babyzusje gebeten

Hoi

Mijn oudste dochter Marissa , 2,5 jaar, heeft deze week zo maar uit het niets haar zusje van 11 maanden gebeten. De eerste keer heb ik haar gewaarschuwd, dat het niet mocht. Toen ze het later weer deed heb ik haar opgepakt, en zonder verder iets te zeggen in bed gelegd (het was ook tijd voor haar middagslaapje). Het enige wat ze nog zei toen ik haar kamertje uit ging was, mama boos.
Ze is vanaf het begin al heel lief en beschermend voor haar zusje geweest, andere kindjes mogen niet te dicht bij komen. Ze wil ook constant knuffelen en kusjes geven.
Vaak gaat dit ook wel wat hardhandig, en dan haal ik haar bij Rebecca weg.

Ze zijn meestal heel lief samen en echt gek op elkaar, maar ze mogen elkaar uiteraard geen pijn doen.

Heeft iemand tips hoe dit aan te pakken, en vooral hoe te voorkomen.

groetjes
Melanie
 
Terugbijten!!

Klinkt heel raar, maar ik heb met drie dochters en een zoon echt ontdekt dat als je het haar gelijk laat voelen, dan houdt het wel op!

Je hoeft natuurlijk niet te hard te bijten, maar wel zo dat ze het echt voelt en ook als pijnlijk ervaart.

Het is uiteraard niet voor iedereen de oplossing, maar hier is het dat wel.

sterkte en liefs lin
 
hallo,

ik wou presies het zelfde zeggen: terugbijten.
mijn zoontje heeft mij ook wel eens hard gebeten en ik bij hem terug gedaan niet hard natuurlijk  maar hij deed het even niet meer na paar weken weer wel maar goed toen was hij het ws weer vergeten.

gr moni
 
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde gehad met de oudste en de middelste. Zodra de middelste kon kruipen en dus bij de spullen van de oudste kon komen, begon de oudste te bijten. Na vele keren straf gegeven toch maar teruggebeten, en dat hielp. Sindsdien heeft hij het niet meer gedaan. Het is natuurlijk ook wel  vervelend als je net iets aan het bouwen bent van lego, je broer komt eraan en maakt het kapot. Ik heb hem dan ook geleerd dat hij of ergens anders kan gaan zitten of ons erbij roept om te helpen, en dat werkt ook goed. Het stoeien/vechten gaat niet over bij ons hoor, steeds maar weer is er de hiërarchie bepaling, wie is de sterkste en is de baas, volgens mij gaat dat nooit over.
Succes en groeten,

Linda
 
...het zou niet verantwoord zijn, je geeft hiermee het slechte voorbeeld...blablabla...

maar ook ik heb ondervonden dat dit de enige manier is die helpt... dus ik bijt (beet eigenlijk) ook gewoon terug en het ging snel over!

 
Dit klinkt misschien gek, maar ik heb van de kindertandarts begrepen dat kinderen tussen de 2 en 3 1/2 juist bijten om een tandtechnische reden. Misschien pijn op tandvlees of kiezen of zo. Onze zoon bijt ook op alles en iedereen en het schijnt echt over te gaan gelukkig doet hij het alleen op grotere kinderen en niet op zijn kleine achter-nichtjes.
 
ja ik zou ook terug bijten want dan weten ze hoe dat voelt
ook als mn dochtje me sloeg gaf ik haar een tik op de vingers terug en dat heeft goed geholpen ze bijt en slaat niet meer naar ons dan bij dr kleine broertje heeft ze zo iets nog nooit gedaan en hoop dat het zo blijft
als ze nu (is nu 4)stout is gaat ze op de gang om er over na tedenken of om uit terazen
 
Terug
Bovenaan