Babyzwemmen

Even nog een vraagje aan jullie mama ´s die al zijn wezen babyzwemmen. Mijn dochtertje is vrijdag 9 weken en wij gaan volgende week een weekje naar Centerparks. Nu zag ik dat je daar een babybadje hebt met inderdaad wat warmer water en ze organiseren ook babyzwemmen.
Nu vroeg ik me een aantal dingen af... Zou ze nog te jong zijn om dit te proberen? En zou het water daar wel chloor bevatten? En wat doen jullie je kindjes aan? Een zwembroek of badpakje natuurlijk, maar daaronder een luier? Ik hoorde dat er ook zoiets als badluiers bestonden, maar die ben ik nog nergens tegen gekomen...

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Liefs,
Simone

Hoi Simone,
Je zou altijd even van te voren kunnen informeren of ze chloor gebruiken in het bad en wanneer je het geen prettig idee vind kun je zelf overwegen of je het wel of niet gaat doen, maar in het baby- of peuterbad zit vast geen chloor lijkt me zo.

Je hebt idd spciale zwemluiers, ik heb ze gekocht bij de DA-drogist, echter de kleinste maat (S) was pas voor baby's vanaf 7 kg. Mijn dochter was 6 kg toen ze voor 't eerst ging zwemmen maar heb 'm wel aangedaan. Een gewone luier zuigt vol water en wordt heel zwaar, speciale zwemluiers hebben dat veel minder, ik heb er een gewoon zwembroekje overheen gedaan, zo blijft het wel goed zitten en staat ook leuk, haha!
Sommige zwembaden verkopen ook wel de zwemluiers...

Veel plezier op Center Parcs en ben benieuwd of je wel of niet gaat zwemmen en hoe het was (fototoestel meenemen). Wij gaan in okt heen en gaan zeeeeker babyzwemmen. Ze krijgen er een speciaal baby-zwem-certificaat, zooo schattig.

Dankjewel voor je reactie! Ik zal toch voor de zekerheid maar even langs DA gaan, ookal zijn ze dan iets te groot. Het lijkt me wel echt heel leuk namelijk en het is zo'n water-meisje, douchen en badderen ze vind het heerlijk! En ik hoop met foto's en certificaat (dat wist ik niet, zooo lief!!) weer thuis te komen en dan zet ik ze even online!

Thx,

Simone

Gebruik alsjeblieft geen gewone luiers hoor want dat is heel gevaarlijk want die zuigen vol met water waardoor de zwaartekracht gaat werken en je kindje dus zo naar beneden kan zinken.Je hebt idd speciale zwemluiers, oa ook te koop bij het Kruidvat.
Ik heb zelf nooit zwemluiers gebruikt (in sommige zwembaden is het wel verplicht)
Ik heb altijd gewoon zwemkleding aangedaan en ik heb nog nooit een ongelukje gehad met Tessa. Met Lotte heb ik nog niet gezwommen gaan we in de vakantie doen in november ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden.

Hoihoi,

Evy was de eerste keer 8 weken, toen ze mee ging zwemmen. Wij waren in Centerparcs in België, maar daar was het water errug koud. Ik had al overal kippenvel, laat staan Evy.
Neem idd genoeg hydrofiele luiers en een lekker dikke handdoek of badjas voor de kleine die je om slaat buiten het water.

De zwemluiers zijn ook te koop bij Etos en Kruidvat, eigen merk. Maar idd is maatje S van hun ook pas vanaf 7 kilo. Als je toevallig aan de Duitse grens woont+ kun je ook kijken of je een DM winkel in de buurt hebt dan, want die verkopen schwimwindeln en hun kleinste maatje begint bij 4 kilo.
En als z ´n zwemluier echt veel te groot is, kun je ook een hydrofiele of katoenen luier omdoen. En ik heb hier op het forum ook gehoord, dat bij sommige baden niet eens hoeft.

Veel plezier en ik ben benieuwd naar de foto ´s strakjes.

Groetjes Iris mv Evy 16/05/08

Hoi hoi,

Vanmorgen ben ik ook naar babyzwemles geweest met Milan. Volgens mij vond hij het wel wat hoor! Vooral op zijn buikje vindt hij wel lekker en wij zijn zelfs onder water geweest. Hoefde niet perse met die kleintjes, maar hij huilde niet eens toen wij boven kwamen (mijn dochtertje brulde het wel uit de eerste keer). Na het zwemmen lekker aangekleed en tijdens het aankleden viel hij al in slaap daar, zo lief. Hij heeft tot zijn volgende voeding geslapen en na zijn voeding heb ik hem maar weer op bed gelegd en heeft hij tot aan zijn volgende voeding drie uren geslapen, dat is echt uniek! Dus als je kleintje niet wil slapen overdag, gewoon lekker gaan zwemmen hahaha.

Gr. Esther

Joah heeft zijn kans gister gemist. Ik was met zijn grote zus aan het zwemmen en toen zij klaar was mocht Joah.
Maar hij lag zo lekker te slapen in de kinderwagen dat ik hem heb laten liggen. (ik moest ook nog weer naar de logopedist met de oudste).
Dus misschien mag ie volgende week.

Pas goed op met zwemmen bij bungalowparken hoor. Wij treffen altijd koud (niet voor baby's geschikt) water en tochtige zwembaden aan. Ik zou daar echt niet gaan zwemmen met een kindje jonger dan een maand of 9. Ze zijn heel snel afgekoeld en je zit niet op een ziek kindje te wachten als je net op vakantie bent.

Groetjes Bianca

Terug
Bovenaan