Babyzwemmen

Hoihoi,

Het babyzwemmen afgelopen zaterdag was een succes. Evy vond het geweldig. Alleen de oefeningen op haar buikje niet zo, maar ze vind het zo ook niet prettig op haar buik. Als we haar op de buik leggen, is het altijd mopperen/huilen. Terwijl ze het wel hartstikke goed kan.
Ze was natuurlijk wel dood op erna. Sliep meteen in de auto naar huis. Thuis nog gauw even de fles gegeven en toen heeft ze geslapen tot de volgende voeding. Toen ze die op had, begon ze gelijk weer te mopperen, zo van ik ben moe; wil slapen. Dus maar gelijk weer naar bedje toe. Sliep weer tot de volgende voeding; is toen wel even op gebleven.
Dus zaterdag gaan we weer gezellig zwemmen.

Evy's eerste zwemles; 30-07-08

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Heey mama van Evy

Dat ziet er gezellig uit. Ik wil ook gaan zwemmen met Joah, maar zit met het volgende.
babyzwemmen is van 9.30-10.00 uur. Dan is peuterzwemmen pas om 11.00 uur voor Danae. Arwen is die ochtend naar het peutergroepje (waar zij ook zwemt).

En ook nog dat we logopedie voor Danae op de vrijdag hebben nu. Dus zit   te denken om eerst maar ff te regelen dat ik in elk geval met Danae kan zwemmen.
We zullen zien, ben wel benieuwd hoe Joah het zou vinden nl. Zijn   zussen zijn echte waterratten.

Groetjes Bianca

Hoi mama's,

Hier een mama van een zoontje van 3 maanden. Ik zou ook graag willen gaan babyzwemmen, lijkt me heel leuk voor de kleine. Maar ik ben denk ik nogal een muts die zich overal van te voren zorgen over maakt hihi, en ik vraag me serieus af: hoe doen moeders dat, gaan zwemmen met een baby? Ik stel me dan voor: ok, je kan thuis vast je badpak aandoen, dan hoef je je daar niet om te kleden. Maar je zal toch je natte badpak moeten verruilen voor kleding, en hoe doe je dat dan? In dat kleine pashokje met dat smalle bankje kan je je baby toch niet meenemen? Waar laat je je baby dan als je gaat omkleden? Lijkt me nogal een gedoe...
En is het chloor niet een beetje ongezond voor die jonge kids?

Verder lijkt t me wel heel goed voor de ontwikkeling, dat zwemmen!

Leuk is dat he babyzwemmen. Ik heb dat met Tessa ook gedaan. Het is alleen op een dag dat ik moet werken. Toen Tessa nog klein was was ik altijd de donderdagochtend vrij maar ik heb een andere baan en moet werken op de donderdag.

Wat omkleden betreft is echt geen probleem hoor. Hier gingen we altijd in die grote kleedhokken waar je met heel veel in kan zeg maar. Daar kleedt je je zelf om. Dan naar het zwembad waar allemaal aankleedkussens lagen op een plank om je baby om te kleden. De kinderwagen moesten in de hal blijven staan mochten niet mee naar het zwembad maar de maxi-cosi mocht wel mee naar binnen dus daar kan je je kind gewoon inleggen terwijl jij je omkleedt.
Als je hebt gezwommen. Droogde ik eerst mezelf vlug even af en ging dan mijn kleintje omkleden als die dan klaar is de maxi-cosi in waar ze dan al heel snel in slaap viel. En ik kon me rustig aankleden.
Bij babyzwemmen hebben ze neem ik aan heus wel voorzieningen om je kindje aan te kleden.

Enne chloor is geloof ik zowie zo niet meer toegestaan in een zwembad. Er zit tegenwoordig maar heel weinig chloor in wat er nu wel inzit weet ik niet meer precies maar het valt wel mee. Ik heb zelf gezwommen met Tessa terwijl ze last had van exceem het is nl van het zwemmen niet erger geworden of minder en ze vond het zo leuk dat ik dat dus gewoon ben gaan doen.
Tessa is ook een enorme waterrat. Als je haar vraagt wat het leukste is wat we in een vakantie hebben gedaan krijg je als antwoord: zwemmen.

Hoihoi,

Bij ons is het zwembad ook helemaal aangepast aan mama's en baby's. Lekker grote kleedhokjes en een lange tafel met allemaal aankleedkussens en verschillende boxen waar de kleintjes in kunnen.
En inderdaad gewoon de maxi mee, waar de kleine in kan zodat jij even je handen vrij hebt.
Verder heb ik de luxe, dat ik samen met mijn buurvrouw ga. Lekker carpoolen.
Haar dochtertje zwemt van 9.00-9.30 en Evy dan van 9.30-10.00. Dus we helpen elkaar met de kinders. Lekker makkelijk.
En wij kunnen op zaterdag gaan, dus dan kan papa ook eens mee. Maar goed ook, want ik werk in de zorg en kan dus niet elke zaterdag. Kan hij gezellig met zijn kleine meid gaan zwemmen. Leuk vader-dochter moment.
Ik zou gewoon eens in het zwembad bij jou in de buurt gaan informeren/kijken. Heb ik ook eerst gedaan.
En chloor wordt hier in Nederland bijna niet meer gebruikt in de zwembaden.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

hoi!!

Als je zeker weet dat er niet teveel chloor in het water zit en de temperatuur van het water lekker is dan kun je gerust gaan!! Mij lijkt het ook super!!

Chloor is niet goed voor je kindje... kijk maar eens op google en typ maar een:
babyzwemmen luchtwegen
Er zijn diverse artsen die beweren dat baby's die zwemmen een verhoogde kans op astma hebben. Ik ben zelf astmatisch, dus ik wacht maar even met zwemmen. Leuk is dat.... Als je luchtwegen goed ontwikkelt zijn en je hebt astma, adviseren ze juist om te gaan zwemmen... :) maa rniet in chloor natuurlijk

Bij ons in het plaatselijke zwembad zit ook geen (of amper) chloor in het badwater. De temperatuur is enorm aangenaam voor de kleintjes, neit alleen in het pand maar ook de watertemperatuur (voor de speciale uurtjes "babyzwemmen" stellen ze de temp vaak nog speciaal wat hoger in). Standaard is bij ons het water 31 tot 33 gr, tijdens babyzwemmen ong 36 gr.

Onze dochter vind het ook heerlijk, een half uurtje is genoeg, dan is ze bekaf, even vlug drogen en aankleden (idd aankleedkussens bij het bad) en dan zelf omkleden in die grotere hokken, ondertussen is Elise al in slaap gevallen in de maxi cosi, haha.  (waar ook je maxi cosi of kinderwagen mee naar binnen kan). Desnoods ga je in het invalidenhok, die zijn ook erg ruim.

Zwemmen is wel goed voor de ontwikkeling en bloedsomloop voor de kleintjes.

Terug
Bovenaan