babyuitzet

ik heb uit meerdere tijdschriften de lijstjes gehaald en ze eens vergeleken.
maar wat zit daar nog een verschil in zeg!

welke lijst houden jullie aan?
en waar heb je meer van gekocht? of juist minder?

en voor de al ervaren mama's.. wat heb je absoluut niet nodig van die lijst?

ik heb de tip van mijn zus gekregen om meer hydrofielluiers te kopen. want die gebruik je blijkbaar best veel. niet alleen om af te drogen, maar ook onder het hoofdje in het ledikantje en de wagen ed.

kom maa rop met jullie tips ed. ik kan ze wel gebruiken!

hé Carina,

Zal ik ook eens hier reageren .
Hydrofiel luiers kan je idd wel meer van gebruiken. Weet eigenlijk niet eens meer hoeveel er eigenlijk op die lijstjes staat, maar wij hebben er  geloof ik wel 18 ofzo! Idd onder het hoofdje in het bedje, in de kinderwagen, als erg grote spuugdoek, altijd handig om in de luiertas te hebben, eventueel op het aankleedkussen over de gewone hoes heen bij het badderen etc etc.... en dan hoef je niet persé direct te wassen.

Navelbandjes zie je nog op veel lijstjes verschijnen, maar doe je helemaal niks mee.

Zelf vind ik die overslag truitjes die ze er vaak nog opzetten helemaal niet praktisch, dat gemier met zo'n striktouwtje.... truitjes met knoopjes kunnen ver genoeg open bij de nek. Aantal pakjes in welke maat is gewoon heel erg van jezelf afhankelijk. Wij hadden bij de oudste maar 3 pakjes in maat 56 en dat was maar goed ook met zijn 9 pond hihi maar vriendin van mij haar kids pasten tot 2/3 maand in maat 56 en die hadden er dus ook veel meer van nodig.... maar das ook weer leuk om te vragen als kraamcadeautje (of zelf te shoppen als je weer op de been bent na de bevalling... dan weet je het geslacht ook).

Zelf heb ik die lijstjes met een grote korrel zout genomen en beetje logisch nadenken of ik het nodig vond of niet. Bij twijfel schafte ik het niet aan: we wonen in NL, als het toch praktisch blijkt is het na de bevalling zo bij gekocht door deze of gene!

groetjes,
Marije

Hoi Carina,

Ik (als zeer ervaren mama haha) sluit me aan bij Marije idd de navelbandjes???nooit gebruikt en weet niet eens hoe ze te gebruiken. Rompertjes kun je niet genoeg van hebben, vooral in je luiertas want altijd een spuitpoepluier als je ergens op visite bent. Trouwens nog een tip: verschoon je kindje nooit met zn billetjes naar je toe...ik was een keer bij mn moeder (gelukkig niet bij een vreemde) en werd helemaal geel gespoten (je weet dat babypoep geel is? nou als je dat een keer hebt meegemaakt weet je het helemaal zeker ;-)) beuh dat was echt vies. En dan moet je nog naar huis want om nou en voor de baby en ook nog voor jezelf schone kleren mee te nemen gaat een beetje ver. Dus ok de rompertjes, weet je wat je ook niet nodig hebt? zo'n luxe  luieremmerdinges met van die plastic zakken erin. Wat een drama, beter kun je gewone luierzakjes bij de drogist halen, en weggooien in de kliko. Trouwens, je kunt ook gewone boterhamzakjes gebruiken alleen zijn die aan de krappe kant. Voor de rest weet ik ook nog dat ik kraamverband tekort had dus deze keer zal ik flink inkopen en ach de winkels zijn vaak vlakbij dus in nood kun je altijd de kraamverzorgster vragen iets te halen, tenminste, ik had een schat en die komt nu weer...hopen we. Als me iets te binnen schiet meld ik me wel weer. Liefs, Elle

Bedzeiltjes zou ik ook niet kopen.
Tijdens de intake van de kraamhulp tijdens mijn eerste zwangerschap werd me al verteld dat ze hiermee niet werken.
Nu moet ik zeggen dat ik ze ook nooit gemist heb, want met de luiers van tegenwoordig heb je niet veel kans op lekkage.

Verder niet teveel verzorgingsproducten halen. Mijn zoontje reageerde erg snel met zijn huidje en heeft dus alleen parfumvrije dingen (van o.a. Neutral) gebruikt. Mijn hele Zwitsal serie staat dus vrijwel ongebruikt in de kast.

ja die gele spuitpoep is idd errug dun
Ik heb ook een keer die fout gemaakt bij de jongste om hem naar mij toe te verschonen en het liep dwars door mijn spijkerbroek mijn sokken in . Dus ook bij anderen niet te dicht bij de muur verschonen, kan je daar nog gaan staan verven ook .

Ik had trouwens ook altijd plastic zak/tas oid in de luiertas voor dat soort ongevallen, maar dan alleen voor de babykleertjes.

Volgens mij mag je bedzeiltjes niet eens meer gebruiken, ze zijn best streng vind ik (en met een goede reden natuurlijk) ik had een oud dekentje in een rare gele kleur en van dezelfde bekleding als de wieg had mijn moeder een hoesje gemaakt, heel schattig... mocht niet! Ik heb voor mijn oudste (wat klinkt dat leuk) een aerosleepmatras in de wieg en zn ledikantje, hij slaapt er nog op. Ze kunnen altijd ademen, zelfs als ze op hun mondje zijn gerold en het lekt niet door, bovendien kun je ze heet wassen dus voor mij ideaal. Het is even een uitgave maar we hebben er nu al drie jaar plezier van en de volgende krijgt hem ook nog eens. Als Jelle naar zn 'grotejongens bed' gaat (december waarschijnlijk) ga ik ervan uit dat ie weet dat ie niet op zn mond moet gaan slapen ;-)  

haha marije.. leuk dat je ook hier reageert!

ik maak graag gebruik van de ervaring van doorgewinterde mama's!
als onzekere beginneling kun je nooit genoeg informatie krijgen... toch?

als ik gewoon een matrasje heb met molton en dan een hoeslakentje.. dan is het toch goed?
of is zo'n aerosleepding tegenwoordig verplicht?

en ik bergijp dat die molton bedzeiltjes niet moeten, maar alleen een gewone molton? of ging het net over een ander soort zeiltje?
(dat wordt nog wat zeg.. bedje opmaken pfff!)

ik hoop dat ik borstvoeding kan geven, maar moet je dan ook alles aanschaffen wat bij flesvoeding staat? ik heb wel 2 flesjes gehaald (starterspakket van difrax), maar 4 lijkt me wat veel als je borstvoeding gaat geven toch?
de drogist is namelijk hier in de straat, dus hoopte dat als het nodig was, we die daar dan nog maar konden bijhalen.

het leed wat babyuitzet heet.. hahaha!
ach het komt vast wel goed

Hoi Carina,

Tuurlijk is een 'gewoon' matrasje met lakentje goed maar ik heb een kennis die met een oppaskindje een bijna-wiegedood heeft meegemaakt en natuurlijk wil ik niemand bang maken maar als je dat hoort dan gaat veiligheid bij mij voor alles en bovendien nogmaals wordt je matrasje niet vies doordat zo'n aerosleeper alles opvangt. Maar goed het is niet verplicht hoor. Je wilde onze ervaringen horen dus heb ik die gegeven...liefs, Elle

Terug
Bovenaan