babyzwemmen tips nodig

Hallo dames,

Ik ga a.s. maandag voor het eerst naar babyzwemmen met Marissa. Ik heb er heel erg veel zin in. Lijkt me heerlijk om met haar in het water te spelen. Ik in badpak vind ik nu wel verschrikkelijk maar ik heb bedacht dat er daar alleen maar vrouwen zijn die net bevallen zijn, dus ik ben vast niet de ergste
Maar nu vraag ik me dus af wat je mee moet nemen. Oke badpak voo mij en bikini voor Marissa. Ze hoeven hier geen zwemluier aan dus ik doe haar zonder luier. Maar dan. Wat is handig? Voor haar een badjas en voor mij een handdoek zodat ze het niet koud krijgt?reserve kleertjes? borstel? Shampoo? slippers? Ik weet het echt niet en volgens mij zijn hier al wel wat ervaren zwemmers. Hoop dus dat er iemand kan helpen.

groetjes Linda

Hoi Linda,

Leuk zeg lekker zwemmen.... Ik zou wel een zwemluier aandoen en daarover het zwembroekje..stel je voor dat ze gaat poepen!!!!
Een badjas is wel handig en dan nog een handdoek (of hydrofiele luier) voor haar om de rest af te drogen..
Ik nam eigelijk geen shampoo ofzo mee, Jennifer kon toen niet staan en om dan met 1 hand haar vasthouden en andere hand haar haar te wassen was voor mij teveel gedoe..'s avonds ging ze toch thuis in bad!Wij namen ook een speeltje mee waar ze in bad ook mee speelde.. Wel vond ik het lekker om haar na het zwemmen in te smeren met babylotion.
Wat drinken en een koekje ofzo na het zwemmen..het is heel erg uitputtend voor ze.
Ik zou ook niet op de fiets gaan, geheid dat ze dan in slaap valt.
Je hoeft geen reserve kleding mee te nemen... want ze hebben de kleding toch maar heel kort aan (heenweg en terugweg!).

Heeeel veeeel plezier.

gr. Ilone

ga zelf als het kan elke week met Merel.
Na een paar weken tobben vind ze het nu echt leuk.
Neem voor mezlef altijd een grote handdoek mee die ik omdoe na het zwemmen.
Voor MErel neem ik een badcape ( na de douche lopen en als we onder de douche geweest zijn heeft ze deze even om)en een hydrofiele luier mee.
Die leg ik al op de tas dat ik het zo kan pakken als ze eruit komt.
Toen ze heel klein was nam ik haar altijd in de pyama (zwemmen is bij ons 's ochtends )mee en dan na het zwemmen kreeg ze gewoon de normale kleding aan
Nou ja verder zit in de tas altijd reserveluier kontendoekjes borsteltje en shampoo. Vind dat haar haren altijd zo ruiken na het zwemmen dus lekker haartjes wassen onder de douche. Hoeft ze 's avonds gelijk niet meer in bad HIHIHi.

Ook neem ik een fruihapje of koekjes mee zodat ze evt na het zwemmen wat te peuzelen heeft.

Ik kleed altijd eerst zelf om en dan bij het zwembad zelf Merel Er liggen da altijd aankleedkussens klaar en het is altijd een wagenpark want iedereen neemt de wandelwagen mee naar binnen.
Scheelt een gesjouw met de maxi cosi.
Na het zwemmen is het eerst douchen dan Merel aankleden en dan ikzelf weer.
Jas doe ik pas bij de ingang aan omdat het bij het zwembad zelf altijd warm is en eer je zelf ben t aangekleed als je dan buiten komt hebben ze niks meer aan de jas en is het tempratuur verschil te groot

Veel plezier hoop dat ze eht leuk gaat vinden

zwemluier heb ik nooit gedaan. Als ze poepen en het is dun heb je er niks aan dan loopt het er toch uit. Zwemluiers absorberen niet. En als het dik is blijft het ook wel in een broekje hangen.
Verder gebeurt het eigelijk nooit dat kinderen in water poepen. Heb het met me nichtje gedaan babyzwemmen   jaar of 2 en nu ruim 8 maanden met Merel nou kan me niet herinneren dat een van beide ooit in het zwembad heeft gepoept.

Oh echt waar joh!!! Ben altijd zo bang dat ze gaan poepen... dat hoeft dus eigelijk niet meer! Nou goed om te horen, maarrr.. maak toch eerst maar de zwemluiers op..voor de zekerheid

gr. Ilone

Hoi!

Ik ben 2 keer met Tara gaan babyzwemmen, was erg leuk!
Ik nam mee voor haar: 2 extra luiers, mini sudocrème, billendoekjes, een borstel, mini shampoo, 2 hydrofielluiers en een plastic zak voor de natte zwemkleding. Verder een paar koekjes en een flesje water voor na het zwemmen.
Beide keren deed ik haar alleen in een zwemluier. Ze heeft niet in het zwemwater gepoept, MAAR poepen in water heb ik helaas wel 1x meegemaakt

Dat was ca. 2 weken terug. Ik ging samen met haar in bad, wat we vaak doen. Zij zit dan in haar badring. Nou, die ene keer zaten we dus weer in bad en ik zag aan haar gezicht dat ze moest poepen. Ik riep snel 'heel even wachten', maar dat deed ze niet en ik zag het al (ik zal de details niet opschrijven, haha). Dus in water poepen ze ook wel eens

Veel plezier met het zwemmen en misschien voor de zekerheid toch een zwemluier omdoen?

Groetjes,
Shivana

Hoi Linda,

volgens mij is alles wel genoemd haha.
Ik nam zelf altijd zo'n handdoek mee met een hoek erin voor het hoofdje (je begrijpt hopenlijk wat ik bedoel), die legde ik vlak naast het bad om meteen om te slaan voor het lopen naar de douche en dus na het douchen voor het lopen naar de aankleedkussens. Afdrogen deed ik verder met de hydrofiel luier. Sarah droeg altijd wel een zwemluier met daaroverheen een zwembroekje. Dat vond ik wel zo een prettig idee. Bij het zwemmen nooit een "ongelukje" gehad met poepen maar thuis in bad dus wel...

Verder inderdaad iets van een koekje of flesje voor na het zwemmen en in de koudere wintermaanden een muts voor als je naar buiten gaat met de natte haartjes.

Maar vooral niet te moeilijk uit te trekken kleertjes of van dat strakke spul hihi dat scheelt stukken want je staat daar toch niet helemaal lekker op je gemak vond ik.

Het belangrijkste: geniet ervan! Ik ben benieuwd hoe jullie het vonden straks.

Tamar & Sarah

hoi linda,

wat leuk dat je gaat zwemmen zeg,
ik ga om de week met roan zwemmen al
vanaf dat hij een maand of 3 is, hij is
er ook erg gek van.
de meiden hier boven hebben alles al
opgenoemd wat je mee kan nemen, alleen
doe ik roan altijd nog een zwemluier om
want meneer poept dus rustig wel hoor
in het zwembad....ook thuis in bad doet hij dat
dus het gebeurt wel hoor! maar het blijft wel