Babyuitzet (kleding maat 50 en 56)

Ik ben uitgerekend in november. Hebben jullie tips voor kleding in de kou. En hoeveel kleding heb je nodig in maat 50 en 56. Ik heb aardig wat spulletjes gekocht maar ik weet niet of het genoeg is.

in maat 50 heb ik
- 7 rompers
- 6 pyjamas
- 2 boxpakjes
- 3 broekjes
- 1 vestje
- sokjes
- 1 mutsje


in maat 56 heb ik
- 14 rompers
- 6 pyjamas
- 1 boxpakje
- 3 setjes
- 2 broekjes
- sokjes
- 1 mutjes

 
meer dan genoeg. Mijn jongens hebben 2 weken 50 aangehad ( omdat ik het had, was aan de kleine kant) en 56 hebben ze 4 weken aangehad. Oudste was 6,5 pond, de tweede 8 pond. Pyjama's gebruikte ik helemaal niet.
 
Helemaal eens met supertje. Vaak krijg je de eerste dagen heel veel kleding in kleine of heel grote maten. Pyjamas ook nooit gebruikt. Gewoon de kleren, want vaak de volgende dag toch weer schone kleding. Zoveel rompers heb ik nooit gekocht. Kinderen groeien de eerste maanden enorm snel! Hebben die maatjes maar kort aan!
 
Jij bent goed voorbereid...! :) Leuk toch...denk idd dat je ook niet zoveel nodig hebt. In het begin ook bij beide kindjes gewoon de kleertjes aangehouden snachts (tenzij het niet zo comfortabel was, spijkerbroekje oid) geniet er maar van!

Oja, mijn oudste is van Januari en ik vond het ideaal om een Jolly Jumper zak in de maxicosi te hebben! Ideaal hoef je niet met jasjes te slepen enz... weet niet of je die in NL ook veel hebt want ik woon niet in NL...

fijne zwangerschap!
 
wat hierboven al gezegd is: t is meer dan genoeg aangezien ze zo uit die maatjes zijn. Je zal ook veel krijgen tijdens kraambezoek.

Wij hadden wel een winterjasje (onze dochter is van eind december), maar dat kan je beter kopen op het moment dat de kleine geboren is zodat je weet welke maat je nodig hebt.
Of het een Jolly Jumperzak heet, weet ik niet, maar wij hadden ook een voetenzak speciaal voor de maxi cosi, Ideaal!
 
Je hebt 6 pyjama's, zou je die niet overdag ook niet aan kunnen trekken? Want ze slapen in hetzelfde als waar ze overdag in liggen dan hoef je 's avonds ook niet om te kleden. Anders zou ik of rompers met lange mouwen kopen (vond ik ideaal omdat je er ook een t-shirt over kon doen en dan heb je geen vestjes nodig
 
Terug
Bovenaan