babyvraag

Over reflux wordt hier al veel gezegd. Dat zou het ook best kunnen zijn. Maar waar ik aan moest denken (net als Hannah), is de houding met voeden. Mijn dochter bleek veel last te hebben van haar nek, vanwege haar geboorte (vacuumbevalling). Als ze dan moest drinken, deed dit pijn in haar nek. Omdat het huilen al begint bij de eerste slok, zou het dus aan de houding met voeden kunnen liggen. Het is maar een idee, maar wie weet kun je een andere houding proberen? Dat overstrekken deed mijn dochter ook erg. Dat was na een paar bezoeken bij de osteopaat verdwenen.
Heel veel succes!!!!
Oja, hier mag het cb geen osteopaat adviseren omdat het onder 'alternatieve genezing' valt...... En dat terwijl er zo veel baby's mee geholpen kunnen worden. Heel krom vind/vond ik dat!

Jeetje wat vervelend!! Wat zielig, wil je lekker een flesje geven doe je daar geen plezier mee...
Als je het mij vraagt klinkt het als een pijn-prikkel. Inderdaad de lighouding misschien? Misschien een keer proberen om te voeden terwijl ze in de wipstoel zit? Of een andere houding? Of vind ze de voeding te warm/ te koud? De speen van de fles te lang/ te kort? Is haar tongriempje niet te vast?
Als dat het allemaal niet kan zijn zou ik inderdaad een osteopaat raadplegen, je weet maar nooit.

Heel veel succes!

Weet precies hoe je je voelt....
Gijs heeft dit in het begin ook gedaan, tot we er achter kwamen dat hij een koemelk allergie had. Er werd eerst gedacht aan reflux. Hij begon steeds slechter te drinken, vervolgens werd het erger met overstrekken, rood worden, krijsen en uiteindelijk een soort van eczeem uitslag op zijn wangetjes. Zijn toen gaan testen (huisarts/dietiste kan je hierbij helpen) met andere kunstvoeding (pepti/nutramigen) en toen ging het goed. Met zijn eerste verjaardag was hij er vanaf gelukkig. De eerste twee maanden heeft hij borstvoeding gehad en spuugde toen ook al veel. Werd toen in het ziekenhuis gegooid op het maagklepje wat nog niet goed werkt en moesten afwachten. Na 4 maanden wisten we gelukkig wat het was. Hou haar goed in de gaten kwa symptomen en ga gewoon naar je huisarts als je het niet meer vertrouwt. Een allergie is lastig maar niet het einde van de wereld en mocht het reflux zijn moet je er ook niet mee blijven lopen, het slokdarmpje kan nl. beschadigen.

Veel succes ermee!

Liefs!

Hier ook een kindje met koemelkallergie...heeft heel lang en veel tijd gekost om dit uit te zoeken, maar de klachten komen allemaal wel overeen...
Er zijn dus meerdere dingen waar het aan kan liggen, als ik jou was, zou ik het goed laten uitzoeken!!! Erg vervelend voor je, ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben zodat het goed gaat met jullie kindje!

hoi rood wit blauw,
even over je opmerking dat er geen forum is van die maand! dat is er wel hoor! alleen moet je boven aan klikken op ' baby' en dan zie je aan de linkerkant een rijtje staan en daar staat wel forum of mamaclubs. als je daar op klikt krijg je een lijstje naar onder te zien en daar staat dan de betreffende maanden onder.
iig suces.. en kom je er niet uit dan moet je het nog maar even vragen!

Groetjes, Christien

Hoi allemaal

Bedankt voor al jullie ervaringen! Ik had zelf last van maagzuur in de zwangerschap en weet dus hoe zeer dat in je slokdarm doet, kan me wel voorstellen dat mevrouw daarvan zou gaan huilen. Gisteren was het heel erg dus hadden we besloten om vandaag naar de huisarts te gaan. Maar ja, wat weet die nou van pasgeboren babies...

Toen bedacht ik me dat ons cb op vrijdagmiddag een inloopspreekuur had! Daar ben ik naartoe geweest, Annemiek sliep eerst heerlijk maar werd vervolgens hard huilend wakker, zoals ze eigenlijk altijd wakker wordt. De verpleegkundige legde haar met haar buik op haar arm, Annemiek overstrekte zich, liet een paar grote winden, buikje voelde weer ontspannen aan en ze sliep weer verder.

Conclusie: gevoelige darmen en krampjes. Op haar advies heb ik nu Nutrilon Omneo (ze krijgt de fles, Difrax s-fles) gehaald. Dat gaan we twee weken lang uitproberen om te zien hoe dat gaat. Rond die tijd heb ik ook de eerste afspraak op het cb dus dat komt mooi uit. Mocht dat niet (genoeg) helpen dan gaan we kijken of ze misschien koemelkallergie heeft, er zijn geen allergiën in de familie maar je weet het niet natuurlijk. Wel is het zo dat mijn man ook gevoelige darmen heeft, dus misschien heeft ze dat meegekregen. Ik zal ook zeker de andere ideeën als reflux en de osteopaat in gedachten houden.

Zo, en nu ga ik de chocoladereep opeten waar ik mezelf op getrakteerd heb...

Sommige kindjes reageren ook zo als ze iets aan hun nekje hebben, dit kan komen door de bevalling.
Mijn zwager en schoonzusje hadden dit ook.
Bij dat meisje zat er een werveltje en zenuwen klem, doordat ze met het hoofdje in een bepaalde stand komt om uit het flesje te drinken gaat dit zeer doen.
Zij zijn bij een osteopaat (geloof dat het zo heet..) geweest en die heeft het nekje ´behandelt´ waardoor ze het een stuk minder had.

Misschien dat je er door een osteopaat naar ozu kunnen laten kijken?

Veel sterkte ermee,
Liefs Marina

Terug
Bovenaan