Bad bevalling

Wie heeft er hier ervaring met een bad bevalling? Hoe heb je dit ervaren

Ik moet in november voor het eerst bevallen
In bad lijkt me erg fijn en hoor daar soms goede verhalen over dat het rustgevend en pijnstillend werkt
en dat je minder snel uitscheurd en ben nogal bang om uit te scheuren.en gehecht te moeten worden

Kan je met een badbevaling ook nog pijn bestrijding krijgen?

Ik had aangegeven dat ik graag een badbevalling wilde. Ik moest zoiezo in het ziekenhuis bevallen en was een week voor mijn bevalling opgenomen ivm zwangerschapsvergiftiging. Ook om dezelfde redenen als jou, pijn verlichtend en minder kans op uitscheuren. Helaas waren bij mij alle verlos kamers vol, ik had de aller laatste. Zonder bad. (In het ziekenhuis waar ik ben bevallen waren maar 2 kamers met een bad.) Ik heb geen enkel moment aan het bad gedacht tijdens mijn bevalling. Heb een hele fijne ruggen prik gehad en ben ook helemaal niet uitgescheurd. Heb een super fijne bevalling gehad, kijk er heel mooi op terug. Wie weet hoe het was gegaan als ik in bad had gezeten. Volgens mij is dan namelijk een ruggen prik niet mogelijk. Dacht ik!

Ik ben in bad bevallen en zou het zo weer doen. Het was elke keer een opluchting om weer terug het warme water in te mogen na een wc onderbreking of het verplichte kwartiertje er uit na een uur of 2. Daarna werkt het water weer helemaal geweldig!

Ik ben thuis bevallen dus pijnbestrijding was niet echt een optie. Ook niet nodig gehad voor mijn gevoel. Maar misschien is dat ook omdat je weet dat het er toch niet is en je er op instelt. Maar als je voor een badbevalling in een ziekenhuis kan kiezen is er wellicht wel wat mogelijk?

Ik ben 1 keer in het ziekenhuis bevallen en 1 keer thuis in bad. Ik zou het zo weer doen! Werkte heel pijnstillend bij mij en de bevalling was binnen 4,5 uur klaar. Bij mijn eerste had ik een knip nodig, bij mijn tweede (badbevalling) helemaal niets en ook niet uitgescheurd. En mijn zoon uit het water tillen en op mijn borst krijgen in het warme water was magisch!
(ik hoefde er trouwens helemaal niet uit na 2 uur en plassen deed ik gewoon in het water hoor ?)

Bevallen in bad doen ze alleen als er geen complicaties zijn, helaas. Als ze jou en/ of je kindje extra in de gaten moeten houden mag je niet in bad bevallen. Ook als je pijnstilling wil wordt je bevalling medisch, en zijn er weinig andere opties dan bevallen op bed.

En wat vaak ook een bijkomend probleem is. In het ziekenhuis is er vaak maar 1 kamer met een bevalbad.

Ze hadden mij blij gemaakt met het idee dat als ik nu voor de 3e keer ingeleid ga worden. Ik onder de douche zou kunnen staan omdat ze een draadloos CTG apparaat hebben in het ziekenhuis… Nou dat hebben ze wel, maar ook maar 1 voor de hele afdeling?

Nou, ik ga er maar vanuit dat de kans 0 is dat als ik in het ziekenhuis kom om te bevallen dat ik in bad kan of onder de douche.

Wat dat betreft zou een thuisbevalling beter zijn. Dan heb je alles in de hand. Dan kan je een eigen bevalbad bestellen. (Maar door complicaties na mijn eerste bevalling mag ik niet thuis bevallen)

Mijn beste vriendin is 2 weken geleden bevallen van haar 2e kindje in bad.
Het was een super mooie bevalling en het is idd heel rustgevend.
Een mooie en unieke ervaring.
Als je bang bent om uit te scheuren kan je het beter skippen.
De verloskundige kan je namelijk in bad niet qua persen begeleiden waardoor je 9van de 10x inscheurt.
Mijn vriendin was bijvoorbeeld bij de eerste niet ingescheurd en nu toch wel behoorlijk

[quote quote=10484015]Mijn beste vriendin is 2 weken geleden bevallen van haar 2e kindje in bad.
Het was een super mooie bevalling en het is idd heel rustgevend.
Een mooie en unieke ervaring.
Als je bang bent om uit te scheuren kan je het beter skippen.
De verloskundige kan je namelijk in bad niet qua persen begeleiden waardoor je 9van de 10x inscheurt.
Mijn vriendin was bijvoorbeeld bij de eerste niet ingescheurd en nu toch wel behoorlijk[/quote]Ohhw echt ik had ook gelezen dat juist minder kans door het water

Om weeën op te vangen is een bad of douche wel heerlijk, vind ik! Maar bij de eerste waren de persweeen te onregelmatig en moesten we naar het ziekenhuis. Ondanks dat een prachtige bevalling gehad. Nu met de tweede is dat de reden dat ik niet in bad wil bevallen, er kunnen op die manier ook complicaties optreden. Ik vond het daarnaast bij de eerste erg fijn om begeleid te worden in het proces. Ook al wist ik (verstandelijk) wel hoe het zou kunnen gaan!

Terug
Bovenaan