Babyvoeding

Ik gebruik Kruidvat eigen merk standaard 1 als bijvoeding op de borstvoeding, geen klachten zover maar heb ook geen ervaring met een andere variant

Ik gebruik Kruidvat standaard 2. Ik heb de eerste maanden bv gegeven en daarna Nutrilon. Tot ik hier op het forum een link naar een site tegenkwam over babyvoeding en daar op onderzoek ging naar de verschillen. De wettelijke eisen die gesteld worden aan babyvoeding (melkpoeder) zijn zo streng en worden zo goed gecontroleerd dat er bijna geen verschil in de verschillende merken voeding zit. Ik ben, of eigenlijk onze zoon is, zonder problemen zo van Nutrilon naar Kruidvat overgestapt. Scheelt echt in de kosten! 
Nutriton (verdikkingsmiddel) gebruik ik wel van Nutrilon (=Nutriton). Scheelt niet zoveel in de prijs en Nutriton is bij de Jumbo zelfs goedkoper. 

De eerste week hebben we Nutrilon gebruikt, maar daarna zijn we overgestapt op Etos. Dit ging zonder problemen.
Mijn cb raadde aan om op Etos over te stappen i.p.v. Kruidvat, omdat hun ervaring was dat baby’s meer last van Kruidvat kregen. Maar iedere cb zal wel iets anders zeggen ;)
Wij zijn uiteindelijk bij Etos huismerk gebleven omdat we tegenover een Etos wonen die tot 21.00 geopend is, dus makkelijker op te halen mocht het ineens op zijn ?

Heb nog geen ervaring want moet nog bevallen maar zowel mijn kraamhulp als vk raden kruidvat af omdat hun ervaring is dat baby's achter blijven in groei.
Etos was geen probleem zei ze. 

Wij gebruiken Nutrilon Forte (nummer 2 inmiddels). Onze dochter is heeeel hongerig. Wij hebben kort Kruidvat Forte geprobeerd, maar daar kreeg ze ook meteen weer ontzettend veel honger van. In plaats van 5 voedingen wilde ze er ineens weer 7  Dus toen maar weer terug gegaan naar Nutrilon Forte.

Hee
Wij gebruiken vanaf 4 maanden kruidvat merk en dat gaat prima. Ik heb van tevoren nog met de kinderarts overlegd maar die zei idd dat het niet uitmaakt welk kunstvoeding je gebruikt. Alle kunstvoedingen in Nederland zijn eigenlijk goed zei hij. 

Vriendin van mij gebruikte Kruidvat voeding en wij Etos. Beide kinderen zijn groot voor hun leeftijd. 
Mijn kraamhulp gaf aan dat merk niks uitmaakt. Voeding 1 moet aan bepaalde stoffen voldoen. 
Geef nu bij de 2e borstvoeding maar heb ook alweer Etos voeding klaar staan voor wanneer ik wil stoppen aangezien het voor mij nogal pijnlijk is. 

Terug
Bovenaan