijn er weer nieuwe (kunststof) naalden en andere methodieken om die te plaatsen, dus nu lijkt het wel goed te gaan. De afgelopen 10 jaar heeft hij dus handmatig gespoten en dat was een ramp qua wisselende bloedsuikers. 't Is een wonder dat hij nog vrijwel geen schade heeft aan z'n organen, ogen, voeten, handen, etc. Echt een wonder!

(sjonge, zo alles op een rijtje komt m'n man er best krakkemikkig vanaf! Is ook eigenlijk zo, maar we maken er het beste van en dan moet je maar niet te lang stilstaan bij alle sores)

Ha meiden!

Nogmaals, mocht ik de staatloterij oid winnen dit jaar ben je de eerste meid!
Het is gewoon al zwaar genoeg, maar als je dan ook nog met gezondheidsproblemen kampt als ouder, maakt dat het nog zwaarder en ben je gewoon toe aan een stevige nachtrust!
Wilde helemaal geen ruziemaken (heb ik ook niet gedaan volgens mij) maar voor sommige is het gewoon niet weg gelegd om te stoppen met werken............maar goed, genoeg daarover!
Ik hoop dat Mika zijn groente/fruit gaat waarderen, en dat hij gewoon weer lekker de nacht gaat doorhalen!
Heerlijke foto's weer van dat lekkere jochie! Die haren!! Wauw!
Maar goed, ik neem mijn petje voor jullie af want het zal niet altijd meevallen...........
Fijn dat je man nog niet veel schade lijkt te ondervinden van zijn schommelende suikers uit het verleden...........hoe controleren ze dat? Met scans, bloedafnames??
Werk(te) op de Intensive Care dus heb idd wel wat diabetes problemen gezien helaas.
Fijn dat alles nu goed gereguleerd lijkt te zijn, is gewoon een gigantische aanslag op je lijf, heb zelf maar eens vreselijk honger en last van een lage bloedsuiker(heb ik nog wel eens) man, dan ben je echt beroerd hoor!

Maar goed, ik dwaal weer af.............zucht, wordt ook moe van mezelf hoor!

Strekking van het verhaal: petje af voor jullie Jacoline en ik hoop dat dat lekkere ventje snel weer zijn slaap vindt!

Kus Rimke

Hallo allemaal!

Ik denk dat elk kindje verschilt, de 1 slaapt makkelijk/veel de ander niet. Natuurlijk kun je het een beetje sturen met voedingen.
Twaalf uur!!!! Wow, ik schrok er een beetje van, achter elkaar????
Mijn smurfje van 3,5 maand slaapt ca. 7 uur maar valt na de voeding ook weer makkelijk in slaap. Ik vind dat ik best mazzel heb met hem. M'n oudste van 3,5 (jaar) was veeeeeel moeilijker. Ook nu slaapt ie soms minder dan 10 uur! Hij wordt vaak wakker, evt. om te plassen of in z'n bed geplast. Sinds kort doen we s nachts geen luier meer om.  En dan heb ik m'n middelste nog van net 2 die ik soms ineens naast me vind.... Gelukkig spartelt hij nooit tegen als ik hem weer in z'n bed breng. Mijn nachten zijn meestal gebroken. Ben ook best wel moe. M'n man hoort nix, al zou er een bom afgaan... Nee, als t moet maak ik m wakker, als er 2 huilen ofzo.
Ik werk van april t/m okt. omdat t financieel nodig is maar ook omdat ik t leuk vind en omdat ik dan kan 'uitrusten' van m'n kindjes, haha... Nee, echt, zo las ik soms een tijdschrift, daar kom ik thuis echt niet aan toe!!!!
Groetjes,Priscilla

Ok, gooi je haar los, maak me gek;
we ontdekken net dat Mika op 2 plaatsen tandjes krijgt. Dus misschien is dat ook wel een reden dat hij de laatste weken weer zo wisselvallig is!
En niet middenvoor, maar allebei bovenhoektandjes!

Wahahahahaha... 't moet niet gekker worden!

Ach, 't blijft gissen en proberen. Er zit net weer een flinke papfles in, dus we gaan zo weer eens kijken wat de nacht brengt.

Weltrusten allemaal!

Terug
Bovenaan