Badbevalling ervaringen

Ik wilde ook graag een bad bevalling. Ik had het bevalbad al thuis staan. 
Maar tijdens een groei echo in het ziekenhuis bleek ik al langdurig gebroken vliezen te hebben  , dus ik moest blijven.
Ik mocht niet bevallen in het bad, maar heb met weeën opvangen een uur in bad gelegen, toen zag ik van 3 cm op 9cm. Dat was wel heel erg fijn in bad. 

Als er in jouw zh een bevalbad beschikbaar is, waarom zou je het niet doen als je dat op dat moment wilt. Dat bepaalt de verloskundige niet voor jou. Beetje vreemd dat ze daar zo op reageert. 

Als jij het op dat moment graag wil, gewoon doen! (Vullen schijnt wel ff tijd in beslag te nemen) 
Als het niet kan om medische redenen bij je kindje zal het zh dat wel aangeven, maar als er geen reden is en je wel gewoon in bad kan zou ik mij niet laten tegenhouden door de vk. 

Jep hier een hele goede ervaring :) 
Ik had alleen maar rugweeen en in bad kon ik due goed opvangen, ben ook in bad bevallen. Een mooie snelle bevalling zonder hechtingen maar of dat door t bad kom geen udee
Nu ben ik weer zwanger en ik hoop het weer mogen mee te maken al weet ik zodra je pijnbestrijding krijg je niet meer in bad mag bevallen en dat er een kans is dat het een hele andere bevalling word.
Maar toch zou ik het weer graag willen proberen al hou ik in mijn achterhoofd dat het misschien nu niet kan of lukt

Ik ben 12 weken geleden in bad bevallen. Wilde van te voren graag een badbevalling, maar toen ik eenmaal in de weeën zat had ik er ineens geen belang meer bij. Mijn bevalling werd ingeleid en om de weeën nog wat sterker te maken moest het infuus nog een tandje omhoog, wat ik niet trok. Toen toch maar besloten om toch het bad te proberen. Ik vond het heel fijn! Je kunt veel makkelijker van houding wisselen in het bad. Vooral de persfase in bad vond ik heel fijn, en het moment dat je je kindje zelf omhoog kunt halen uit het water is écht magisch. Vraag vooral of iemand daar foto's van wil maken!
Conclusie: ik vond het heel fijn en zou het bij een volgende bevalling weer zo doen. En ook als je wordt ingeleid en een infuus in je hand hebt kun je (meestal) dus nog steeds gewoon in bad!
Succes met je bevalling!

Terug
Bovenaan