Bad bevalling, jullie ervaring

Ik heb geen bad bevalling gehad, omdat ik ook het idee had dat ik het vies zou vinden. Maar toen mijn weeen waren begonnen, ben ik thuis in bad gegaan om beetje te ontspannen en toch beetje op te frissen voor de bevalling. En ik vond het zo fijn om de warmte om mij heen te hebben en kon zo goed ontspannen en de weeen opvangen en toen later de verloskundige mij kwam onderzoeken had ik al 7cm ontsluiting en ben ik zoals gepland naar bevallings centrum gegaan. Maar mocht ik nog een tweede kindje krijgen dan zal ik waarschijnlijk wel gaan voor een badbevalling. Veel succes! 

Dag Leonie,

Ik had alles in huis voor een bandbevalling. Ik zou het bad mee nemen naar het ziekenhuis en daar poliklinisch bevallen omdat mijn huis te klein was voor een bandbevalling. Echter kreeg ik zulke zware rugweeen dat ik ( tegen al mijn principes in) dacht ik wil een rugprik. Eenmaal in het ziekenhuis werden mijn vliezen gebroken met nog geen 3 cm ontsluiting en een uur en een kwartier later zat ik op 9 cm. Ik heb dat ruime uur onder de douche gestaan, en heb (gelukkig) achteraf alles gedaan zonder pijnstilling zoals ik graag wou.
Het bad was in minn geval nooit op tijd klaar geweest.
Zou ik ooit voor een tweede gaan, wil ik in mijn huidige huis alsnog gaan voor een bandbevalling, maar het bad moet dan al wel grotendeels klaar staan ?? anders red ik het waarschijnlijk weer niet

@gebruiker10077600: volgens mij alleen de kosten voor de huur van t bad. Ik ga er maandag tijdens mijn afspraak over hebben, us misschien kan ik je dan meer vertellen

Ik ben 1,5 week geleden in bad bevallen van mijn tweede zoon. Ik raad het iedereen aan!
Als er smurrie was heb ik er niets van meegekregen, je zit op dat moment met al je concentratie bij je lichaam en je ademhaling en de rest sluit je buiten. De voordelen voor mij:
- het warme water helpt je enorm om goed te ontspannen, waardoor de ontsluiting ook sneller vordert
- de warmte verzacht de pijn (bij mijn eerste bevalling heb ik tijdens de ontsluitingsweeen in bad gezeten. Toen ik er uit ging wilde ik acuut pijnbestrijding omdat de pijn heviger was dan in bad)
- je kunt vrij bewegen in het water, bent ineens niet meer zo log en zwaar. Veranderen van positie is ook heel gunstig voor een soepele bevalling!
- voor de baby is de overgang zo veel rustiger, van jouw warme buik naar het warme water. 
Praat er vooral ook over met je verloskundige, die van mij hebben ook alleen maar positieve ervaringen met badbevallingen. Omdat ons voorkeurs-zkh maar 1 bad had hebben we er voor de zekerheid zelf 1 gehuurd bij bevallingsbaden.nl. Was 1 dag na bestellen al binnen. Uiteindelijk hebben we het zkh-bad kunnen gebruiken, wat heel fijn was omdat mijn bevalling heel snel ging en het wel een uurtje duurt voor je man anders het bad klaar heeft. 
Hopelijk heb je hier wat aan! Groetjes Frederike

Terug
Bovenaan