Bad bevalling, jullie ervaring

<p>Hoe denken jullie over een badbevalling? </p><p>Ik lees hier positieve verhalen over, maar het lijkt mij persoonlijk nogal een smurrie worden waar je in zit. Mijn man maaktr van de week even het leidingpijpje onder de gootsteen schoon, het enige wat daaruit kwam was eem beetje harig water maar ik moest er echt van kokhalzen. Vraag me dus af of ik dat ook niet zou hebben bij een badbevalling, aangezien ik lees dat je een schepnetje meegeleverd krijgt om troepjes te scheppen...</p><p>Verder lijkt het me , afgezien van hoe warm hrt nu buiten is, wel een ontspannende manier van bevallen. </p><p> </p><p>Ik hoor graag wat jullie denken!</p>

Ik wil ook graag in bad bevallen en had dezelfde bedenkingen. Heb een aantal filmpjes bekeken en ervaringen van anderen gehoord en het schijnt reuze mee te vallen. Ik ga er dus wel voor.

Ik denk dat door alles wat er met je gebeurt tijdens de bevalling je niet eens tijd hebt om erover na te denken. Ook zijn er vrouwen die juist moeten overgeven tijdens de bevalling zonder deze aanleiding. Ik heb besloten niet te veel over wat als dingen na te denken maar vooral op je gevoel af te gaan. Mijn voorkeur heeft dus een bad bevalling. Het kan toch allemaal anders lopen en het bad  niet eens aan bod komen..

Dankjullie voor de reacties.
Ik heb nog even om erover na te denken, ik las wel dat het bad op tijd bezorgd gaat worden als je voor zo'n bevalling kiest. 
Ik ga het van de week met de verloskundige ook maar eens bespreken want ik weet nirt eens of het qua ruimte mogelijk is. 
@kimmoe: loslaten doe ik wel, is lastig maar ik probeer dat zeker. Ik wil alleen voor mezelf wel het idee hebben dat ik dit dan echt prettig vind, en niet in mijn achterhoofd hebben: k ga dit doen maar eigenlijk lijkt het me heel vies.. 
Het is ons eerste kindje, en ik vind sommige dingen nog wel lastig hoor! Een bevalling op de 'normale'manier lijkt me namelijk ook wel weer mooi om mee te maken.. misschien het weer maar eens afwachten haha, met dit weer in een 37 graden bad zitten wordt je misschien niet perse blij van 

Hey!
Ik heb een soort van badbevalling gehad. Na langer dan een dag in weeën te zitten mocht ik eindelijk met 5 cm ontsluiting naar het ziekenhuis (OLVG West Amsterdam). Ik wou specifiek daar omdat hun baden hebben. Ik kom van Amsterdam Noord. 
De kamer was geweldig en had een mooi groot bad. Liet het meteen vollopen en ging erin. Ik zat ontspannen voor 2 uurtjes tot ik het gevoel had dat ik moest poepen.
Dus ik ging op de wc zitten, de vk was onderweg. Zodra hij er was zei hij dat ik meteen eraf moest omdat het persweeën zijn. Zonder bij na te denken zat ik al op een baaringskruk en 9 min later was me dochter er. 
De ontsluitingsweeën heb ik dus wel in bad goed kunnen opvangen. Had echt een volledige badbevalling gewild maar liep toch anders.
Zou het zo weer doen!

@lady's mom: dat is wel heel fijn dat het geholpen heeft! In hrt ziekenhuis waar ik beval is ook een bad, maar ik denk dat dat meer bedoelt is voor na de bevallng, volgens mij zijn die baden te smal om in te bevallen. Ik ga er eenz naar vragen bij mijn volgende afspraak.

@leone jacht
Zou ik zeker doen want het wordt vaak verkeerd begrepen. Ik wou in het dichtstbijzijnde ziekenhuis bevallen (die bevindt zich in Noord). Ik wist nou niet zeker of ik daar een badbevalling kon hebben. Mijn vk vertelde dat je alleen de weeën in bad mag hebben maar de uiteindelijke bevalling niet. 
Dus ging ik toch naar west omdat ik het graag wou. Als het zo'n bad is als bij woningen dan is het voor na de bevalling. Het moet diep en groot genoeg zijn dat de vk of gynaecoloog er bij kan als nodig is.
Ik was best verbaasd om hoe groot het bad was waar ik in zat.

Terug
Bovenaan