babywens met autistisch zoontje

hey
Ik zeg ook niet dat je de zorg over moet laten aan een broertje of zusje, maar als jullie weg zouden vallen lijkt het me dat jullie jongste niet geboren is zonder gevoel en zich toch verantwoordelijk voelt. Ik laat mijn oudste ook niet alleen buiten met de jongste en dat zij moet opletten, Nee die verwoording is niet goed, ik bedoel als jullie er niet meer zijn, vroeg of hopelijk erg laat.

Maar zoals ik je reactie na mij lees heb je voor jeezelf al een beslissing gemaakt-:)

Nee ja ik formuleerde het ook een beetje raar zo bedoelde ik het ook niet helemaal maar snapte wat jij bedoelde.

Groetjes

Hey babe 1982,

Dat meisje heeft geen autisme. Leuk kind, voor zover ik weet geen problemen op welk gebied dan ook. Schept voor jullie weer hoop!

Succes met het nemen van de beslissing!

X

Bedankt, ja het is erg verschillend. Ken ook enkele mensen die kinderen hebben met autisme, de ene heeft 2 kids met autisme de andere hebben in een gezin van 4 of 3 kids maar 1kind met autisme. Hoe het bepaald word is en blijft moeilijk en blijft ook een gok. Maar mij maakt het niet uit. Down syndroom autisme of verstandelijk beperkt. Voor mij is elk kind uniek.

Groetjes

Elk kind is uniek en een wonder. Maar volgens mij is jullie keuze al duidelijk en ik wens jullie de komende periode heel veel succes toe en hoop dat je snel zwanger mag worden!

Ik ben zelf opgegroeid met een broer met autisme. Soms is dat best lastig, soms kom je aandacht te kort. Soms ben je juist heel blij dat je ouders niet zo erg mijn lip zaten als bij hem. Ik ben jonger dan hij is - dus voor mij is het vanzelfsprekend; je groeit ermee op. Wat voor een kind met autisme goed is: rust regelmaat, voorspelbaarheid is voor veel kinderen eigenlijk goed.

Ik denk dat je moet beslissen of je je leven ziet met 1 kind. Of wil je echt graag een tweede. ALs je echt een tweede wil - dan kan je daarna wel beslissen wanneer het tijd is om te gaan proberen.
Het zou zonde zijn als je blijft twijfelen over het juiste moment totdat het te laat is.

Je zou ook erfelijkheids onderzoek kunnen laten doen. Dat heb ik ook gedaan ivm mijn broer. Daar is echter niets uitgekomen - maar we hebben het toch maar gedaan.
Je huisarts moet je dan doorverwijzen naar ziekenhuis.

Ok bedankt voor de reacties, zo zie je maar dat die kans niet echt 100% is. Maar of ik wel of geen autistisch kind erbij krijgt gaat het mij niet om. Mij gaat het er meer om van doe ik er goed aan voor mn zoon. Ene kant denk ik ja zekers voor hem is dat leuk en is hij niet zo alleen en een ander klein kantje is, zal hij er niet drukker of vervelender van worden. Of zal hij het babytje pijn gaan doen of iets. Maar ja daar kom je toch pas achter als je het heb, gelukkig mag hij geen minuut alleen blijven dus het scheelt dat er altijd iemand bij is.

Terug
Bovenaan