babywens met autistisch zoontje

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Wij hebben een wens voor een 2e kindje, ons zoontje van 5jaar is autistisch en het is zeker niet makkelijk. Wel denken wij het het leuker voor hem is om een broertje of zusje te hebben rond deze leeftijd en niet later. Wij hebben het idee dat hij wat mist. Zelf wilde we dit al graag eerder maar juist omdat we merkte dat hij speciaal was en dat zeker de aandacht naar hem moet besloten wij te wachten tot hij 6 of 7 was. Maar we twijfelen en we willen zelf graag een 2kindje erbij. Al zouden de meeste commetaar (ook goed bedoelde) geven. Maar dat doen ze toch wel zonder een 2e kindje. De kans is er natuurlijk wel dat er een 2e komt met ook een ASS. En ja erken het zeker dat het echt wel zwaar is, maar zonder een 2e is het ook zwaar. Heb ontiegelijk veel moeder gevoel en echt we willen zograag een 2e erbij. Heeft iemand hier ervaring mee? Elk kind is anders maar hoop dat ons zoontje het leuker vind dat hij iemand krijgt om mee te spelen al duurt dit nog wel erg lang, maar des te langer we wachten des te moeilijker denken wij. Jullie mening?

Als jullie het willen gewoon doen.
Anderen weten niet hoe jullie je voelen en dat moet ook niet uitmaken als jullie een 2e willen en je kunt er goed voor zorgen zou ik er gewoon voor gaan!

Succes!
x Jolijn

Hoe groot is de kans dat het volgende kindje ook autistisch is en als het zo is, zou je het ook aan kunnen? Als je het aan kunt, zou ik er zeker voor gaan. Commentaar leveren is heel makkelijk, maar zij staan niet in jullie schoenen en jullie wens is het belangrijkste.

Hoi

Ik vind ook dat jullie naar jullie zelf moeten luisteren en als daa ruimte is voor een tweede dan moeten jullie die beslissing nemen. Mensen hebben altijd wel hun meing klaar helaas.

Mijn man is de oudste thuis, daarna kwam een kindje met Down Dyndroom en toen hebbn mijn schoonouders heel bewust voor nog een kindje gekozen. Als het Down kindje vroegtijdig zou komen te overlijden dan was mijn man alleen over vandaar de beslissing voor een derde. En als mijn schoonouders komen te overlijden kunnen mijn man en zijn jongste zus samen voor hun broer zorgen ipv alleen ervoor komen te staan.

Alleen nu is het bij jullie net andersom. Krijgen jullie er nog een kindje bij dan zal dat kindje er later alleen voor staan als jullie er niet meer zijn, want wees eerlijk jullie kindje heeft levenslang 'verzorging' nodig. Wees er dan op bedacht dat jullie jongste
daar alleen voor staat! Wil je dat? Of is er dan nog een gedachte dat er nog een derde komt? Zodat jullie tweede het niet alleen hoeft te doen?

Ik bedoel dit allemaal net cru of bot of om betweterig over te komen maar dit zijn dingen waar je misschien zelf nog niet aan gedacht had. Misschien iets om mee te nemen in jullie beslissing.
Het zal hoe dan ook moeilijk zijn, maar als jullie harten zeggen dat het goed is, is dat de beste beslissing!!

liefs

Bedankt voor jullie berichten allemaal, ja ik snap wat er bedoeld word en zie de reacties niet als bot of cru. Meer als tip, wij zijn aangesloten bij een kerkgemeente en wij hebben zeg maar genoeg mensen die ons zouden helpen, ons kind zal zeker altijd steun nodig hebben het is nog niet te zeggen dat hij altijd verzorging nodig heeft, wie weet kan hij goed voor zich zelf zorgen met enoge steun. Er zijn altijd mensen die kunnen helpen en het 2e kind zou er niet alleen voor staan. En onze zoon ook niet. Ook weten wij dat er ooit een dag komt dat ons oudste op zich zelf gaat. Of dat gewoon gaat op de natuurlijke manier of met begeleiding. Niet van jij bent 18 en ga me huis uit of zo maar ooit komt er een dag dat hij op eigen benen kan staan. Wij zullen altijd voor hem klaar staan. Zal nooit de verzoriging van een broertje of zusje overlaten aan een ander broertje of zusje. Als ze er zelf voor kiezen vind ik dat best. Stel wij worden oud en onze zoon is in de 50 dan is er genoeg hulp mocht hij het nodig hebben. We hebben ook familie alleen zou die dus nooit zijn. We nemen geen overhaaste beslissingen en we denken nog even, maar de beslissing blijft aan ons wat een ander ook zegt of roept, want dat kunnen mensen zeker all heeel goed. Bedankt!

Luister in de eerste plaats goed naar jullie eigen gevoel. Jullie krijgen gezinsuitbreiding, het is jullie leven.
Op mijn werk hebben we ook een jongetje met autisme en een jonger zusje. Hier zit 5 jaar tussen. In dit gezin gaat het prima! Natuurlijk is het zwaar, maar je krijgt er ook een hoop moois voor terug!

Nu weet ik natuurlijk niet welke vorm en in welke mate jullie zoon autisme heeft, maar dat verandert niets aan het feit dat jullie 100% achter je beslissing moeten staan, wat het ook wordt.

Succes met de beslissing!

Liefs Daisy

Oja srry en wat betreft of we het aankunnen als de 2de het zelfde is. Eerlijk gezegd kan ik daar niet 100% over oordelen of het weten, maar we hebben al een autistise aanpak dus dat maak verschil niet haha en ja zwaar is het. Maar of het dan dubbel zo zwaar word ? Zal het moeten ervaren. Spijt zal ik niet krijgen, wat zal van mn kinderen houden en ze zijn altijd gewenst. Ergste is wat me kan overkomen is dat het dubbel zwaar word maar ik ga er 100% voor doe ik nu ook dan ga ik er 200% voor haha.

Groetjes

bedankt daisy! En het meisje toevallig ook autistisch of heeft ze niks?

Terug
Bovenaan