Babyspullen, zoveel keus!!!

Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels ruim 14 weken zwanger en gisteren zijn we voor het eerst (eng!!!) naar de Prenatal geweest om eens te orienteren op o.a. wandelwagens. Ik krijg namelijk allemaal folders in de bus met daarin grote Paas-aanbiedingen.

Nu ben ik nog erg vroeg daarmee, het heeft dus ook totaal geen haast, maar anderzijds: als ik nu een mooie aanbieding kan pakken vind ik dat prima!

Heeft iemand ervaring met hoevaak babyspullen (kinderkamers, wandelwagens, etc.) in de aanbieding zijn? Hoort dat echt bij het voorjaar of is dat over 3 maanden ook nog wel zo?

En dan nog een vraag: qua wandelwagen denk ik dat wij de Easywalker Qtro nemen, omdat deze goed over ongelijk terrein kan, toch stabiel is (stabieler dan de driewieler-variant) en lekker hoor, want wij zijn allebei lang. Maar de Bugaboo trekt ook, ik vind de afwerking van de reiswieg en wandelwageninzet mooier. Plus dat die iets meer 'opties' heeft qua functionaliteit. Maar ik vind het platte handvat irritant beethouden en hij is een stuk lager.

Goed, om een lang verhaal kort te maken: wie heeft welke wandelwagen en wat is je ervaring ermee?
 
Hallo Blossom,
Wel leuk toch dat orienteren allemaal!
Ik heb me altijd gered met 2e hands spullen.Weet de merken niet eens van de kinderwagens. Ik had een gewone kinderwagen die je ook kon ombouwen tot wandelwagen. Nu moet ik zeggen dat ik het wandelgedeelte weinig heb gebruikt omdat ik toen overstapte op een 5 standen buggy, waar de kleine ook in kan liggen. En voor onstabiel terrein had ik op marktplaats een driewieler gekocht, zo eentje waar je mee kan joggen, snap je?(niet dat ook heb gejogd, maar dat is weer een ander verhaal...;) )Maar die kon wel op het strand mee.
Wat ik zelf heel handig vindt is voldoende ruimte voor je boodschapjes, bij nieuwere wagens is die ruimte vaak heel beperkt, en het is echt makkelijk als je het e.e.a.mee kan nemen.
Misschien heb je wat aan deze tips, ik ben nu in verwachting van nr. 4, dus heb wel enige ervaring zeg maar....;);)
succes met al je aankopen en geniet er lekker van!!
liefs Too-Shy
 
Hallo Blossom,
Wel leuk toch dat orienteren allemaal!
Ik heb me altijd gered met 2e hands spullen.Weet de merken niet eens van de kinderwagens. Ik had een gewone kinderwagen die je ook kon ombouwen tot wandelwagen. Nu moet ik zeggen dat ik het wandelgedeelte weinig heb gebruikt omdat ik toen overstapte op een 5 standen buggy, waar de kleine ook in kan liggen. En voor onstabiel terrein had ik op marktplaats een driewieler gekocht, zo eentje waar je mee kan joggen, snap je?(niet dat ook heb gejogd, maar dat is weer een ander verhaal...;) )Maar die kon wel op het strand mee.
Wat ik zelf heel handig vindt is voldoende ruimte voor je boodschapjes, bij nieuwere wagens is die ruimte vaak heel beperkt, en het is echt makkelijk als je het e.e.a.mee kan nemen.
Misschien heb je wat aan deze tips, ik ben nu in verwachting van nr. 4, dus heb wel enige ervaring zeg maar....;);)
succes met al je aankopen en geniet er lekker van!!
liefs Too-Shy
 
nieuw of 2e hands is je eerste keus
grotere grovere wielen vind ik fijner, op onverharde wegen maar ook al die scheve stoepjes hier in de stad, onze stad kan niks recht maken.
kijk of de kar niet te groot is, wendbaar en wat wil je er mee?
wil je een slaapwieg erop voor de eerste weken? of wil je de maxicosi erop? daarna is het handig als je een gewoon zitje erop kan doen zodat je de eerste tijd lekker vooruit kan.
ik heb 2e hands een alles in 1 wagen voor 50 euro, ik vond het onzin om een compleet maandloon te besteden.
maar als je voor nieuw gaat, ik heb al 30 weken lang reclame in de bus dat het in de aanbieding is hoor, gewoon goed zoeken e als er nieuwe modellen zijn zijn de oude dus goedkoper.
groetjes sabine
 
Hoi Blossom,

Het aanbod in babyspullen is inderdaad overweldigend! Aanbiedingen zijn er het hele jaar door, en nu vooral omdat mensen vaak met Pasen gaan winkelen.

Een kinderwagen uitzoeken is één van de moeilijkste keuzes om te maken. Er zijn veel merken en de wagen moet bij je wensen, verwachtingen en bij je budget passen. Dat is voor iedereen anders!

Ik zou zeggen, oriënteer je goed en probeer de kinderwagens in de winkel uit! Zet je eigen wensen en verlangens op een rij en wat je het belangrijkst vind. Zeker als je een nieuwe kinderwagen gaat kopen is dit de moeite waard.

Veel reviews van gebruikers van kinderwagens kun je vinden op www.kieskeurig.nl.

Wil je advies over de aanschaf van babyproducten, waaronder kinderwagens, dan kun je altijd terecht bij De BabyPlanner.

Groetjes, Sandra
 
Hoi Blossom,

Het aanbod in babyspullen is inderdaad overweldigend! Aanbiedingen zijn er het hele jaar door, en nu vooral omdat mensen vaak met Pasen gaan winkelen.

Een kinderwagen uitzoeken is één van de moeilijkste keuzes om te maken. Er zijn veel merken en de wagen moet bij je wensen, verwachtingen en bij je budget passen. Dat is voor iedereen anders!

Ik zou zeggen, oriënteer je goed en probeer de kinderwagens in de winkel uit! Zet je eigen wensen en verlangens op een rij en wat je het belangrijkst vind. Zeker als je een nieuwe kinderwagen gaat kopen is dit de moeite waard.

Veel reviews van gebruikers van kinderwagens kun je vinden op www.kieskeurig.nl.

Wil je advies over de aanschaf van babyproducten, waaronder kinderwagens, dan kun je altijd terecht bij De BabyPlanner.

Groetjes, Sandra
 
Hi, ik heb zelf de quinny buzz, en ik kan maar 1 ding over die wagen zeggen: NIET KOPEN!

Hij was na anderhalf jaar gebruik al harstikke gammel, garantie was uiteraard al verlopen, volgens de prenatal.

En nu onze zoon is geboren wilden we graag een buggyboard. Blijkt dat dat eigenlijk niet op de quinny buzz kan. Fijn. Koop je voor een vermogen een wagen, hadden ze dat er wel gelijk bij mogen vertellen. Alsof ik voor ieder kind een nieuwe wagen ga kopen....

Uiteindelijk hebben we wel een buggyboard gevonden die past, alleen zouden we dan geen garantie meer hebben op het onderstel. huh? Dat hadden we vorig jaar toch al niet meer?? En volgens de prenatal kon je de wagen met buggyboard ook niet opklappen (kan wel) en de rem niet gebruiken (kan ook nog steeds)

Geen goede ervaringen dus met zowel de quinny als de prenatal.

Babykamer heb ik tweedehands via een collega van mij op werk. Ik krijg wel vaak folders van babyzaken die ook scherpgeprijsde babykamers en kinderwagens hebben. Je hebt babydump, babystunter. Die zijn volgens mij wel goedkoper dan prenatal.
 
Terug
Bovenaan