Bad bevalling

Ik hoop in het ziekenhuis in bad te kunnen bevallen over circa 3 weken, om dezelfde redenen als jij noemt.

Ik geloof er niet zoveel van dat je juist vaker inscheurt bij een badbevalling, ik lees echt overal dat het juist een minder grote kans is. Dus ik zou me door 1 slechtere ervaring niet direct laten beïnvloeden hoor.

Bij het ziekenhuis waar ik hoop te bevallen (Haarlem) doen ze sinds een aantal maanden ook (bepaalde) medische bevallingen in bad. Dus misschien dat dat bij jouw ziekenhuis ook zo is? Misschien goed om te informeren? Ook de begeleiding is niet 0, ik zou dit zeker bespreken met je verloskundige of gynaecoloog.

Het lijkt me een ontspannen manier om de weeën op te vangen, en het lijkt me voor de baby een meer rustige ervaring. Ik hoop dat het lukt, maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt.

Succes!

Ik ben een maand geleden bevallen in bad in het ziekenhuis met mijn eigen verloskundige, dus niet medisch. Het is inderdaad niet mogelijk om pijnbestrijding te krijgen in bad, maar persoonlijk had ik dat ook niet nodig. Wil je gewoon de opties weten of weet je nu al zeker dat je pijnbestrijding wil? Met je verloskundige zijn er maar beperkte keuzes, zoals een tens en als je poliklinisch in ziekenhuis bevalt afhankelijk wat het ziekenhuis aanbied. Ik vond het bad fijn en verlichte inderdaad de pijn een beetje, het heeft mij niet geholpen met niet uitscheuren ondanks begeleiding van verloskundige hierin. Het ging allemaal wat snel het persen dus het heeft niet 'rustig' de tijd gehad om uit te rekken. Maar verloskundige gaf ook aan dat we het niet hadden kunnen voorkomen. Het is even in het begin vervelend, had 2e graads maar het is nu mooi genezen en geen last meer van. Ik vond zelf kunnen aanpakken in bad en even onderwater houden ook mooi.
Maar alles is heel persoonlijk en afhankelijk hoe het straks met jou en de baby gaat hoe je bevalling gaat. Adviseer om wel goed na te denken wat je het liefst zou willen, maar dit ook weer los te laten en het te gaan ervaren tegen die tijd.

Terug
Bovenaan