Badbevalling ervaringen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Momenteel ben ik 31 weken zwanger. Ik heb al snel geroepen dat ik een badbevalling in het ziekenhuis wil. Echter heeft de verloskundige aangegeven dat dat vaak toch niet kan of mag. Of dat je tijdens de bevalling juist geen zin hebt om in bad te liggen. <br />Heeft iemand hier goede of slechte ervaringen mee? <br /><br /></p><p> </p>

Dan mag je dat toch evengoed willen? Bij mij vonden ze het prima. Alleen als het druk was, was er een kans dat de baden bezet zouden zijn. Gewoon geen verwachtingen hebben over hoe het zal gaan en dan kan het ook niet tegenvallen. In mijn geval waren de baden nog vrij. Heb ik er 3 uur in gezeten en toen wilde ik er inderdaad niet meer in. Maar in die 3 uur schoot mijn ontsluiting wel enorm op. Dus dat was een groot voordeel. 

Hallo onnoval,

Geeft je verloskundige ook aan waarom je niet in bad zou kunnen bevallen?
Ik heb, door medische indicatie, moeten bevallen in het ziekenhuis. Ook mijn wens was om te bevallen in bad. Bij aankomst in het ZKH heeft mijn vriend samen met een verpleegkundige van het ziekenhuis het bad opgezet. Hiervoor moesten wij (ongeveer, ik weet t niet meer precies, was met andere dingen bezig ;)) €85 betalen. Ik ben vrij wel meteen in bad gegaan en heb daar zeker zo'n 5 uur in gezeten. Echter heb ik uiteindelijk voor een ruggenprik gekozen waardoor ik niet meer in bad mocht (en kon) blijven. Ik vond het echt heel erg fijn in bad, de warmte zorgde bij mij voor ontspanning en ook het feit dat je lijf minder 'zwaar' voelt vond ik heel prettig. Ik kon makkelijker weeen opvangen door steeds van positie te veranderen in bad. 
Ik zou zeker aanraden om voor een bad te gaan, al is het maar voor zoals bij mij het opvangen van de weeen. 
Succes met je keuze!

Ik wilde ook graag in een bad. Uiteindelijk werd ik er helemaal gestoord van en ging ik er meteen weer uit. Ik zou de opties open houden maar nergens vanuit gaan, dan kan het ook niet tegen vallen

Ik wilde heel graag in bad bevallen maar mijn bevalling ging te snel! (Nee klaag niet hoor over zo'n snelle bevalling?)
Heb thuis wel in bad gelegen om de weeen op te vangen totdat de verloskundige kwam

Ik ben thuis in bad bevallen, maar ik ben er pas in gegaan toen ik persweeën kreeg omdat ik de daadwerkelijke bevalling in bad wilde hebben. En niet alleen de weeën wilde opvangen (overgang voor het kindje schijnt minder heftig te zijn). Ik vond de eerste minuten met mijn dochter in bad echt heel mooi. Ze had het nog lekker warm en was rustig om haar heen aan het kijken. Het schijnt ook de kans op veel uitscheuren te verminderen vanwege een betere doorbloeding. Ik heb zes hechtingen gehad dus ik weet niet of het erger is zonder bad ;-) Ik ben nu zwanger van de tweede en ben van plan het weer zo te doen. Tenzij de kleine man heel groot wordt geschat (hij liep bij de 20 weken echo behoorlijk voor), dan wil ik het wellicht in het ziekenhuis doen.
Veel succes met je keuze!

Ik wilde ook graag bij beide bevalling in bad, maar is niks van gekomen. Ik had bij de eerste een medische indicatie en moest aan het infuus tijdens de bevalling en mocht daarom niet in bad. Bij de 2e wilde ik zelf al eerder een ruggenprik, dus daarom geen badbevalling. Beide bevallingen zijn snel verlopen met weeënstormen. Mij hielp het veel meer om rond te lopen tijdens de weeën en dan met de armen ergens tegen aanleunen en zachtjes wiegen met de heupen.
Ik denk dat het absoluut goed is van tevoren na te denken over wat je prettig zou vinden, maar sta er open voor dat het op het moment van de waarheid allemaal totaal anders kan verlopen.

Een bevalling is moeilijk te plannen, maar als jij graag in bad zou willen bevallen als alles mee zit op dat moment is het heel verstandig dat je dat nu al aangeeft.
Ik ben zelf in het ziekenhuis in bad bevallen en heb dit als heel fijn ervaren. Ik kon de weeen beter opvangen in bad dan op mijn rug op zo'n bed. Ik moest wel af en toe er uit om te kijken hoe ver ik was. Ik vond het zo veel beter om in het warme water te zitten, dat ik het mij niet voor kan stellen hoe ik zonder bad had gemoeten... daarnaast was het ook echt super mooi mijn eigen kindje te kunnen opvangen.
Dus ik zeg doen! Mocht het niks voor je zijn, dan gewoon terug het bed op, maar dan heb je in ieder geval beide keuzes!

Terug
Bovenaan