Bad perikelen

Goede morgen!

Ik heb een probleempje met Lucas.... Hij wil absoluut niet meer in bad. Hij zit bij mij thuis onder de douche in een witte specie kuip met een badring en zijn eendjes enz.

Maar sinds een paar weken wil hij er niet meer in, met of zonder badring, nieuwe speeltjes, het lukt niet meer. Hij gilt de hele boel bij elkaar. En echt dwingen wil ik hem niet, want ik ben bang dat hij dan misschien bang wordt.  

Staan jullie kindjes inmiddels al onder de douche of hebben jullie misschien tips?

Groetjes,

Cynthia

Hoi Cinthia

Hier heel herkenbaar.
Mijn dochter heeft het ook een tijdje gehad.
Het heeft 2 a 3 maanden geduurd, en nu  schreeuwt ze weer alles bij elkaar als ze uit bad moet.
Het gaat wel over gewoon even volhouden

Groetjes sservie mv dana

hoi hoi,

wij hebben hetzelfde gehad alleen ging Enzo onder de douche.
Gewoon ineens uit het niets begon hij te schreeuwen en te huilen. Hij wilde echt niet meer.  Ik denk dat hij wat shampoo in zijn oogjes heeft gehad dat hij plots zo bang was.
Ik heb nu speciale shampoo van Natusan, no more tears. Dus echt geen shampoo meet die zogenaamd mild is voor de oogjes. En het heeft geholpen! Na een paar weken heeft hij er weer lol in.

sterkte

liefs
di silva

Hoi Cynthia,
Mijn dochter is soms ineens bang van de sproeier (als ie per ongeluk aangaat) terwijl het een echte waterrat is. Misschien is het een idee om een paar keer naar het zwembad te gaan? Daar kun je rustig met hem douchen en lekker samen in het water spelen (mijn dochter vond de zwembandjes GEWELDIG).
Succes!

Mijn ervaring is het dat het vanzelf weer over gaat......... Gijs heeft het gehad en Sophie zo af en toe ook. Opeens is het er, en opeens is het ook weer over, tja hoe dat kan, rarara.

Tips: Rustig blijven praten, eerst met de voetjes zachtjes over het water laten gaan, uitleggen wat je gaat doen, zelf het favouriete speeltje in bad laten gooien.... kortom: afleiden en het weer overzichtelijk voor ze maken.

douchen doen we hier eigenlijk nooit met de kinderen. Gijs van 4 vind het sinds kort pas leuk onder de douchestraal en Sophie moet er niks van hebben (overigens vind ze het in het zwembad dan weer wel goed onder de douche).

Succes ermee
Susan

hier hebben we douche en bad eigenlijk altijd afgewisseld, in bad duurt me weleens te lang en dan gaat  Ivar even snel met 1 van ons onder de douche
dit ook in de hoop dat hij het beide leuk zou blijven vinden
geen tips dus, maar wel veel suc6!!

liefs Jenneke mv Ivar

Terug
Bovenaan