Bad

Ik ben zwanger, voor de eerste keer. Nu hoor ik overal verhalen dat het niet goed zou zijn in bad te gaan i.v.m. infekties. Kan iemand me hier meer over
vertellen?

alvast bedankt
 
Hoi Eva

Ik hou wel van een bad. Ben in verwachting van de tweede en heb met de eerste ook veel in bad gelegen.

Wel is het zo dat je na de bevalling zes weken niet in bad mag. Althans dat was bij mij het geval.

Succes ermee
 
Ik ben iets meer dan 9 weken zwanger en een van de 'kwaaltjes' die ik heb is dat ik het vaak koud heb. Een warm bad voor het slapen gaan helpt dan prima voor een heerlijke nachtrust. Ik heb er nog niet van gehoord dat het niet goed zou zijn. Er zijn toch ook mensen die in bad bevallen...
 
Een warm bad is heerlijk als je zwanger bent! Zeker als je verder bent, en last gaat krijgen van je rug. Maak het water alleen niet te heet. Je kunt nu iets makkelijker duizelig worden van te warm water. Er word trouwens aangeraden om niet meer in bad te gaan als de vliezen gebroken zijn, tenzij je in bad bevalt en/of de verloskundige het aanraad. Dus geniet heerlijk van je bad en van je zwangerschap. Verwen jezelf zo af en toe eens lekker met een bad!
 
Hoi Eva,

Waarschijnlijk bedoeld men een bubbelbad. Het zou voor een zwangere niet goed zijn om in een bubbelbad te gaan i.v.m. kans op infectie's.

Gr. Floor.
 
zwemmen en in bad gaan is het beste wat je voor jezelf en de baby kunt doen. Alleen niet als je vliezen zijn gebroken(soms)en na een bevalling. Ga gerust badderen
 
hoi, in tegenstelling tot alle berichtjes die hierboven staan heb ik de eerste 5 maanden bewust niet in bad gelegen!!! Ik wilde zo graag maar in mijn boeken staat ook dat het ontzettend slecht is in de eerste periode. Kijk dus maar welke raad je opvolgt, ik wilde absoluut geen risico nemen want een miskraam krijg je er niet van, maar ik ben veel banger voor de consequenties die een bad wél heeft... Succes en als je het niet zeker weet zou ik het vooral niet doen!
Stephanie (32+5)
 
Terug
Bovenaan