babyvraag

Aangezien er nog geen forum is voor babies geboren in december stel ik mijn vraag hier, aan alle ervaren moeders (die ik zelf ook zou moeten zijn).

Mijn dochtertje Annemiek, zusje van Laura, huilt vaak heel hard tijdens het drinken van de fles. Soms meteen al bij de eerste slok, soms op de helft en als ze erg slaperig is helemaal niet. Ze overstrekt zich dan helemaal, krijst hard en krijgt een rood hoofd, met de speen van de fles dus in de mond. Ze wordt weer rustig als je haar tegen je schouder aanlegt, soms drinkt ze daarna stil verder, soms schreeuwt ze daarna weer net zo hard. Het consultatiebureau had geen idee waarom ze dit doet, want die had ik al gebeld.

Krampjes? Ik denk het niet, die heb je niet bij de eerste slok lijkt mij.
Spruw? ze heeft geen witte waas op haar tong en geen witte vlekken in haar mond
Honger? speen met een groter gat helpt ook niet.

Hebben jullie goede ideeen? Ik word er namelijk een beetje gek van, fles geven zou een rustig moment moeten zijn, nou ja moment, mevrouw doet er 30 tot 60 minuten over... Manlief wil de fles al niet meer doen omdat hij er helemaal gestresst van wordt, dus was ik vannacht elke drie (!) uur aan de beurt...

Help! Gouden tip graag! Ze doet dit nu twee weken, de eerste week ging het wel goed.

hoi hoi..nou das erg vervelend..helaas heb ik geen tip.mijn mannetje is ook in december geboren..mijn man wil bijna ook geen fles geven,dus ik ben ook iedere keer aan de beurt.misschien eens een ander fles proberen?ik weet niet wat voor fles je gebruikt?ik zelf vind de avent erg goed...succes.karin

Hallo,

Wat jij omschrijft komt mij heel bekent voor. Luca deed dat in het begin ook heel veel. Hij pakte dan de borst, probeerde te drinken en liet weer los en ondertussen huilen. Dat keer op keer en hij overstrekten zichzelf dan ook iedere keer. Ook spuugde hij vaker dan "normaal". Dat is natuurlijk wel een lastig te meten, want wat is normaal?? Maar goed, hij spuugde veel!!! Ook slikte hij veel, dat is om het zuur weg te slikken. Hij werd op een gegeven ogenblik, angstig om te drinken, omdat het wel pijn kan doen.
Wat het verschil is met Annemiek is, dat hij juist wel snel probeerde te drinken.. Ook wij hebben meerdere malen navraag gedaan en omdat hij verder een tevrede mannetje was, deden ze niets. Het blijkt nu toch reflux te zijn. Hij had het dus niet in een erge vorm, maar hij had er wel degelijk last van..Er zijn veel verschillende klachten als een kindje reflux heeft. Als tip heb ik voor je, om johannespitmeel te geven. Je moet dan voor de voeding een teelepeltje geven, dat ervoor zorgt dat de melk in de buik blijft en het dan dus niet omhoog komt. Het helpt echt.

Succes ermee

Hallo,
Ik dacht ook aan maagzuur (reflux?) wat misschien omhoog komt en wat zeer kan doen. Ik weet dat reflux niet altijd gepaard hoeft te gaan met veel spugen,maar dat het maagzuur ook 'alleen' terug kan lopen in de slokdarm. Dit doet uiteraard pijn.
Of, en dat herken ik van de oudste, ze is heeeel erg gulzig en het gaat haar niet snel genoeg. Maar je schreef dat je al een andere speen hebt geprobeerd, dus dat kan het eigenlijk niet zijn.
Johannesbroodpitmeel kan helpen, en van VSM zijn er druppeltjes tegen het teruggeven van melk (die helpen hier erg goed).
Succes! Groetjes, Noor

ik vind t juist helemaal bij krampjes horen
zowel floor als karlijn hebben dit beide heel heftig gehad en t ging precies zo zoals jij het nu omschrijft
ik zou nog eens een andere speen proberen/fles proberen of een andere voeding ( ik gebruikte bij karlijn toen de bv op was friso omneo en toen ging t een heel stuk beter )

heel veel succes

groetjes maurilla

Hoi,
Als het wel krampjes zijn heeft VSM daar ook een goed middel voor (nee, ik heb geen aandelen ;)
Dat hielp vaak al na één keer toedienen na een fles.
Succes!

Ik vind het ook klinken als reflux klachten. Als de tips niet helpen zou ik langs de huisarts gaan. Want aan refllux is wel iets te doen.
Succes!

Wat voor voeding geef je? Afgekolfde borstvoeding of kunstvoeding? Welke houding neem je aan als ze de fles krijgt, ligt ze op je arm (zoals meestal wordt gedaan)? Heb je al andere houdingen / je andere arm geprobeerd??
Ik snap dat je er 'gek' of gestressd van wordt; je wilt zo graag weten wat er aan de hand is.
Ik zou (behalve uitzoeken of er sprake is van reflux) naar een osteopaat gaan. Die kan soms achter kleine dingetjes komen waar je zelf totaal niet aan denkt. Daarna zou ik kijken of er sprake is van een allergie voor de voeding.
Succes met uitzoeken, ik hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt, maar vergeet vooral die osteopaat niet om mee te nemen in je overwegingen (overstrekken enz. klinkt mij nl. ook erg bekend in de oren...... hier hielp de osteopaat bij een paar kinderen toch wel erg goed).

Terug
Bovenaan