Back to work!

Nou woensdag 1/9 is het zover, na 5 maanden met m'n kleine meisje thuis.... Weer aan het werk na 9 maanden betaald "vrij".... ben heel benieuwd! Heb er in ieder geval ontzettend veel zin in!

Heb gelukkig heel snel een andere baan gevonden toen ik weer ging zoeken (een maandje geleden) en nu maar hopen dat deze werkgever een stuk beter is dan die vorige (remember ontslag tijdens m'n zwangerschap... wat achteraf gezien een geluk bij een ongeluk is geweest want ik had de lange tijd met Jasmijn wel nodig)

Jasmijn gaat morgen nog even wennen bij het KDV (ging hartstikke goed de eerste keer en volgens mij vind ze het allemaal wel interessant :)) en dan 17/9 de eerste echte hele dag (ze gaat 3 dagen per week straks en dan 1 dag oppas thuis).... en tot die tijd kan ze nog even genieten van lieve oppassen aan huis (door opa, oma, de buurvrouw en nog een paar vrienden)

Wel benieuwd of het allemaal gaat lukken met kolven en de BV... gelukkig zit het KDV 5 minuten bij m'n werk vandaan dus de komende maand ga ik nog in de lunchpauze zelf voeden... wil de volledige BV in ieder geval volhouden tot 6 maanden.

Hoe bevalt het bij de meiden die alweer aan het werk zijn? Benieuwd naar jullie ervaringen so far! en BV mama's? Lukt het met kolven etc?

Hoi! Jij heel veel succes. Hier alweer een tijd aan het werk. Voor de 4e keer aan het kolven en het gaat gelukkig weer prima. Heb het de vorige 3 keer tot en met 9 maanden gedaan en hoop dat nu weer zo lang vol te houden. Ik vind het heerlijk om te werken. Bij de gastouder en voor de oudste de naschoolse opvang hebben de kids het heel goed. Iedereen zit lekker in z'n vel en zolang ieders gezondheid het toestaat houden we het zo. Geniet ervan en laat je niet gek maken door andere mensen. Ik werk ook vier dagen en dat vinden een hoop mensen not done. Ik vind dat iedereen lekker moet doen wat ie zelf wil. Leven en laten leven. Heb ook groot respect voor iedere vrouw die graag thuis wil zijn en dat leuk vind en doet. Omgekeerd is het alleen vaak anders. Maar ook daar wen je aan. Je ziet het vanzelf als jij goed in je vel zit dan zit je kindje het ook.

Groetjes,

Monique

Fijn dat je er niet tegenop ziet! Ik vond de eerste week zwaar en daarna was ik er aan gewend. Carmen gaat 2 dagen naar een gastouder en een dag naar oma.
Heel veel succes! Ook met het kolven. Best pittig lijkt me...

Hoi,

spannend hoor! Ik ga maandag weer echt beginnen (onderwijs). Deze week al wat voorbereiden en vergaderen. De heren gaan op maandag naar het kinderdagverblijf en op dinsdag en of de woensdag of de vijdagmiddag naar mijn ouders.
Mag ik vragen waarom je gaat kolven? Je mag een bepaald percentage van je werktijd besteden aan voeden of kolven (zie cao). Tot je kindje 9 maanden is en dat is best wel veel. Dan zou je het misschien kunnen halen om alleen maar live te voeden, niet? Ik ga strakjes denk ik 2 keer per dag kolven, moet alleen nog ingeroosterd worden, en dat is niet zo makkelijk bij ons. Het kolven gaat op zich goed, alleen is het niet echt rustig bij ons op het werk en dat merk ik wel in de opbrengst. Ik heb al een voorraadje opgebouwd en kolf iedere morgen 1 borst leeg terwijl hij de andere borst krijgt, heel de week door.
Ik vind het best wel weer spannend en moeilijk om hem weg te brengen, hij is nog zo klein! Hij gaat donderdag voor het eerst wennen op het kinderdagverblijf. Als die stap eenmaal gezet is zal het wat makkelijker zijn en als de kinderen eenmaal op school zijn heb ik geeneens tijd om aan hem te denken.

groetjes Natasja

Ook hier bijna "at work" . Ik werk ook in het onderwijs.
Gisteren voorbereidingen gehad. Vrijdag vergadering en maandag begint het weer.
Maandag is het gelukkig papa~dag!
Dat maakt de 1ste werkdag stuk prettiger.
Dinsdag hebben wij nog geen opvang, dus dan passen opa's & oma's op. Wo&Do kdv en vrijdag is het mama~dag!

Succes!!
Knap dat je gaat kolven. Ik ben nu bijna van de borstvoeding af. Alleen in de ochtend. donderdag ben ik jarig en dan wil ik voor het laatst borstvoeding geven. Mooie slot.

Nogmaals succes!!
x

Ook ik werk in het onderwijs en ga de komende week weer beginnen. Gisteren de klas aan het inrichten geweest en donderdag vergadering. Dan gaat Roosmarijn voor het eerst naar de gastouder. Ik zie er best wel tegen op om haar weg te brengen. Maar gisteren heeft oma opgepast en dat ging in ieder geval super. Geen traan gelaten, omdat mamma er niet was. Heerlijk idee dat dat in ieder geval goed ging.
Maar de gastouder is helemaal nieuw.
Volgende week donderdag is mijn eerste echte werkdag en dan hebben we meteen een lange vergadering. Oh, ik vind het zo spannend allemaal.

Hoe is dat bij alle andere onderwijsmensen hier trouwens met vergaderingen en studiedagen? Moeten jullie ook terugkomen? Wij hebben meteen in de eerste periode veel studiemomenten op dagen dat ik niet werk en ik weet nog helemaal niet of mijn lichaam het alweer gaat trekken. Ik heb nog steeds last van mijn bekken.

Liefs,

Terug
Bovenaan