babyzusje gebeten

ben het toch niet helemaal met de tandarts eens van de vorige schrijfster....
Mijn jongste zoontje beet in de rug van mijn oudste zoontje en de vellen hingen erbij, die heeft erg lang op de trap zitten denken en brullen (op zo'n manier tergubijten gaat natuurlijk veel te ver...)

Maar hij deed het echt puur uit woede, hij kon de oudste simpelweg niet de baas en dit was voor hem de enige manier om zijn broer te " pakken" niks pijn aan tandvlees of ontwikkeling van.... gewoon kwaad, maar dat moet van mij dan toch echt zonder bijten, hoe zeer zijn tandvlees ook doet!!
 
sorry hoor! maar hoezo: "gelukkig doet hij het alleen op grotere kinderen en niet op kleintjes" !!! je kan het daarom toch niet goed vinden? bij grotere kinderen doet het ook pijn, die hebben namelijk ook gewoon gevoel! effe aanpakken en zorgen dat hij er mee stopt. een kind van 3,5 weet immers heel goed wat pijn is en snapt het echt wel.... die is te oud voor zo'n slap excuus...
Sorry!
 
Hoi,

Vaak is bijten een uiting van frustratie bij kinderen, ze willen iets en het lukt niet en dat uiten ze door te bijten, huilen, slaan enz.

Dat het oefenen van tanden is ok dat kan ik me voorstellen als het om baby's gaat die net hun tanden krijgen maar niet bij kinderen die hun gebit al hebben.

Zelf bijt en sla ik niet terug omdat ik idd zoals iemand al schreef het geen goede methode vind. Ik denk dat je het ook anders kan aanpakken ( ookal weet ik niet hoe ik zou reageren als het ene broertje het andere een hap uit de rug neemt)          Maar zoals het nu bij ons gaat is dat niet nodig.

Ons meisje heeft een hele periode gehad dat ze sloeg in je gezicht. ik heb haar consequent de handen gepakt en gezegt nee dat doet pijn au aai mama aai papa of wie ze ook sloeg.
Door terug te slaan vind ik dat je een verkeerd signaal uitzend omdat je het verbied en zelf dus wel mag/doet.

Op deze manier werkt het perfect bij ons.

Ik kan op mijn werk ook niet terug bijten als een kind is gebeten.
Ben wel nieuwsgierig hoe zouden jullie willen dat andere het oplossen bij jullie kind, dus de opa's oma's juffies enz?
Want ik neem aan dat je het niet goed vind als die terug bijten?

groetjes joyce
 
Terug
Bovenaan