babyuitzet

wij hebben een gewoon matrasje met molton en katoenen hoeslaken.
Dus geen aerosleep oid. En er zijn er dus 2 mee groot geworden hier.... heb er nooit een zeiltje onder gehad verder, dat vind ik niet zo'n prettig idee die absoluut niet ademende dingen.

En voor wat betreft flesjes. Als jij 2 flesjes hebt en mocht de bv mislukken heb je eerst wel genoeg hoor. Zit waarschijnlijk speentje met een kleine opening in, ook handig voor als je een keer kolft en geeft, bv-kindjes zuigen over het algemeen best hard, onze jongste heeft nooit een grotere speenopening gehad dan die 'baby stand'. En dan nog was een fles zo maar leeg!
Mocht de bv niet zo goed lopen als gehoopt en je alsnog overstappen op kv dan kan je ook als je dat pak kv haalt een extra setje flessen erbij kopen... is vroeg genoeg (want als het wel lukt, zit je anders met overbodige flessen.... bij onze jongste ging het hartstikke goed en heb geen flessen ofzo bijgekocht hoor, veels te zonde... hij wou ook later geen water oid uit een fles, direct een tuit en open beker...)

groetjes,
Marije

Hoi,

Wat je echt niet moet aanschaffen zijn kruikenzakken!
Die liggen hier nog met kaartje eraan in de kast....
Ze knopen tegenwoordig een hydroifiele doek om de kruiken. Op die manier kan het water via de knoop weglopen als de kruik gata lekken.

Die hydroiiele doeken zijn echt geweldig! Mijn zoontje is nu 2 en ik gebruik ze nog! OW ja, deze doeken mag je overigens niet strijken. Er zit een soort vezel in die het watter opzuigt. Als je strijkt dan strijk je die vezel kapot! IDeaal dus.

Ik heb zelf ook 8 mnd BV gegegven. Ik had helemaal niets in huis voor FV. Mijn zoontje moest twee dagen na de bevalling eccuut naar het ziekenhuis. via de verloskundige heb ik toen een kolf gekocht, daar zaten flesjes biJ! Overigens kun je ook flesvoeding en flesjes halen bij de nachtapotheek, mocht dat nodig zijn!

Wat overigens wel ahndig is voor BV zijn zoogcrompressen. Die kun je in wegwerp variant krijgen (drogist) of in uitwasbare variant! Het is maar net wat je prettiger vindt!

Wij hebben ook een aerosleep en ik ben hier erg tevreden over. Mijn zoontje is een buikslaper en die aerosleep geeft me toch wel een  fijner gevoel.  Mijn zoontje (13 maanden) gebruikt zijn aerosleep nog in zijn  ledikantje, dus voor de tweeling ga ik nieuwe exemplaren aanschaffen. Inderdaad een flinke uitgave, maar dat heb ik er wel voor over.
Ik moet wel zeggen dat de kraamhulp bij mij niet met een aerosleep wilde werken, omdat dit gevaarlijk kon zijn als er een kruik ging lekken. Vandaar dat wij de aerosleep pas erop hebben gelegd toen de kruiken niet meer nodig waren.

Carine, een molton  en een  hoeslaken zijn voldoende, zo'n aerosleep is geen verplichting. En op zich zijn 2 flessen wel voldoende. Mocht je toch ineens flesvoeding gaan geven, dan kan je kindje toch niet uit meerdere flesjes tegelijk drinken. Het is dan makkelijk om er meer in huis te hebben, zodat je maar 1 keer per dag alles hoeft schoon te maken. Maargoed, die zijn inderdaad zo bijgekocht. En je weet vantevoren niet uit welk merk flesje je kindje het beste zal drinken, ik vond Difrax erg fijn, maar anderen weer Avent of gewoon een huismerk.

Madelief, kruikenzakken zijn hier toch echt verplicht! Ik heb dinsdag een intakegesprek gehad en toen werd me nadrukkelijk verteld dat ik per kindje 2 kruiken en 2 kruikenzakken in huis moet hebben.
En zo'n hydrofiele luier mag je wel strijken, maar hoeft niet, dat is je eigen keuze. Het is alleen zo dat ze daarna minder vocht opnemen. Ik moest van mijn verloskundige zelfs 6 gestreken hydrofiele luiers klaarleggen voor na de bevalling, dit was wat fijner voor een pasgeboren baby.

Terug
Bovenaan